Wp Header Logo 941.png


منتشر شده در 08 خرداد 1403 ساعت 14:00


نسل دوم بایک BJ30 معرفی شد ؛ شاسی بلند 800 میلیونی چه مشخصاتی دارد؟

شرکت بایک (BAIC) از نسل دوم شاسی بلند BJ30 به طور رسمی رونمایی کرد. این نسل تغییرات ظاهری گسترده ای را تجربه کرده و در نسخه‌های تک و دو دیفرانسیل عرضه خواهد شد. نکته جالب اینکه در نسخه‌های دو دیفرانسیل، یک پیشرانه هیبریدی قدرتمند وظیفه تامین نیرو را بر عهده دارد. این نسل از BJ30 در ۵ تیپ متنوع به فروش خواهد رسید. ارزان‌ترین نسخه از این شاسی بلند کامپکت تقریباً ۱۰۰ هزار یوان قیمت دارد، این رقم با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۸۰۰ میلیون تومان می‌ شود.

نسل اول بایک BJ30 در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. این خودرو در حقیقت نسخه فیس لیفت شده از کراس اوور BJ20 بود، اما در نمای ظاهری وجه اشتراک بسیار کمی با آن داشت. از این رو، با تصمیم شرکت بایک این خودرو به مدلی مستقل تبدیل شد و با نام BJ30 به فروش رسید. پس از تنها ۴ سال، حالا شاهد نسل دوم این شاسی بلند و یا به عبارت بهتر کراس اوور چینی هستیم.

نسل دوم بایک BJ30 معرفی شد ؛ شاسی بلند 800 میلیونی چه مشخصاتی دارد؟

طراحی

نسل دوم بایک BJ30 در بیرونی متحمل تغییرات زیادی شده و بروزتر و مدرن‌ تر دیده می‌ شود. در نمای روبرو چراغ ‌ها و جلوپنجره ساختار یکپارچه‌ ای دارند. سپر مقاوم طراحی شده و توسط قطعاتی مخصوص محافظت می‌ شود.

در نمای جانبی فرم جعبه‌ ای شکل اتاق بیشتر نمایان می‌ شود. استفاده از رنگ مشکی برای ستون‌ ها باعث شده سقف معلق به نظر برسد. برای افزایش اعتماد به نفس راننده و ترغیب وی به ورود به مسیرهای آفرود، لبه گلگیرها و پایین درها به محافظ‌ های پلاستیکی مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌ های جالب این نما باید به ستون C بسیار ضخیم و طراحی خاص رینگ ‌ها اشاره کنیم. بسته به تیپ خودرو رینگ‌ها ۱۸ یا ۱۹ اینچی هستند.

در نمای عقب رنگ مشکی رنگ غالب بوده و اطراف شیشه، بخشی از درب صندوق و پایین سپر دارای این رنگ هستند. چراغ های موجود در این نما درون قابی عمودی جا خوش کرده‌ اند و گرافیک جذابی دارند‌. همانند سپر جلو، پایین سپر عقب نیز توسط یک سینی مخصوص محافظت می‌ شود.

نسل دوم بایک BJ30 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۳۰، ۱۹۱۰ و ۱۷۹۰ میلیمتر دارد. فاصله محوری این کراس اوور کامپکت نیز برابر با ۲۸۲۰ میلیمتر است. با توجه به زاویه ورود ۲۵ درجه‌ ای، زاویه خروج ۳۰ درجه‌ ای و فاصله ۲۱۵ میلیمتری کف اتاق از سطح زمین، این خودرو در مسیرهای آفرود ملایم نباید با مشکل خاصی روبرو شود.

مشخصات فنی بایک BJ30

در نسخه‌ های غیر هیبریدی که تک دیفرانسیل هستند، موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ وظیفه تامین نیرو  را بر عهده دارد. این موتور بنزینی می‌ تواند ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتن متری گشتاور تولید کند. نکته عجیب اینکه ظاهراً در نسخه تک دیفرانسیل چرخ‌ های محور جلو محرک هستند.

نسل دوم بایک BJ30 معرفی شد ؛ شاسی بلند 800 میلیونی چه مشخصاتی دارد؟

بایک BJ30 با پیشرانه هیبریدی نیز به فروش خواهد رسید. مدل‌ های مجهز به این نوع پیشرانه، در دو نسخه تک و دو دیفرانسیل موجود خواهند بود. در نسخه تک دیفرانسیل، پیشرانه شامل موتور ۱.۵ لیتری بنزینی و یک موتور برقی که روی محور جلو قرار می‌ گیرد، می شود. خروجی موتور بنزینی در این پیشرانه برابر با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور اعلام شده؛ موتور برقی هم توانایی تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور را دارد.

در نسخه هیبریدی دو دیفرانسیل یک موتور برقی هم به محور عقب اضافه می‌ شود. این موتور هم می‌تواند ۷۴ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این حساب باید گفت نسخه هیبریدی تک دیفرانسیل در مجموع ۳۳۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. خروجی نسخه هیبریدی دو دیفرانسیل هم به ۴۰۴ اسب بخار قدرت و ۶۸۵ نیوتن متر گشتاور می‌ رسد.

در نسخه‌ های غیر هیبریدی، نیروی موتور از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌ ها انتقال می‌ یابد. در نسخه ‌های هیبریدی هم این کار را گیربکس دو سرعته DHT که مخصوص پیشرانه‌های هیبریدی است، انجام می‌ دهد.

کابینی ساده اما مدرن و مجهز

در داخل کابین، نسل دوم بایک BJ30 طراحی ساده اما مدرنی دارد. همانند اکثر مدل‌ های جدید چینی، این شاسی بلند جعبه‌ای شکل نیز از دو نمایشگر دیجیتال بزرگ بهره‌ مند است. صفحه نمایش حاضر در پشت فرمان ۱۰.۲۵ اینچی بوده و نمایشگر مخصوص سیستم اطلاع رسانی سرگرمی اندازه‌ ای برابر با ۱۴.۶ اینچ دارد. این خودرو نیز به پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ مجهز شده و فناوری خودران سطح ۲.۵ را ارائه می‌ کند. برای کمک به رانندگی در مسیرهای آفرود، چند حالت مخصوص در بایک BJ30 تعریف شده است. با انتخاب هر یک از این حالت ها، تغییراتی در نحوه انتقال قدرت به چرخ ها اعمال می شود.

نسل دوم بایک BJ30 معرفی شد ؛ شاسی بلند 800 میلیونی چه مشخصاتی دارد؟

در ابتدا نیز اشاره کردیم که مدل پایه از بایک BJ30 تقریبا ۱۰۰ هزار یوان یا ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. مدل پرچمدار این شاسی بلند جدید هم ۱۳۷ هزار یوان قیمت گذاری شده، این رقم نیز معادل حدوداً ۱.۱ میلیارد تومان می‌ شود.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir