Wp Header Logo 936.png

نوشتن متن آگهی استخدام برای جذب کارجویان متعهد به کسب و کار، نیاز به مهارت دارد. با وجود معضل بیکاری در کشور و مهاجرت افراد تحصیل‌ کرده جویای شغل به کشور های دیگر، پیدا کردن نیروی مجرب و کارآزموده برای کارفرمایان، چندان راحت نیست. این مسئله در ارتباط با مشاغلی مانند بازاریابی یا مراقبت از سالمندان که از تقاضای زیاد و متقاضیان اندک بهره مند است، پر‌رنگ‌ تر جلوه می کند. یک آگهی جذب نیرو، شامل عناوین استخدام، رزومه شرکت، اهداف بیزینس، مدیریت‌ ها، نیازمندی‌ ها، مزایای شغلی و راه‌ های ارتباطی با شرکت درخواست کننده است. در ادامه، نکاتی را خواهیم گفت که با رعایت آن ‌ها موفق به نگارش یک متن جذاب خواهید شد.

نکات مهم هنگام نگارش متن آگهی استخدام

متن آگهی استخدام

اطلاعات عناوین شغلی مورد نیاز را به ‌ترتیب در متن آگهی استخدام، نشر دهید. فونت متن استخدام نیروی جدید، باید استاندارد، جذاب و خلاقانه باشد. یک متقاضی استخدام به ‌طور میانگین، فقط ۲۰% از محتوای تبلیغاتی شما را می ‌خواند و کارجویان به ‌طور متوسط، حدود نیم دقیقه روی سطور هر آگهی استخدامی تمرکز می ‌کنند. پس بهتر است اطلاعات دسته اول را در ابتدای آگهی درج کنید؛ زیرا به احتمال زیاد، کارجو به چند خط اول بسنده خواهد کرد. سطر های اولیه آگهی درخواست نیرو باید قلاب داشته باشند تا کارجو از این طریق، جذب متن تبلیغاتی شرکت شما شود.

ترتیب اطلاعات فراخوان استخدام، بهتر است به صورت زیر باشد:

  • شرح مختصر وظایف شغلی
  • درج جزئیات درباره محل کار
  • بیان مزایا، شرایط استخدام، نحوه درخواست دادن برای شغل مربوطه

نمونه متن آگهی استخدام جذاب

یک نمونه از متن ‌هایی که برای جذب کارجو نگارش شده اند را خواهید خواند:

نیازمند باریستای حرفه ‌ای برای جذب در لاکچری ‌ترین کافه شهر

  • حقوق مکفی همراه با بیمه و سایر امتیازات شغلی
  • تأمین امنیت شغلی شما
  • آشنا به طبخ غذا های سنتی و حداقل 2 سال سابقه کار
  • برای کسب اطلاعات بیشتر با واحد نیروی انسانی در ارتباط باشید.

توصیه می شود به منظور گیرایی بیشتر متن فراخوان، آن را به چند بخش مجزا تقسیم کنید و سپس داخل کادر آگهی قرار دهید.

این یک قاعده رسمی است که متن ‌های طولانی از قدرت جذابیت کمتری برای بازدید کنندگان برخوردار هستند. طولانی بودن متن جذب استخدام، هنگامی که در تلفن های همراه با سایز کوچک ‌تر نمایش داده می ‌شود، برای چشم کارجویان آزاردهنده‌ است.

متن آگهی استخدام خود را پس از طرح جدول، به وسیله کلید اینتر (enter)، بولت (bullets) یا سایر علائم به بخش‌ های کوچک ‌تر تبدیل کنید. عمده تلاش شما باید این باشد که از جملات کوتاه و مختصر برای جذب کارجو استفاده نمایید.

بخش بندی کردن متن آگهی استخدام

بخش بندی کردن متن

برای جذابیت متون استخدام، کارجو را مخاطب فراخوان خود قرار دهید. تحقیقات ثابت کرده ‌اند که خطاب قرار دادن اسامی افراد در ابتدای پیام متنی، سبب جلب توجه و تحت تأثیر قرار دادن مخاطب می ‌شود.

در آگهی امکان مورد خطاب قرار دادن اسامی کارجویان وجود ندارد. در مقابل، توصیه می ‌شود که برای اشاره به مخاطب از به کار بردن ضمیر سوم شخص غایب اجتناب کنید. برای مثال عباراتی مثل «متقاضی باید دارای بنیه و روحیه کار تیمی باشد.» نامناسب است. برای اشاره به مخاطب، از واژه «شما» بهره ببرید و سعی ‌تان بر این باشد که فراخوان، «شخصی ‌تر» باشد تا بتواند به جلب توجه کارجویان بینجامد.

نمونه ای از آگهی‌ های بخش ‌بندی شده

  • یک مؤسسه حقوقی برای تکمیل کادر خود به چند سئوکار با انگیزه برای پشتیبانی پیج، کانال تلگرام و سایت احتیاج دارد. (امکان پذیرش بخشی از کار به صورت دورکاری نیز وجود دارد.)
  • حقوق به صورت روزانه بر اساس محاسبه تعداد کلمات محتوای تولید شده، صورت می گیرد.
  • آشنایی با الگوریتم ‌های گوگل در سایت مطابق با سال 2024 الزامی است.
  • سابقه کار در اولویت نیست و تخصص یا انگیزه شغلی شما برای ما کافی است.
  • بیمه تأمین اجتماعی از همان روز نخست همکاری
  • لطفا رزومه شغلی خود را به واتساپ ما ارسال نمایید.
  • از تماس، جدا خودداری کنید؛ زیرا وقت پاسخگویی به تماس های متعدد را نداریم.

نمونه موفقیت آمیز آگهی استخدامی برای معرفی بیزینس

نمونه موفقیت آمیز

سالن زیبایی “رز” با 5 سال سابقه در زمینه خدمات آرایشی با بهره گیری از بهترین امکانات و تجهیزات زیبایی، نیاز فوری به جذب 3 ناخن ‌کار با مشخصات زیر دارد:

  • مانیکور کار حرفه‌ای
  • دارای مدرک فنی و حرفه‌ ای در زمینه زیبایی
  • حداقل 3 سال سابقه ناخن ‌کاری

جمع بندی

در این مقاله به نمونه ‌های موفق متن آگهی استخدام و اصول نگارش آن پرداختیم. توجه داشته باشید که نگارش فراخوان، یک نامه اداری محسوب نمی شود. پس هرگز خود را محدود به چارچوب خاصی نکنید. شما می ‌توانید ضمن توجه داشتن به اصول نگارش از بیان شیوا و خودمانی برای درج عناوین شغلی بهره ببرید. گاهی بیان غیر‌رسمی و محبت آمیز، منظور شما را عیان ‌تر و بهتر به خواننده انتقال می دهد. البته انجام این کار باید به‌ طریقی صورت گیرد که اعتبار و اقتدار برند شما خدشه ‌دار نشود.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir