برای جشن گرفتن 25 سالگی مدل RS4، شرکت آئودی نسخه ویژهای به نام آئودی RS4 آوانت ادیشن 25 سالگی را معرفی کرده است.
به گزارش مجله ماشین، این خودرو که پرچمدار عملکردی سری A4 به شمار میرود، از دینامیک رانندگی فوقالعادهای برخوردار است.
با جزئیات داخلی و خارجی منحصر به فرد و رنگ زرد نمادین ایمولا، یادآور مدل آئودی RS4 اسپرت است.
در دهه ۱۹۹۰، آئودی با معرفی مدلهای آئودی آوانت RS2 و آئودی S6 پلاس، مفهوم واگنهای اسپرت را جا انداخت.
اما اولین مدل RS که توسط شرکت quattro GmbH (که حالا با نام آئودی اسپرت GmbH شناخته میشود) ساخته شد، مدل RS4 آوانت از نسل B5 بود که در سال ۱۹۹۹ معرفی گردید.
این خودرو در مقایسه با آئودی S4، با بدنهای پهنتر و یک موتور شش سیلندر biturbo 2.7 لیتری که با همکاری Cosworth توسعه یافته بود، وارد صحنه شد.
این موتور در آن زمان خروجی قابل توجهی برابر با ۲۸۰ کیلووات (۳۸۰ اسب بخار) داشت.
اسپرتترین نسخه از نسل اول RS4 در سال ۲۰۰۱ با نام RS4 اسپرت به بازار آمد.
ویژگیهای این مدل شامل سیستم تعلیق حتی پایینتر، صندلیهای سطلی، اگزوز اسپرت و فرمان جیر بود.
مدل RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی یادآور طراحی به یاد ماندنی این خودرو است و خود اسپرتترین نسخه از سری فعلی B9 میباشد.
پیشرانه: افزایش ۲۰ اسب بخار قدرت
پیشرفتهای انجام شده در موتور، سیستم تعلیق و چرخها عملکرد خیرهکنندهای را ارائه میدهد.
موتور V6 biturbo در مدل جدید RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی، خروجی ۳۴۶ کیلووات (۴۷۰ اسب بخار) و حداکثر گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر دارد.
این به معنای افزایش ۱۵ کیلووات (۲۰ اسب بخار) قدرت نسبت به مدل RS4 آوانت است.
این مدل قدرتمند میتواند در عرض تنها ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که ۰.۴ ثانیه سریعتر از آئودی RS4 آوانت است.
این خودرو دارای حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و سیستم ترمز سرامیکی RS به صورت استاندارد روی آن نصب شده است.
سیستم اگزوز اسپرت RS پلاس همراه با خروجیهای اگزوز با روکش مشکی مات، صدای مهیجی تولید میکند.
سیستم تعلیق: تیزتر برای عملکرد بهینه
آئودی RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی به طور استاندارد با سیستم تعلیق RS sport pro عرضه میشود که یک سیستم تعلیق coilover قابل تنظیم دستی است و ترکیبی عالی از دینامیک و راحتی را تضمین میکند.
این ویژگی باعث میشود مدل سالگرد نسبت به RS4 آوانت، ۱۰ میلیمتر پایینتر قرار گیرد.
علاوه بر این، مشتریان میتوانند ارتفاع خودرو را به صورت دستی ۱۰ میلیمتر دیگر کاهش دهند تا در مجموع ارتفاع خودرو ۲۰ میلیمتر پایینتر از مدل سری باشد.
این خودرو همچنین به دیفرانسیل اسپرت کواترو مجهز شده است که چابکی بیشتر و گرایش بیشتر به عقب را برای افزایش لذت رانندگی، به ویژه در حالت رانندگی “dynamic” تضمین میکند.
نرمافزار بهروزرسانیشده در واحد کنترل گیربکس باعث تعویض دنده سریعتر و افزایش قابل توجه فاصله بین حالتهای مختلف رانندگی میشود.
بهطور خاص برای آئودی RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی، زاویه کمبر منفی در محور جلو به دو درجه افزایش یافته و بازوهای کنترل سفتتر نصب شدهاند.
این امر منجر به بهبود چسبندگی و هندلینگ بهتر برای سرعتهای بالاتر در پیچ میشود.
یک زیرمجموعه ثابت در محور عقب بازخورد دقیقتر سیستم تعلیق و عملکرد کلی بهتر را ارائه میدهد. این بهبود با دیفرانسیل ارتقا یافته Torsen نیز تقویت میشود.
رینگ و لاستیک: عملکرد بالا برای انواع استفاده
برای انتقال تمام آن قدرت به جاده، مدل RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی به طور استاندارد با لاستیکهای با عملکرد بالای Pirelli P Zero Corsa عرضه میشود که برای جاده و پیست طراحی شدهاند.
این لاستیکها روی چرخهای آلیاژی ۲۰ اینچی ماشینکاری شده در رنگ خاکستری مات پالادیوم سوار شدهاند.
چرخهای فورج شده که از بسته مسابقه RS4 آوانت شناخته شدهاند، از نظر وزن بهینه شدهاند و با فرزکاری دقیق از نظر ظاهری ارتقا یافتهاند.
علاوه بر این، آنها دارای یک آفست اصلاح شده از ET 22 به ET 18 هستند تا بر اسپرت بودن خودرو تأکید کنند.
مشتریان همچنین یک کیت شامل یک ست دوم چرخ، لاستیکهای نیمه اسلیک Pirelli sensorized P Zero Trofeo RS و سیستم Pirelli Track Adrenaline را از طریق نمایندگی آئودی خود دریافت میکنند.
این لاستیکها به طور خاص برای پیست طراحی شدهاند و روی چرخهای آلیاژی ۲۰ اینچی انحصاری در رنگ مشکی مات قرار میگیرند.
به دلیل ترکیب لاستیکی خاص و آج نامتقارن، لاستیکهای عملکردی Pirelli sensorized P Zero Trofeo RS در شرایط خشک چسبندگی استثنایی ارائه میدهند و در نتیجه پایداری و چسبندگی جانبی را افزایش میدهند.
سیستم Track Adrenaline انحصاری از سنسورهای پیشرفتهای در لاستیکها استفاده میکند که اطلاعات مربوط به فشار و دمای لاستیک را در زمان واقعی به راننده ارائه میدهد.
این سیستم همچنین شامل یک واحد کنترل با کارایی بالا و یک برنامه تلفن اختصاصی است که از Apple Car Play و Android Auto پشتیبانی میکند.
با استفاده از Pirelli Track Adrenaline، راننده میتواند اطلاعات و اقدامات توصیه شده را برای مدیریت بهینه لاستیک در پیست را به صورت real-time دریافت کند.
یک نکته برجسته دیگر: علاوه بر لاستیکهای نیمه اسلیک Pirelli P Zero Trofeo RS و سیستم Pirelli Track Adrenaline، مشتریان یک جفت دستکش برای استفاده در پیست نیز دریافت میکنند.
این دستکشها توسط Alpinestars به طور خاص برای این نسخه ویژه طراحی شدهاند و مانند خودرو، دارای جزئیات زرد هستند.
طراحی: ادای احترامی به RS4 Sport
برای گرامیداشت رنگ RS4 Sport، مدل نسخه ویژه امروزی نیز در رنگ زرد ایمولا عرضه میشود.
رنگهای خاکستری ناردو و مشکی میتوس نیز به عنوان رنگهای بیرونی در دسترس هستند.
طیف وسیعی از ویژگیهای طراحی منحصر به فرد، مدل نسخه ویژه را واقعاً خاص میکند.
به عنوان مثال، قابهای روی پنجرههای جانبی به رنگ مشکی براق هستند.
برای اولین بار، این نسخه ویژه دارای یک روکش مشکی در چراغهای عقب است.
حلقهها و نوشتههای آئودی نیز به رنگ مشکی براق هستند و چراغهای جلوی LED ماتریکس دارای لبههای تیره مخصوص خانواده RS هستند.
ریلهای سقف برای ایجاد یک نمای صافتر و اسپرتتر از خودرو حذف شدهاند.
تجهیزات استاندارد شامل شیشههای دودی ضد آفتاب برای پنجرههای درب عقب و جانبی است.
یک نکته برجسته منحصر به فرد: عبارت “RS4 edition 25 years” بین ستونهای C و D روی شیشهها حک شده است.
بسته ظاهری Carbon matte به طور خاص برای این نسخه طراحی شده است. این شامل تیغههای جلو، فلپهای جانبی، و افزونههای رکاب، و همچنین گیره دیفیوزر و پوستههای آینههای جانبی در Carbon matte است.
فضای داخلی با دوخت تزئینی زرد رنگ، یادآور ترکیب چرم آلکانترا سیاه و زرد از مدل RS4 Sport 2001 است.
برای اولین بار، کفپوشها دارای لوگوی RS4 هستند و لوزی سنتی قرمز آئودی اسپرت و نوشته مشکی RS در مدل نسخه ویژه به رنگ زرد هستند.
لبه فرمان، تکیهگاههای چرمی روی درها، کنسول وسط در آلکانترای سیاه عمیق و پوسته دنده همگی دارای دوخت به همین رنگ هستند.
صندلیهای سطلی RS با دوخت لانه زنبوری و پشتی کربنی، ترکیبی چشمگیر از چرم و دینامیکا عمیق مشکی با دوخت زرد متضاد ارائه میدهند.
درست زیر تکیهگاه سر، نوشته RS4 به همین رنگ وجود دارد. لوگوها روی رکابهای در و برجستگی RS از LEDهای ورودی به رنگ سفید هستند.
نوشته مات روی کنسول وسط، شماره ترتیبی هر خودرو را از ۱ تا ۲۵۰ نشان میدهد.
مشتریان میتوانند از طریق نمایندگی آئودی خود، پسزمینه سفید را برای دورسنج و سرعتسنج از طریق MMI انتخاب کنند – ادای احترام به آئودی آوانت RS2 1994، که در آن صفحههای آنالوگ در ابتدا سفید بودند.
لانچ کنترل، که از پتانسیل شتابگیری RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی به طور کامل بهره میبرد، با نمادهای چراغ راهنمایی، زمان ایدهآل برای شتابگیری از حالت سکون را نشان میدهد.
در راستای مفهوم میراث، مشتریان میتوانند به طور انحصاری فرمان چرمی تخت با علامتگذاری مرکزی را از طریق نمایندگی آئودی خود سفارش دهند.
این فرمان با دوخت تزئینی زرد عرضه میشود و قسمت بالایی اهرم دنده با چرم جیر مشکی پوشیده شده است. قیمت آن ۲۲۷۰ یورو است. آئودی استفاده از دستکش هنگام استفاده از این فرمان را توصیه میکند.
همزمان با عرضه آئودی RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی، مجموعه آئودی کرونوگراف RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی را نیز معرفی میکند.
این ساعت جزئیات متعددی از خودرو را منعکس میکند. به عنوان مثال، دارای یک صفحه کربنی و جزئیات زرد مانند لوگوی RS4، عقربه ثانیه شمار کرنومتر مرکزی و دوخت متضاد در بند چرمی است.
مانند مدل ویژه، کرونوگراف نیز به ۲۵۰ واحد محدود شده است.
قیمت
آئودی RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی از اواخر سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود. قیمت پایه در آلمان ۱۰۹,۰۰۰ یورو است.
جدول مشخصات آئودی RS4 آوانت ادیشن ۲۵ سالگی
source
کلاس یوس