Wp Header Logo 1031.png


منتشر شده در 10 خرداد 1403 ساعت 13:00


با سرعتی بالا به سمت چینی شدن ؛ محصولات چانگان در روسیه با نشان ولگا عرضه می شود

شرکت روسی ولگا از ۳ خودروی جدید در یک نمایشگاه داخلی رونمایی کرد. نکته جالب اینکه هر سه مدل در حقیقت محصولی از چانگان هستند.

برند ولگا به گروه خودروسازی GAZ تعلق دارد. این برند در سال ۲۰۱۰ بازنشسته شده بود و از آن تاریخ تاکنون محصولی روی خطوط تولید خود نداشت. آخرین مدلی که این برند تولید کرد، نسخه‌ ای باز طراحی شده از کرایسلر سبرینگ بود. این مدل با نام ولگا سیبر به فروش می‌ رسید.

معرفی مدل های جدید ولگا

مدل‌ های جدید ولگا عبارتند از سدان C40 و دو کراس اوور با نام های K30 و K40. هر سه مدل به موتور ۱.۵ لیتری چانگان مجهز هستند. این موتور توربوشارژ توانایی تولید ۱۸۸ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. در رابطه با گیربکس فعلاً اطلاعاتی موجود نیست، اما پیش بینی می‌ شود نمونه به کار رفته ۷ سرعته خودکار باشد.

خودروی C40 در دسته سدان‌ های سایز متوسط قرار می‌ گیرد. این خودرو در واقع نسل دوم از چانگان رایتون پلاس در لباس ولگاست. ابعاد این سدان که فروش آن از سال گذشته آغاز شده عبارت است از ۴۸۰۰ میلیمتر طول، ۱۸۲۰ میلیمتر عرض، ۱۴۸۰ میلیمتر ارتفاع و ۲۷۷۰ میلیمتر فاصله محوری.

با سرعتی بالا به سمت چینی شدن ؛ محصولات چانگان در روسیه با نشان ولگا عرضه می شود

کراس اوور K30 مدلی کامپکت به شمار می‌ رود. این خودرو هم همان چانگان اوشان X5 است و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب عبارتند از ۴۴۹۰، ۱۸۶۰ و ۱۵۸۰ میلیمتر. فاصله محوری این کراس اوور نیز برابر با ۲۷۱۰ میلیمتر است.

کراس اوور ولگا K40 یک مدل سایز متوسط بوده و بر اساس چانگان UNI-Z تولید می‌ شود. طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با ۴۶۹۹، ۱۸۹۰ و ۱۶۶۰ میلیمتر. فاصله محوری نیز به ۲۷۹۵ میلیمتر می‌ رسد.

طبق انتظار از نظر فرم کلی بدنه تفاوت چشمگیری بین مدل‌ های ولگا و چانگان وجود ندارد. اما شرکت روسی با باز طراحی قسمت ‌هایی مثل سپرها و جلوپنجره و همچنین نصب لوگوی خود سعی کرده محصولات خود را متفاوت جلوه دهد.

فرمان جنجال ساز!

در مراسم رونمایی، میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه تاکید کرده باید میزان داخلی‌ سازی این خودروها افزایش پیدا کند. وی این موضوع را پس از آن مطرح کرد که متوجه شد فرمان خودرو برخلاف ادعای هیئت همراه، ساخت روسیه نیست!

تولید مدل‌ های جدید ولگا در کارخانه‌ های این شرکت از سال آینده شروع خواهد شد. پیشتر تاسیسات این شرکت توسط خودروسازان خارجی برای مونتاژ مورد استفاده قرار می‌ گرفت.

بازار خودروی روسیه در تسخیر چینی ها

ناگفته نماند پس از حمله روسیه به اوکراین تحریم‌ های شدیدی علیه این کشور اعمال شد. در نتیجه این تحریم‌ ها تقریبا تمامی شرکت‌ های مطرح بین‌ المللی از جمله خودروسازان تصمیم گرفتند به فعالیت‌ های خود در این کشور پهناور خاتمه دهند. این امر صنعت خودروی روسیه را درگیر مشکلات زیادی کرد. با شرایط پیش آمده جذابیت بازار روسیه برای شرکت‌ های چینی حالا دوچندان شده و حضور آنها در بازار این کشور پررنگ‌تر از هر زمان دیگری است.

طبق آمارهای موجود در ماه آوریل امسال ۵۷۸۱۲ خودرو وارد بازار روسیه شده؛ مبدا ۹۴ درصد از این خودروها کشور چین بوده است.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir