Wp Header Logo 1029.png


منتشر شده در 10 خرداد 1403 ساعت 12:00


بی وای دی M6 تمام الکتریکی ؛ MPV جدید این برند در چین رویت شد

اخیرا تصاویر جاسوسی از MPV جدید دیگری از بی وای دی (BYD) منتشر شده است. این خودرو با نشان M6 ، به نظر می رسد تا حد زیادی بر اساس مدل Song Max DM-i است که به سال ۲۰۱۹ باز می گردد. سوال اینجاست که چرا بی وای دی در حال ساخت یک نسخه تمام الکتریکی جدید از این خودرو است با توجه به اینکه سانگ مکس در شکل فعلی آن (پلاگین هیبرید) حتی منشا قدیمی تری به عنوان یک خودروی با موتور احتراق داخلی در سال ۲۰۱۷ دارد. پاسخ احتمالی در عکس های جاسوسی نهفته است که یک خودروی فرمان راست را نشان می دهد به این معنی که M6 می تواند یک مدل صادراتی باشد.

از نظر طراحی بیرونی، M6 برقی بسیاری از عناصر سبک استاندارد سانگ مکس از جمله جلو پنجره و پیکربندی چراغ جلو را حفظ کرده است. یک نوار کرومی با آرم بی وای دی دو مجموعه چراغ های جلو را به هم متصل می کند.

ورودی های هوای جانبی در این مدل الکتریکی بزرگ تر و برجسته تر از ورودی های هوای سانگ مکس معمولی به نظر می رسند. نمای جانبی، خط کمر پویا مدل فعلی را در بر می گیرد. در عقب، طراحی تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است، با چراغ های عقب بزرگی که توسط یک قطعه تریم کرومی به هم متصل شده اند. به طور کلی، استایل خودرو با ماهیت MPV خودرو هماهنگ است و نشان “Pure Electric” به وضوح قابل مشاهده است.

بر اساس ابعاد سانگ مکس، انتظار می رود که M6 الکتریکی جدید دارای ابعاد ۴۷۱۰/۱۸۱۰/۱۸۸۰ میلی متر و فاصله بین دو محور ۲۷۸۵ میلی متر باشد.

جزئیات در مورد پیشرانه M6 تمام الکتریکی هنوز در دست نیست. در حال حاضر سانگ مکس تنها از یک سیستم پلاگین هیبرید با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی که ۱۰۸ اسب بخار (۸۱ کیلو وات) قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند استفاده می کند که با یک موتور الکتریکی ۱۳۲ کیلو وات (۱۷۷ اسب بخار) و ۳۱۶ نیوتن متر جفت می شود. سانگ مکس با مجموعه باتری های ۸.۳ کیلو وات ساعتی و ۱۸.۳ کیلو وات ساعتی عرضه می شود که برد پیمایشی در حالت تمام الکتریکی را به ترتیب ۵۱ و ۱۰۵ کیلومتر (بر اساس استاندارد CLTC) می دهد.

با این حال، با توجه به اینکه M6 جدید تمام الکتریکی است، ممکن است نسل دوم e6 برای مقایسه بهتر باشد که همچنین مبتنی بر سانگ مکس است و با باتری ۷۱.۷ کیلو وات ساعتی بلید هنگام صادرات عرضه می شود و دارای برد پیمایشی ۵۲۲ کیلومتر (بر اساس استاندارد WLTP) است.

کسانی که حافظه خوبی دارند، نام M6 را می شناسند، این نام در اصل توسط بی وای دی برای یک MPV با موتور احتراق داخلی تولید شده بین سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۷ مورد استفاده قرار گرفت. بی وای دی M6 که به شدت از تویوتا پرویا (Toyota Previa) الهام گرفته شده بود، فروش خوبی نداشت. بدیهی است که بی وای دی توقع فروش بهتری از نسل دوم M6 تمام الکتریکی جدید دارد.

این تصاویر از M6 تمام الکتریکی نشان می دهد که تلاش BYD برای افزایش خط تولید تمام الکتریکی خود ادامه دارد. می توانیم انتظار داشته باشیم که جزئیات بیشتری در مورد اینکه آیا این مدل به بازار چین راه می یابد یا اینکه صرفا یک مدل صادراتی است، در آینده نزدیک منتشر شود.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir