Wp Header Logo 1038.png


منتشر شده در 10 خرداد 1403 ساعت 14:00


وفاداری به سبک ژاپنی ها ؛ تویوتا تا جای ممکن خودروی بنزینی تولید می کند

تویوتا ۲۷ سال پیش بود که با مدل پریوس پایه گذار خودروهای هیبریدی مدرن شد. در واقع این خودرو اولین مدل هیبریدی تولید انبوه جهان به شمار می‌ رود، ضمن اینکه عنوان پرفروش‌ ترین مدل هیبریدی نیز در اختیار پریوس است. اما با وجود این تویوتا نسبت به آینده خودروهای الکتریکی تردیدهای زیادی دارد و با طمأنینه زیادی در این راستا حرکت می‌ کند. مدیران این کمپانی ژاپنی معتقدند برقی‌ سازی پیشرانه ها تنها راه ممکن برای کربن زدایی از صنعت خودرو نیست، همچنین این کار باعث از بین رفتن شغل میلیون‌ ها نفر در سرتاسر جهان خواهد شد.

در سال‌های اخیر تویوتا بارها اعلام کرده که تا جای ممکن به موتورهای درون سوز وفادار باقی خواهد ماند. این شرکت اخیراً بار دیگر بر موضع خود تاکید نموده؛ مدیر شاخه اسپرت ساز تویوتا که گازو ریسینگ نام دارد، در روزهای گذشته با انجام مصاحبه ‌ای با یک نشریه استرالیایی به سیاست ها و برنامه‌ های آتی مجموعه خود پرداخته و به این موضوع اشاره کرده است.

آنطور که آقای تاکاهاشی اظهار کرده، بخش گازو ریسینگ روی موتورهای درون سوز و ارتقای تکنولوژی‌های مربوطه کماکان سرمایه‌ گذاری می‌ کند. وی احتمال تولید یک خودروی برقی اسپرت را رد کرده و گفته تویوتا برنامه‌ ای برای طراحی و ساخت چنین مدلی ندارد. آقای تاکاهاشی بر استفاده از موتورهای درون سوز تا جایی که قوانین اجازه می‌ دهد، تاکید کرده است. مدیر بخش گازو ریسینگ اعتقاد دارد این موتورها به هیچ وجه بد نیستند.

علی رغم این اظهارات، تویوتا در سال‌ های گذشته چندین و چند کانسپت تمام الکتریکی رونمایی کرده است. برای مثال در اکتبر سال قبل و در نمایشگاه ژاپن موبیلیتی، این شرکت از کانسپتی با نام FT-Se پرده برداری کرد. این کانسپت از نظر طراحی دارای شباهت‌ های زیادی به MR2 بوده و نشان GR روی آن نصب شده؛ به لطف پیشرانه دو موتوره قدرتمند، این کانسپت صفر تا صد را در زمان ۳ ثانیه طی کرده و می‌ تواند به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. نکته جالب اینکه در زمان رونمایی یکی از مدیران طراحی بخش گازو ریسینگ گفته بود شاید نسخه تولیدی کانسپت FT-Se پس از سال ۲۰۲۶ از راه برسد.

با توجه به اظهارات ضد و نقیض می‌ توان این گونه برداشت کرد که تویوتا می‌ خواهد هم در بازار خودروهای برقی و هم در بازار خودروهای درون سوز فعالیت داشته باشد. در این صورت خودروساز ژاپنی بهره‌ های لازم را از هر دو بازار را خواهد برد.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir