Wp Header Logo 13.png


منتشر شده در 12 خرداد 1403 ساعت 14:35



عکاس
علیرضا پاداش

خداحافظی با پژو پارس

مجوز تولید پژو پارس تا پایان فصل بهار است و این یعنی ۳۱ خرداد ماه جاری زمان خداحافظی با پژو پارس خواهد بود.

بدون تردید پژو پارس پرحاشیه ترین خودرو در چند ماه اخیر بوده است. سدانی قدیمی که با تیراژ بالا در سامانه خودروهای وارداتی عرضه شد و پس از آن بحث استاندارد آن مطرح شد. قرار بود سدان کهنه کار ایران خودرو تا اواخر سال گذشته تولید شود اما در نهایت فشار مشتریان باعث شد تا تولید این سدان تا بهار ۱۴۰۳ تمدید شود. افزایش قیمت پژو پارس دقیقا بعد از صدور مجوز تولید رقم خورد و حواشی و نارضایتی های بسیار داشت. اما گویا این بار قطار پارس واقعا به ایستگاه پایانی خود نزدیک است . ۳۱ خرداد زمان رسمی خداحافظی این سدان قدیمی و محبوب با خط تولید ایران خودرو خواهد بود. البته قرار است سورن پلاس XU7P جایگزین پارس شود و ما در ادامه به معرفی این خودرو می پردازیم.

ویدیو معرفی و مشخصات سورن پلاس XU7P

سورن پلاس بهینه از نظر فنی تفاوتی با پژو پارس بهینه فعلی ندارد. این خودرو به پیشرانه XU7P مجهز است. پیشرانه سورن پلاس بهینه و پژو پارس بهینه ۱.۸ لیتری و ۸ سوپاپ است و ۹۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده جایگزین پژو پارس، یعنی سورن پلاس بهینه، از نوع ۵ سرعته دستی است که توان را به چرخ های جلو می رساند. این خودرو می تواند در حالت بهینه مصرف سوخت نزدیک به ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

جانشین پژو پارس

این خودرو به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، پشتی برقی صندلی های جلو، رینگ فولادی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان هیدرولیک، آینه های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، ترمز دیسکی جلو و کاسه ای عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، چراغ روشنایی روز، پوزیشن لامپ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است.

کابین پژو پارس

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir