Wp Header Logo 30.png
فروش نسخه برقی نتا L

شرکت چینی نتا فروش نسخه تمام الکتریکی از کراس اوور L را آغاز کرد. این نسخه در سه تیپ موجود است و ارزان‌ ترین مدل آن ۱۴۰ هزار یوان قیمت دارد. این رقم با نرخ ارز آزاد معادل ۱.۱۳۰ میلیارد تومان می‌شود. بر اساس برنامه ‌ریزی ‌ها خریداران این خودرو از ماه جولای سفارشات خود را تحویل خواهند گرفت.

ابعاد نتا L

نتا L پیشتر با پیشرانه مجهز به ژنراتور معرفی شده بود. نسخه تمام الکتریکی آمده تا طرفداران چنین مدل‌ هایی را نیز جذب کند. این کراس اوور پنج نفره بر اساس پلتفرم موسوم به شانهای ۲.۰ توسعه یافته و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر است با ۴۷۷۰، ۱۹۰۰ و ۱۶۶۰ میلیمتر؛ فاصله محوری آن نیز به ۲۸۱۰ میلیمتر می ‌رسد.

نمای جانبی نتا L برقی

طراحی ظاهری

در نمای ظاهری نتا L طراحی قابل قبولی دارد. برخلاف بسیاری از مدل‌های جدید، چراغ‌ های این خودرو ساختار واحدی دارند و دو تکه نیستند. اجزای چراغ‌ ها درون قابی نسبتاً بزرگ و کشیده نصب شده‌ اند. با توجه به برقی بودن پیشرانه در این کراس اوور، خبری از جلو پنجره سنتی نیست. اما در عوض سپر هم در قسمت میانی و هم در طرفین خود ورودی‌ های هوای بزرگی دارد.

نمای رو به رو نتا L

در نمای جانبی اکثر سطوح و پنل‌ ها صاف و یکدست هستند. استفاده از رنگ مشکی برای لبه گلگیرها، رکاب و ستون ها این نما را از یکنواختی خارج کرده و سقف را معلق نشان می‌ دهد. دستگیره‌ های در هم طبق انتظار کشویی هستند و با بدنه هم سطح می‌شوند.

چراغ های سرتاسری شاخص‌ ترین ویژگی نتا L در نمای عقب به شمار می رود. این چراغ‌ ها در طرفین به المانی بومرنگی شکل ختم می‌ شوند. برای هماهنگی با نمای جانبی و جلو قسمت پایینی سپر عقب به رنگ مشکی است. با دقت بیشتر به جزئیات می توان به وجود یک اسپویلر سقفی نیز پی برد. چراغ سوم ترمز در قسمت میانی این قطعه نصب شده است.

طراحی داخلی

کابین نتا L برقی با دو تم نارنجی و سفید قابل سفارش است. بدون تردید شاخص ترین ویژگی این بخش را باید دو نمایشگر بزرگ ۱۵.۶ اینچی موجود روی داشبورد دانست. یکی از این نمایشگرها در قسمت میانی داشبورد و دیگری در مقابل صندلی شاگرد قرار دارد. اطلاعات مورد نیاز راننده هم از طریق نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان ارائه می‌ شود. همانند شمار زیادی از خودروهای جدید چینی، پردازش‌ های مربوط به سیستم اطلاع رسانی سرگرمی توسط تراشه اسنپدراگون ۸۱۵۵ انجام می‌ گیرد.

طراحی کابین نتا L

از ویژگی‌ های خاص کابین نتا L باید به وجود یک محفظه سردکن اشاره کنیم. این محفظه می‌ تواند نقش یک فریزر را نیز ایفا کند، چرا که دمای آن بین منفی ۶ و مثبت ۶ درجه سانتیگراد قابل تنظیم است. نتا تاکید می کند کراس اوور L تنها مدل کلاس خود است که توانایی منجمد کردن بستنی را دارد. صندلی‌ های موسوم به جاذبه صفر با ماساژور ۸ نقطه ‌ای و گرمکن و سردکن، سیستم صوتی با ۱۶ بلندگو، بلندگوهای اختصاصی در پشت سری‌ ها، میز تاشوی یکپارچه با پشتی صندلی‌ های جلو، شارژر بیسیم تلفن همراه و دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی از دیگر امکانات و تجهیزات نتا L هستند. در حالت استاندارد صندوق عقب نتا L حجمی برابر با ۵۸۳ لیتر دارد، اما در صورت خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۴۳۴ لیتر افزایش پیدا می‌ کند.

 مشخصات فنی نتا L

پیشرانه تک موتوره نتا L توانایی تولید ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با اتکا به این موتور محصول جدید نتا صفر تا صد را در زمان ۷.۶ ثانیه طی کرده و می‌ تواند به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مشخصات فنی نتا L

نتا L توسط باتری ۶۸ کیلووات ساعتی از سری شنژینگ که ساخت کمپانی معروف CLTC است، تغذیه می‌ شود. این باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌ کند و با ۲۱ دقیقه اتصال به یک پورت پرسرعت، میزان شارژ آن از ۱۰ به ۸۰ درصد می‌ رسد. به گفته نتا تنها با ۱۰ دقیقه شارژ امکان پیمایش ۱۸۰ کیلومتر مسافت وجود دارد.

نتا L گزینه بعدی برای واردات؟

گفتنی است پای برند نتا توسط گروه خودروسازی بهمن به کشور باز شده است. این شرکت با زیرمجموعه های جدید بی ام کارز و بی ام اسپیس قصد دارد به عرضه مدل های لوکس و اسپرت بپردازد. از بین محصولات برند نتا، عرضه کوپه جی تی و کراس اوور U قطعی شده است. شاید بدانید کوپه اسپرت جی تی در چند تریم و با پیشرانه های متفاوتی تولید می شود. در تریم های تک موتوره، میزان قدرت و گشتاور تولیدی به ترتیب برابر با ۲۲۸ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر اعلام شده؛ این نسخه شتابی برابر با ۶.۵ ثانیه دارد و می تواند تا ۵۶۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. اما تریم مجهز به پیشرانه دو موتوره، قدرتی برابر با ۴۵۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۲۰ نیوتن متر دارد. این تریم صفر تا صد را در زمان ۳.۷ ثانیه طی می کند و برد حرکتی آن ۵۸۰ کیلومتر است.

نمای پشت نتا L

کراس اوور نتا U هم در چین در دو نسخه تک و دو موتوره به فروش می رسد. نسخه تک موتوره که وارد بازار ایران می شود، ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با توجه به حضور نتا در ایران، بعید نیست که در آینده شاهد عرضه کراس اوور جدید L به بازار باشیم.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir