Wp Header Logo 60.png
فیس لیفت ب ام و M3

ب ام و مدل ۲۰۲۵ از سدان بسیار محبوب و پرطرفدار M3 را با تغییراتی وارد بازار می‌ کند. این مدل در حقیقت نسخه فیس لیفت از نمادین ‌ترین محصول اسپرت کمپانی به شمار می‌ رود. طبق رسم دیرینه ژرمن‌ ها، دامنه تغییرات ظاهری در این مدل بسیار محدود بوده و به موارد جزئی مربوط می‌ شود. اما در زیر پوسته تغییرات بیشتری رخ داده و نسخه کامپتیشن xDrive حالا ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد.

تغییرات نمای بیرونی و کابین

در نمای ظاهری شاخص ‌ترین تغییر در نمای روبرو و در قاب چراغ‌ های اصلی قابل مشاهده است. اجزای داخلی این قاب باز طراحی شده و چراغ های روشنایی در روز گرافیک متفاوتی دارند. به غیر از این، نشان M3 موجود روی درب صندوق عقب و همچنین گرافیک چراغ‌ های راهنما هم بازطراحی شده‌ اند. استفاده از رینگ های جدید دیگر تغییری است که به چشم می‌ خورد. این رینگ‌ های آلیاژی نقره‌ ای بوده و براق‌ تر هستند.

در داخل کابین فرمان سه شاخه و چرمی بازطراحی شده و نسبت به قبل فرم متفاوتی دارد. در صورت علاقه مشتریان می‌ توانند فرمان را با روکش آلکانترا سفارش دهند. مدل ۲۰۲۵ از ‏ب ام و به آخرین نسخه از سیستم عامل کمپانی (۸.۵) مجهز شده، این نسخه کنترل سیستم تهویه مطبوع و سایر امکانات را راحت‌ تر کرده است.

کابین ب ام و M3

ارتقای خروجی موتور در ب ام و M3 کامپتیشن xDrive

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، مدل ۲۰۲۵ از ب ام و M3 کامپتیشن xDrive به لطف بازنگری در سیستم مدیریت موتور قدرتمندتر شده و حالا ۵۲۳ اسب بخار قدرت دارد. این رقم در مقایسه با قبل ۲۰ اسب بخار افزایش یافته؛ با وجود افزایش قدرت، میزان گشتاور در رقم ۶۵۰ نیوتن متر ثابت باقی مانده است.

طراحی ب ام و M3

افزایش میزان قدرت تاثیری بر شتاب نداشته و M3 کامپتیشن xDrive مدل ۲۰۲۵ همچون قبل در زمان ۳.۴ ثانیه سرعت خود را به ۶۰ مایل یا ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌ رساند.

در دو‌ مدل M3 استاندارد و M3 کامپتیشن که در آنها نیرو فقط به چرخ‌ های عقب منتقل می‌ شود، موتور خطی ۶ سیلندر توئین توربو دست نخورده باقی مانده است. شاید بدانید در M3 استاندارد این موتور ۳ لیتری ۴۷۳ اسب بخار و در M3  کامپتیشن ۵۰۳ اسب بخار قدرت تولید می‌ کند. هر سه عضو خانواده M3 توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارند. البته این رقم به صورت الکترونیکی محدود شده و در صورت انتخاب پکیج M Driver از لیست آپشن‌ ها، محدودیت برطرف می‌ شود. این پکیج حداکثر سرعت را به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌ دهد.

نمای جانبی ب ام و M3

در نسخه‌ های کامپتیشن گیربکس ۸ سرعتی خودکار وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. اما در M3 استاندارد این کار توسط گیربکس شش سرعتی دستی انجام می‌ گیرد. ترمزهای ب ام و M3 مدل ۲۰۲۵ در جلو ۶ پیستونه و در عقب تک پیستونه هستند. این سدان جذاب با ترمزهای کربن سرامیک قابل انتخاب است. با سفارش این آپشن ۱۳.۶ کیلوگرم از وزن خودرو کاسته می‌ شود.

نمای جانبی ب ام و M3

زمان عرضه و قیمت

بر اساس برنامه‌ ریزی‌ ها فروش مدل ۲۰۲۵ از ب ام و از ماه جولای آغاز خواهد شد. دو مدل M3 استاندارد و M3 کامپتیشن (دیفرانسیل عقب) از لحاظ قیمت تغییری ندارند و با همان برچسب‌ های قبلی به فروش خواهند رسید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که ب ام و هزینه حمل و تحویل را از ۹۹۵ به ۱۱۷۵ دلار افزایش داده؛ از این رو قیمت نهایی ۲ مدل مذکور به ترتیب با ۷۷,۱۷۵ و ۸۱,۳۷۵ دلار برابر است. اما قیمت نسخه کامپتیشن xDrive با ۱۰۰۰ دلار افزایش همراه بوده و علاقه مندان به آن اکنون باید ۸۶,۴۷۵ دلار پرداخت کنند.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir