Wp Header Logo 59.png

یکی از مهم ترین بخش های سخنرانی، شروع آن است؛ زیرا شروع سخنرانی زمینه ساز ارائه باقی حرف های شما و همچنین آماده کردن فضا و شنوندگان برای ادامه سخنرانی است. یک متن شروع سخنرانی خوب نه تنها باید به اطلاعات ضروری شنوندگان پاسخ دهد، بلکه باید آنان را مجذوب کرده و برای ادامه سخنرانی مشتاق نگه دارد. در این مقاله قصد داریم درمورد هنر سخنرانی صحبت کنیم و توضیح دهیم که متن شروع سخنرانی در جلسات اداری باید چگونه باشد.

چگونه متن شروع سخنرانی در جلسات اداری را به بهترین نحو بنویسیم؟

متن شروع سخنرانی در جلسات اداری

برای شروع یک سخنرانی خوب شما نیازمند برنامه ریزی و بررسی دقیق هستید. ما در ادامه چند نکته کلیدی را بیان می کنیم که به شما کمک می کند تا سخنرانی خوبی را آغاز کنید.

برای سخرانی تاثیرگذار یک سخنران مهمان، لازم است پیش زمینه ‌ای قوی داشته باشید. تحقیق و گردآوری اطلاعات در مورد سوابق، دستاورد ها و تخصص های مختلف او، باعث شروع یک سخنرانی خوب می شود.

کلید بعدی اعتماد سازی است. شما باید در همان ابتدا اعتماد شنوندگان را به خود جلب کنید. براری مثال در متن شروع سخنرانی در جلسات اداری می توانید به مدارک، موفقیت ها و اعتبار هایی که در طول حرفه کاری خود کسب کرده اید به طور کوتاه اشاره کنید. همچنین هر نکته دیگری که فکر می کنید می تواند اعتبار شما را نزد شنوندگان بالا ببرد، در سخنرانی های خود به طور کوتاه بیان کنید.

  • ایجاد فضای مناسب

ایجاد ارتباطی موثر میان شما و مخاطبان، کلیدی است که نباید از آن غافل شد. علایق، تجربیات و ارزش ‌های مشترک، راهی برای برقراری این ارتباط است؛ به عنوان مثال اگر در دانشگاه خود سخنرانی از فارغ ‌التحصیلان پیشین هستید، حتما در سخنان خود به این وجه اشتراک اشاره کنید. ایجاد ارتباطی صمیمی، زمینه ‌ساز همراهی مخاطبان با سخنران از همان ابتدای ارائه خواهد شد.

  • ایجاد حس کنجکاوی

متن شروع سخنرانی در جلسات اداری باید به نحوی باشد که حس کنجکاوی را در شنوندگان برانگیخته کند. چرا که برانگیختن حس کنجکاوی، کلید جلب توجه مخاطبان است. با ارائه چکیده ‌ای از محور های سخنرانی، نکات کلیدی، حکایت ‌های جذاب و یا دیدگاه ‌های منحصر به‌ فرد، مخاطب را برای شنیدن جزئیات بیشتر مشتاق کنید. این کار زمینه ‌ساز ایجاد پیش ‌زمینه ‌ای پرهیجان و جلب توجه برای ارائه پیش رو است.

  • تا حد امکان خلاصه صحبت کنید.

به خاطر داشته باشید که معرفی باید مختصر و در عین حال گیرا باشد. جملات کوتاه و صریح را به کار ببرید تا اطلاعات به درستی منتقل شود. از شرح‌ حال ‌های طولانی و جزئیات بی ‌مورد که می‌ تواند موجب خستگی مخاطب شود، پرهیز کنید. در نهایت، با انتخاب هوشمندانه‌ واژگان، لحنی پویا و جذاب برای معرفی خود رقم بزنید.

چگونه سخنرانی خود را جذاب شروع کنیم؟

شروع جذاب

متن شروع سخنرانی در جلسات اداری باید به قدری جذاب باشد که شنوندگان حاضر باشند با اشتیاق و حواس جمع به ادامه سخنرانی شما گوش کنند. برای جذاب شروع کردن یک سخنرانی، می توانید از نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در سخنرانی های خود استفاده کنید:

  • با طرح یک پرسش جذاب، شنوندگان را درگیر سخنرانی کنید.

با پرسشی مرتبط با موضوع یا تخصص خودتان شروع کنید. این کار به طور مستقیم توجه مخاطبان را جلب کرده و آن ‌ها را به مشارکت فعال در سخنرانی تشویق می ‌کند. به عنوان مثال: «آیا تا به حال به این فکر کرده ‌اید که چگونه یک فرد می ‌تواند تاثیر قابل توجهی بر مسائل زیست ‌محیطی جهان بگذارد؟»

  • سخنرانی را با یک داستان جذاب شروع کنید.

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن حکایتی گیرا یا داستانی مرتبط با کار یا دستاورد های خود یک شروع جذاب برای سخنرانی داشته باشید. داشتن یک داستان جذاب در متن شروع سخنرانی در جلسات اداری مخاطبان را به سرعت جذب کرده و همچنین باعث می شود شنوندگان با سخنران ارتباط بهتری برقرار کنند.

  • از نقل قول های معروف استفاده کنید.

یکی از رایج ترین و در عین حال بهترین روش هایی که می توانید از طریق آن سخنرانی خود را جذاب آغاز کنید، استفاده از نقل قول های معروف است. با نقل قولی تاثیرگذار که ماهیت پیام یا تخصص شما یا موضوع را خلاصه می ‌کند شروع کنید. نقل قول ‌ها جلب‌ کننده توجه هستند و همچنین می ‌توانند حس اعتبار و ارتباط را منتقل کنند. به عنوان مثال: «همانطور که آلبرت انیشتین زمانی گفت: ما نمی‌ توانیم مشکلات خود را با همان تفکری که هنگام ایجاد آن ها به کار بردیم حل کنیم.»

نقل قول های معروف

  • جسورانه شروع کنید.

مهم ترین نکته ای که در متن شروع سخنرانی در جلسات اداری باید به آن توجه کنید، این است که شروع جسورانه ای داشته باشید. متن معرفی خود را با بیانیه ‌ای جسورانه و تاثیرگذار شروع کنید که بلافاصله توجه مخاطبان را جلب کند. این جمله باید مختصر باشد اما حس کنجکاوی را در مخاطبان برانگیخته کند و زمینه‌ ساز جلب توجه و همچنین آماده ‌سازی مخاطب برای سخنرانی باشد. جملات آغازین جذاب برای این کار مناسب هستند. به عنوان مثال: «امروز، شما شاهد رویکردی پیشگامانه برای مقابله با یکی از چالش ‌های مهم زمان ما یعنی تغییرات اقلیمی خواهید بود.»

به خاطر داشته باشید که جملات ابتدایی متن معرفی شما، دروازه ورود به جلب توجه مخاطبان و زمینه ‌سازی برای یک سخنرانی به یاد ماندنی است. رویکردی را انتخاب کنید که با شخصیت شما و همچنین فضای جلسه همخوانی داشته باشد و از خلاقیت و جذابیت نترسید.

جمع بندی

شروع سخنرانی و جذاب ادامه دادن آن تا انتها هنری ظریف است که نیازمند تحقیق، خلاقیت و ظرافت است. شما می توانید با گردآوری اطلاعات دقیق درمورد پیشینه و دستاورد های مختلف زمینه ای قوی برای شروع سخنرانی فراهم کنید. در سخنرانی سعی کنید ارتباطی صمیمی با شنوندگان داشته باشید و حس کنجکاوی را در آن ها زنده کنید. همچنین از طرح سوالات چالش برانگیز، استفاده از نقل قول های معروف یا بیان جملات جسورانه برای آغاز سخنرانی خود ترسی نداشته باشید. ما در این مقاله درمورد این که چگونه می توانید متن شروع سخنرانی در جلسات اداری خود را جذاب تر ارائه دهید توضیح دادیم.

 

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir