Wp Header Logo 28.png


منتشر شده در 12 خرداد 1403 ساعت 12:00


لکسوس

لکسوس در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دیترویت در ژانویه سال ۱۹۸۹ با مدل LS 400 عرضه شد، یک برند لوکس از تویوتا که قصد داشت با مرسدس بنز، ب‌ام‌و و جگوار رقابت کند، تقریباً به همان روشی که تویوتا و هوندا دهه ۱۹۸۰ را صرف دستاوردهای بزرگی در بازار خودروهای غیر لوکس آمریکا کرده بود.

به گزارش آخرین خودرو، آن زمان اینفینیتی بخش لوکس نیسان، در سال ۱۹۸۹ نیز راه اندازی شده بود، در حالی که آکورا، بخش لوکس هوندا، به تازگی و در سال ۱۹۸۶ شروع به کار کرده بود. آماتی، بخش لوکس برنامه ریزی شده مزدا، هیچ‌گاه واقعاً از زمین خارج نشد.

لکسوس و آکورا در زمینه فروش موفق شدند و اینفینیتی نیز در ابتدا موفق بود. برند لکسوس اما به حدی موفق شد که مدل LFA، اغلب به عنوان یکی از بهترین خودروهای ساخته شده شناخته می‌شود. مهمتر از آن، امروزه لکسوس مجموعه کاملی از خودروها، SUVها و خودروهای پرفورمنس را به فروش می رساند تا تقریباً با هر خودروساز لوکس در جهان برابری کند.. جنسیس، بخش لوکس نوپای هیوندای، در میانه راهی است که پیشتر لکسوس آن را پیموده بود، اتفاقی که تصادفی نیست.

بیایید به چند واقعیت جالب از تاریخچه لکسوس نگاه کنیم.

دعوا بر سر مالکیت نام LEXUS

مالکیت لکسوس

Lexis، یک شرکت پایگاه داده حقوقی، با این استدلال که نام Lexus بسیار شبیه به نام Lexis است، سعی کرد از فعالیت لکسوس، مارک جدید لوکس تویوتا، به عنوان Lexus جلوگیری کند. یک قاضی فدرال ابتدا از Lexis حمایت کرد تا اینکه تویوتا و لکسوس در مارس ۱۹۸۹ حکم دادگاه تجدید نظر را به دست آورد.

فراخوان، دو ماه پس از اولین عرضه

عرضه اولین لکسوس

LS400 خودروی پرچمدار لکسس در زمان عرضه بود و سپس در ایالات متحده به قیمت حدود ۴۰۰۰۰ دلار فروخته شد. تا دسامبر سال ۱۹۸۹، فراخوان‌هایی وجود داشت که در راه‌اندازی خودروهای جدید رایج بود، اما این بار تعداد ایرادات برای خودرویی تازه وارد کمی بیشتر از حد معمول بود. نیویورک تایمز سپس گزارش داد که احتمالاً مشکلی در خاموش نشدن سوئیچ کروز کنترل، علاوه بر مشکلات احتمالی در چراغ ترمز مرکزی وجود دارد. در نهایت حدود ۸۰۰۰ LS400 فراخوان شد.

جدال با ب‌ام‌و

لکسوس و ب ام و

لکسس IS ، به عنوان رقیبی برای BMW سری ۳ معرفی شد، یک خودروی لوکس جمع‌وجور با دینامیک درایو سطح بالا که چالشی مستقیم برای BMW بود، آن‌هم در رده‌ای که به‌عنوان یک معیار در آن شناخته می‌شد. بررسی های اولیه از IS تحسین برانگیز بود، اما همچنان  نظرها نسبت به فرزند جدید لکسس همراه با شک بود. برای مثال، دان نیل، نویسنده خودرو، نوشت که IS 300 «به نظر می‌رسد فاقد بلوغ و جدیت BMW است ». IS اما به یک همتای محترم تبدیل شد و این رقابت تا امروز ادامه دارد.

بهترین صفحه کیلومتر در سری IS

سرعت لکسوس

تمام کارشناسان در آن زمان چنین گفتند، و معتقد بودند با ورود IS جدید و صفحهد کیلومتر آن گرد پیری بر دیگر محصولات نشسته، الگویی از ظرافت و سادگی. این یک وجه تمایز برای لکسس بود، یک نوع ظاهر جدید در داخل، و همینطور گیربکس اتوماتیک که IS منحصراً با آن عرضه می شد. Car and Driver در بررسی خود نوشت: «هر چه در مورد فضای داخلی IS فکر می کنید». مطمئناً از سطل زغال سنگ توتونی معمولی الهام گرفته نشده است. و علیرغم تغییرات ظاهری عجیب و غریب در طراحی، هنوز به اندازه کافی خنثی است که احساس نکنید در یک نمایشگر آرت دکو گیر کرده اید.

ستایش همگانی LFA

لکسوس کلاسیک

لکسس LFA اکنون کلاسیکی برای تمام دوران محسوب می‌شود، موفقیتی در مهندسی، طراحی و استایل، که کمتر از انتظار تویوتا پس از صرف هزینه‌های بی‌شمار برای ساخت خودرویی که قرار بود رقیب هر ابرخودروی روی کره زمین باشد، نیست. در زمانی که شعار لکسس «جستجوی کمال» بود، یک لیوان با صدای اگزوز LFA در یک تبلیغ معروف شکسته شد. LFA همچنین برای مقابله با شهرت لکسس در آن زمان به عنوان فروش خودروهایی که به‌خوبی به‌خوبی ساخته می‌شدند و به اندازه کافی گستاخانه نبودند، طراحی شد. کاملاً این کار را نکرد، اما به دنیا گفت که لکسس می‌تواند با هر کسی با شرایط خودش رقابت کند، اگر بخواهد

لکسوس مدت زیادی است که هیبریدی می فروشد

لکسوس هیبریدی

در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹، زمانی که قیمت بنزین در ایالات متحده افزایش می‌یافت و خودروسازان به شدت به سمت خودروهای کوچک‌تر و کم‌مصرف‌تر حرکت می‌کردند، شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه لکسوس ممکن است سخت‌ترین چرخش را در میان برند‌های لوکس داشته باشد و برای هر یک از مدل‌های خود هیبریدی شود. . تویوتا اولین خودروی هیبریدی تولید انبوه، پریوس را از سال ۲۰۰۰ به فروش رسانده بود و روی کاغذ، هیبریدی شدن برای لکسوس منطقی بود. این برند عمدتاً به دلیل شایستگی، قابلیت اطمینان و راحتی شناخته شده بود، نه عملکرد. CT200h لکسسی مبتنی بر پریوس بود که ممکن بود منجر به رونق گرفتن هیبریدی‎ها شود، اما در نهایت قیمت بنزین کاهش یافت و همه صحبت‌های هیبریدی نیز کاهش یافت. فروش CT200h پس از مدل سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده متوقف شد.

F به معنای پرچمدار ( Flagship ) بود

پرچمدار لکسوس

نماد F در محصولات لکسوس پیش‌از آنکه به پیست و محل معروف آزمایشات محصولات این برند اشاره کند به معنی پرچمدار اشاره داشت.  لکسوس با IS به جنگ با ب ام و سری ۳ رفت، اما با معرفی IS F در سال ۲۰۰۷ در دیترویت، به موقعیت‌های بزرگ تری توجه داشت: BMW M3، یک سدان اسپرت که برای بسیاری، الگو این قسمت از بازار بود. هر دو خودرو دارای موتور هشت سیلندر بودند و قیمت هر دو در آن زمان حدود ۵۰۰۰۰ دلار بود. Car and Driver در آزمایشات خود در کالیفرنیا، E90 M3 را همچنان قهرمان بلامنازع این کلاس اعلام کرد، اما همچنین گفتند که IS F در سرعت ۷۰ مایل در ساعت آرام‌تر است، رابطه بین صندلی راننده و کنترل‌ها تقریباً عالی است و ما هرگز این ماشین را از گاراژ خود بیرون نمی‌کنیم.»

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir