Wp Header Logo 75.png


منتشر شده در 13 خرداد 1403 ساعت 16:00


خودرو برقی

در حال حاضر مشتریان آمریکایی به خودروهای چینی دسترسی ندارند. اما نتیجه یک تحقیق جدید حاکی از آن است که در صورت عرضه این نوع خودروها در ایالات متحده افراد زیر ۴۰ سال به گرمی از آنها استقبال خواهند کرد. طبق یافته‌ های این تحقیق اگر روزی پای اتومبیل های الکتریکی چینی به آمریکا باز شود، ۷۶ درصد از مشتریان جوان آنها را جزو گزینه‌ های خود قرار خواهند داد.

به گزارش آخرین خودرو، تحقیق مورد بحث توسط موسسه‌ ای به نام اتوپاسیفیک (AutoPacific) انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق را ۸۰۰ نفر از افراد ۱۸ تا ۸۰ ساله تشکیل می‌ دهند. نکته جالب اینکه در بین این جامعه آماری، علاقه به خرید خودروهای چینی ارتباط مستقیمی با سن افراد داشته است.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این فاکتور برای جوانان زیر ۴۰ سال برابر با ۷۶ درصد است. حال آنکه در بازه سنی بالای ۶۰ سال، تنها ۲۶ درصد از افراد حاضر در نظرسنجی نسبت به خرید خودروهای چینی ابراز تمایل کرده‌ اند. میانگین کل جامعه آماری هم ۳۵ درصد محاسبه شده است. ۱۶ درصد از نظرسنجی شوندگان در این تحقیق اعلام کرده اند چنانچه خودروهای برقی چینی در خاک ایالات متحده تولید شوند، تمایل بیشتری نسبت به خرید آنها پیدا خواهند کرد. از دید این افراد، تولید در داخل مرزهای آمریکا به اقتصاد و معیشت کارگران محلی کمک می‌ کند.

آمار خرید خودرو برقی

نکته جالب دیگر اینکه تمامی گروه‌ های سنی نسبت به امنیت داده در صورت خرید خودروی برقی چینی ابراز نگرانی کرده‌ اند. در واقع یکی از دلایلی که دولت بایدن چند هفته قبل تعرفه واردات این نوع خودروها را ۴ برابر کرد، همین موضوع است.

یکی از عواملی که باعث شده خودروهای چینی برقی مورد توجه قرار بگیرند، مشاهده آنها در شبکه‌ های اجتماعی است. تحقیق دیگری که توسط موسسه AlixPartners انجام شده، این موضوع را ثابت می‌ کند. نتایج تحقیق این موسسه نشان می‌ دهد ۵۸ درصد از مشتریان آمریکایی که خودروی بعدی آنها احتمالاً الکتریکی خواهد بود، با برندهای چینی مثل بی وای دی، لیپ موتور و نیو آشنایی دارند.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir