Wp Header Logo 104.png


منتشر شده در 13 خرداد 1403 ساعت 18:00


ناقابل ۳ میلیارد تومان ؛ قیمتی سرسام آور برای فقط ۴ عدد رینگ!

دوج و یا با تلفظ صحیح تر داج چلنجر دیمن ۱۷۰ یکی از هیجان انگیزترین خودروهای آمریکایی عصر حاضر به شمار می‌ رود. این عضلانی پرطرفدار اعداد و ارقام جدیدی را در کلاس خود تعریف کرده است. برای مثال پیشرانه این خودرو بیش از هزار اسب بخار قدرت دارد، طی مسافت یک چهارم مایل یا همان ۴۰۰ متر زیر ۹ ثانیه زمان می‌ برد و هنگام شتابگیری نیرویی برابر با ۲G به سرنشینان وارد می‌ شود. اما در کنار جذابیت‌ های بالا، دردسرهای این نسخه از چلنجر کم نیست و هزینه‌ نگهداری آن نیز بسیار بالاست!

به گزارش آخرین خودرو، برای اینکه داج چلنجر دیمن ۱۷۰ بهترین بازدهی را داشته باشد، باید به رینگ‌ های فیبر کربنی مجهز شود. نکته تامل برانگیز اینکه موپار هر عدد از این نوع رینگ را با قیمت ۱۲,۲۵۸ دلار در سایت رسمی خود می‌ فروشد! به عبارت دیگر در صورت نیاز به خرید یک ست کامل باید بیش از ۵۰ هزار دلار فقط برای رینگ‌ ها کنار گذاشت. این رقم با نرخ روز ارز آزاد معادل تقریباً ۳ میلیارد تومان می شود! البته باید به این نکته اشاره کنیم که به رقم مذکور مالیات و هزینه‌ های مربوط به حمل و تحویل نیز اضافه خواهد شد! موضوع وقتی جالب تر می‌شود که بدانیم خود چلنجر دیمن ۱۷۰ قیمتی برابر با ۹۶,۶۶۶ دلار دارد!

ناقابل ۳ میلیارد تومان ؛ قیمتی سرسام آور برای فقط ۴ عدد رینگ!

ذکر این نکته ضروری است که قیمت رینگ های فیبر کربنی داح چلنجر دیمن ۱۷۰ از یک‌ نمایندگی به نمایندگی دیگر متفاوت است و رقمی که در بالا اشاره شد، از سایت رسمی موپار برداشته شده است.

ناقابل ۳ میلیارد تومان ؛ قیمتی سرسام آور برای فقط ۴ عدد رینگ!

این رینگ ها در بازار دست دوم نیز قیمت بالایی دارند. برای مثال در فیسبوک یک آگهی برای چهار عدد رینگ با قیمت ۳۰ هزار دلار منتشر شده، در eBay هم فردی برای یک حلقه رینگ ۱۰ هزار دلار طلب می کند!

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir