Wp Header Logo 106.png


منتشر شده در 14 خرداد 1403 ساعت 14:00


همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای تولید موتورهای بنزینی جدید

خودروسازان ژاپنی با وجود رقابت در بازارهای مختلف، روابط نزدیکی با هم دارند و در زمینه‌ های مختلف همکاری می‌ کنند. در تازه‌ ترین همکاری، سه شرکت تویوتا، مزدا و سوبارو با کمک هم موتورهای درون سوز جدید توسعه خواهند داد. این موضوع طی کنفرانسی مشترک رسانه‌ ای شد. هدف از این همکاری شتاب دهی فرایندهای توسعه و کاهش هزینه‌ ها اعلام شده است.

شاید فکر کنید در این همکاری سه جانبه، موتوری ساخته شده و توسط هر سه شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما ژاپنی ‌ها تاکید دارند هر شرکت در حوزه‌ ای که دارای تخصص بیشتری است، به توسعه موتور جدید خواهد پرداخت. به بیان دیگر، تویوتا روی موتورهای خطی چهار سیلندر جدید کار خواهد کرد؛ مزدا موتورهای دورانی را مهندسی می‌ کند و سوبارو عملکرد موتورهای تخت خود را بهبود خواهد بخشید. همه این موتورها با انواع سوخت‌ های پاک مثل هیدروژن مایع، سوخت‌ های مبتنی بر مواد زیستی و سوخت سنتتیک سازگار خواهند بود.

همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای تولید موتورهای بنزینی جدید

مزدا موتورهای تک و دو روتور را برای استفاده در خودروهای برقی توسعه می‌ دهد. این موتورهای دورانی قبلاً در کراس اوور MX-30 و کانسپت اسپرت SP به کار گرفته شده و نقش یک ژنراتور را ایفا می‌ کنند. به بیان دیگر این موتورها با تولید برق اضافی و شارژ باتری باعث افزایش میزان برد حرکتی می‌ شوند و هیچ اتصال مکانیکی با چرخ‌ ها ندارند.

در این همایش تویوتا تصاویری از دو موتور مختلف که اکنون مراحل توسعه را سپری می‌ کنند، به نمایش گذاشت. هر دوی این موتورها چهار سیلندر خطی هستند، اما یکی از آنها حجمی برابر با ۱.۵ و دیگری حجمی برابر با ۲ لیتر دارد. تویوتا در رابطه با میزان خروجی این موتورها حرفی به میان نیاورده، اما تاکید کرده که راندمان حرارتی و قدرت تولیدی آنها بسیار بالاست.

همکاری تویوتا مزدا و سوبارو برای تولید موتورهای بنزینی جدید

سوبارو هم با تصاویری از نسل بعدی پیشرانه‌ های هیبریدی خود در همایش خبری شرکت کرده بود. این پیشرانه شامل موتور ۲ لیتری باکسر و موتور برقی با توانایی تولید ۱۶.۵ اسب بخار قدرت می شود.

تویوتا، مزدا و سوبارو تاکید کردند که با وجود همکاری ها کماکان رقیب یکدیگر محسوب می‌ شوند و صرفاً در راستای تولید پیشرانه‌ های کم مصرف به یکدیگر کمک می‌ کنند.

با توجه به اینکه موتورهای جدید ابعاد کوچکی خواهند داشت، ارتفاع کاپوت محصولات ۳ کمپانی ژاپنی برای دستیابی به آیرودینامیک بهتر، پایین‌ تر خواهد آمد؛ موضوعی که از دید این کمپانی‌ ها دست طراحان را بازتر خواهد گذاشت.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir