Wp Header Logo 184.png
خودروی ۲۵ هزار دلاری جیپ بر اساس پلتفرمی مشترک با سیتروئن تولید می شود

این روزها کمپانی جیپ با معرفی واگنیر S توجه تمامی نشریات خودرویی را به خود جلب کرده است. این کراس اوور اولین مدل تمام الکتریکی جیپ در آمریکا محسوب می‌ شود و ۷۲ هزار دلار قیمت دارد. با چنین قیمت بالایی، طبیعتاً بسیاری از مشتریان نخواهند توانست واگنیر S را خریداری کنند. جیپ برای جذب این دسته از مشتریان، برنامه ‌ریزی کرده و قصد دارد در آینده نزدیک یک مدل الکتریکی با قیمتی در حدود ۲۵۰۰۰ دلار راهی بازار کند.

آنطور که مدیرعامل گروه استلانتیس یعنی آقای کارلوس تاوارس اعلام کرده، از تجارب مدل سیتروئن e-C3 در ساخت یک خودروی اقتصادی با نشان جیپ استفاده خواهد شد. شاید بدانید سیتروئن e-C3 قیمتی برابر با ۲۰ هزار یورو دارد. در صورت عرضه در آینده نزدیک، این خودرو پس از واگنیر S و Recon سومین مدل تمام الکتریکی جیپ در آمریکا خواهد بود.

در حال حاضر به غیر از قیمت حدودی و عرضه در آینده نزدیک، هیچ اطلاعاتی از مدل برقی ارزان قیمت جیپ در دست نیست. اما با کنار هم قرار دادن اجزای پازل می‌ توان برخی مشخصات را پیش بینی کرد. با توجه به اینکه سیتروئن و جیپ هر دو عضو گروه استلانتیس هستند، به احتمال قوی محصول بعدی کمپانی آمریکایی با e-C3 اشتراکات فنی زیادی خواهد داشت. این امر باعث می‌ شود هزینه تولید و به تبع آن قیمت نهایی کاهش پیدا کند.

خودروی ۲۵ هزار دلاری جیپ بر اساس پلتفرمی مشترک با سیتروئن تولید می شود

شاید بدانید سیتروئن e-C3 بر اساس پلتفرم موسوم به «خودروی هوشمند» تولید می‌ شود. این پلتفرم در اصل به گروه استلانتیس تعلق دارد، به همین خاطر استفاده از آن در سایر محصولات این گروه بزرگ چند ملیتی جای تعجبی نخواهد داشت. پیشرانه به کار رفته در سیتروئن e-C3 خیلی قوی نیست؛ این خودرو نیروی خود را از موتوری برقی با توانایی تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت دریافت می‌ کند. از لحاظ مسافت قابل پیمایش نیز این خودروی فرانسوی خیلی توانمند نیست و با یک بار شارژ قادر است ۱۹۹ مایل یا حدود ۳۲۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir