Wp Header Logo 164.png

ورشتاپن سال گذشته در مونترال کاملا مسلط بود و از خط یک، تمام دورها را پیشتاز بود، اما او برای کسب سومین پیروزی متوالی در گرندپری کانادا در این آخر هفته با چالش روبرو خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، در سه مسابقه گذشته، سه برنده مختلف وجود داشته است و قهرمان سه دوره جهان ردبول، پس از پیروزی در ۱۹ مسابقه از ۲۲ مسابقه در یکطرفه ترین فصل فرمول یک سال گذشته، اکنون در سه مسابقه از شش مسابقه اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده است.

نکته جالب این است که پیست‌های خیابانی در شهرهایی که با حرف M شروع می‌شوند، جایی هستند که برای او خوش‌یمن نبوده‌اند ( ملبورن، میامی و موناکو ) و ورشتاپن نیاز به پایان دادن به این روند دارد.

فراری، با پیروزی کارلوس ساینز در استرالیا و شارل لکلرک در موناکو، در مونترال در پیستی که به نام اسطوره فقید آن‌ها، ژیل ویلنوو نامگذاری شده است، شانس خود را خواهد آزمود.

ورشتاپن از زمان جولای ۲۰۲۲ در دو مسابقه متوالی شکست نخورده است و پس از استرالیا در ژاپن و بعد از میامی در ایمولا به پیروزی رسیده است، اما او در موناکو عبور از روی لبه‌های پیست (کرب‌ها) را به عنوان یک نقطه ضعف خود شناسایی کرد.

مسابقه نهم فصل در مونترال، جایی که رد شدن از روی لبه‌های پیست به منظور کم کردن زمان دور یک راه حل سریع است، ممکن است شاهد تکرار همین اتفاق باشد.

ورشتاپن در موناکو گفت: «ما از سال ۲۰۲۲ این مشکل را داشته‌ایم، اما بدیهی است که در دو سال گذشته ما یک مزیت خودرویی داشتیم و این موضوع کمی پنهان می‌شد، زیرا ما در پیچ‌هایی که لبه‌ها و دست‌اندازها محدودیت محسوب نمی‌شوند، کمی در آنها پیشرفت می‌کردیم. اما با نزدیک شدن رقبا، طبیعتاً وقتی روی ضعیف‌ترین نقطه خود پیشرفت نمی‌کنید، آن‌ها شما را پیدا می‌کنند…

هم‌تیمی او، سرجیو پرز، که در مسابقه موناکو دچار سانحه شد، در اوایل هفته با تمدید قرارداد دو ساله خود با ردبول، دلیلی برای جشن گرفتن دارد.

رئیس فراری، فردریک واسور، پیش‌بینی کرد که در کانادا، بین ردبول‌ها و خودروهای قرمز و همچنین مک‌لارن، شاهد یک نبرد نزدیک دیگر خواهیم بود.

فراری اکنون تنها ۲۴ امتیاز عقب‌تر از ردبول است و برخلاف رقبای خود، در هر مسابقه با هر دو خودرو امتیاز کسب کرده است، در حالی که لکلرک ۳۱ امتیاز با ورشتاپن فاصله دارد.

واسور در موناکو به خبرنگاران گفت: از نظر سرعت، احتمالاً تقریباً برعکس موناکو است، اما همچنین ویژگی‌های لبه‌های پیست را دارید، با تعداد زیادی پیچ با سرعت پایین و شیکان‌ها (مجموعه پیچ‌های متوالی).

برخی از پیچ‌ها شبیه موناکو هستند، اما در مجموع ما در ملبورن عملکرد خوبی داشتیم، در ایمولا و میامی با انواع مختلف لاستیک و آسفالت، چیدمان‌های مختلف پیست عملکرد خوبی داشتیم. رقابت تنگاتنگی خواهد بود.

مک‌لارن نیز پس از کسب چهار سکو در چهار مسابقه متوالی، از جمله پیروزی لاندو نوریس در میامی و مقام دومی اسکار پیاستری در موناکو، امیدوار است به حضور در جمع مدعیان ادامه دهد.

نوریس گفت: خودروی ما در چند نوع پیست مختلف عملکرد خوبی داشته است، اما می‌دانیم که ممکن است کار سختی در کانادا داشته باشیم. به احتمال زیاد رقبا در اینجا قوی خواهند بود.

کانادا برای لوئیس همیلتون، هفت‌بار قهرمان جهان از مرسدس، بازگشت به پیستی را رقم می‌زند که در سال ۲۰۰۷ به عنوان راننده مک‌لارن، اولین پیروزی از مجموع ۱۰۳ پیروزی خود را در آن کسب کرد.

مدیر تیم، توتو ولف گفت: هر دو راننده در کانادا بال جلوی به‌روزرسانی‌شده را به همراه برخی از موارد توسعه‌ی دیگر برای این رویداد در اختیار خواهند داشت.

 

source
کلاس یوس

viraje

توسط viraje