Wp Header Logo 194.png
ب ام و M4 GT3 EVO مدل ۲۰۲۵

چند هفته قبل بود که کمپانی ب ام و از فیس لیفت M4 پرده برداری کرد. حالا به فاصله کوتاهی خودروساز بزرگ آلمانی از فیس لیفت مدل‌ مسابقه ‌ای مبتنی بر این کوپه جذاب نیز رونمایی کرده؛ صحبت از مدل تا دندان مسلح GT3 EVO است که پیش از آغاز فصل جدید مسابقات معرفی شده است.

تغییرات خفیف ظاهری

فیس لیفت ب ام و  M4 GT3 EVOچراغ ‌های اصلی خود را از مدل خیابانی M4 به امانت گرفته است. البته چراغ‌ های روشنایی در روز این خودرو به پیروی از نسخه CS به رنگ زرد هستند. به گفته ب ام و این چراغ‌ ها وزن سبک‌ تری دارند و سرویس آنها آسان‌ تر از قبل است.

در نمای عقب، چراغ های M4 GT3 همانند نمونه های به کار رفته در M4 CSL لیزری هستند. از دیگر تغییرات این خودروی مسابقه ای باید به کوچک‌ تر شدن آینه‌ ها و رشد شکاف ‌های موجود روی گلگیرهای جلو اشاره کنیم. ب ام و تاکید می‌ کند شکاف‌ های بزرگ تر باعث بهبود گردش جریان هوا و ارتقای آیرودینامیک می‌ شوند. علاوه بر این زاویه باله بزرگ عقب بیشتر شده تا نیروی رو به پایین یا همان downforce افزایش پیدا کند. نصب میله‌ های تعادلی جدید در جلو و عقب، استفاده از دیسک‌ های ترمز قطورتر در عقب و بازنگری در دیفرانسیل از دیگر تغییرات فیس لیفت M4 GT3 به شمار می‌ روند.

طراحی ب ام و M4 GT3 EVO

در خودروهای مسابقه‌ای، وزن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ب ام و برای کاهش وزن M4 GT3 EVO  از قطعات فیبرکربنی ر قسمت ‌های مختلف بدنه استفاده کرده، ضمن اینکه رنگ به کار رفته در بدنه این خودرو متفاوت از رنگ‌ های معمولی است.

مشخصات فنی ب ام و M4 GT3 EVO

سرباز باواریایی در سینه خود موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی را دارد. این موتور توئین توربو که با کد P58 شناخته می ‌شود، توانایی تولید ۵۹۰ اسب بخار قدرت را دارد و نیروی آن از طریق گیربکس ۶ سرعته سکوئنشال Xtrac به چرخ ‌ها انتقال می‌ یابد. این گیربکس نسخه ارتقا یافته از نمونه موجود در M8 GTE است. ب ام و وعده داده توربوشارژر های به کار رفته در مدل فیس لیفت استهلاک کمتری دارند و تا ۲۰ هزار کیلومتر نیازی به سرویس آنها نیست.

خودرو ب ام و M4 GT3 EVO

قیمت

و اما قیمت؛ ب ام و M4 GT3 EVO قیمتی برابر با ۵۷۸ هزار یورو دارد. با توجه به افتخارات زیادی که مدل فعلی کسب کرده، باید منتظر ماند و دید که آیا نسخه فیس لیفت نیز خواهد توانست نماینده شایسته‌ ای در پیست باشد یا خیر. شایان ذکر است مدل فعلی کسب ۸۰ قهرمانی و دریافت ۹ جایزه بزرگ را در کارنامه دارد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir