Wp Header Logo 190.png


منتشر شده در 17 خرداد 1403 ساعت 17:30


کوییک GX-H ؛ تیپ جدید کوییک به بازار آمد

بر اساس تصاویر ارسالی از مخاطبین عزیز آخرین خودرو، سایپا کوییک GX-H را به عنوان جدیدترین تیپ کوییک به مشتریان تحویل داده است.

کوییک یکی از خودروهایی است که تعدد تیپ آن باعث سرگیجه مخاطبین غیر خودرویی بازار می شود. این خودرو با تیپ های مختلف به بازار آمده و حالا جدیدترین تیپ آن به مشتریان سایپا تحویل داده شده است. کوییک GX در نسخه L قبل تر به بازار آمده بود. نمونه L در واقع نسخه کم آپشن از کوییک GX به حساب می آمد و حالا نمونه پر آپشن تر یعنی کوییک GX-H به مشتریان تحویل داده شده است. در ادامه مشخصات کوییک GX-H را بررسی می کنیم.

ظاهر کوییک GX-H ؛ همان کوییک S

طراحی کلی در این نسخه همان خطوطی را دارد که در تمام تیپ های کوییک می بینیم. اما جزئیات ظاهر این تیپ دقیقا همان گیزی است که در کوییک S دیده می شد. در این تیپ کوییک المان مشکی رنگ را در دو طرف جلوپنجره می بینیم و طراحی جلوپنجره هم همان چیزی است که در تیپ S کوییک دیده می شد. به جز این تغییر چیز دیگری در طراحی کوییک GX-H دیده نمی شود و همچنان با هاچبکی شهری طرف هستیم که طراح به روزی ندارد و بر مبنای پلتفرمی خارج از رده توسعه داده شده است.

کوییک GX-H ؛ تیپ جدید کوییک به بازار آمد

مشخصات فنی کوییک GX-H

در بحث فنی مهم ترین ویژگی کوییک GX-H ملموس می شود. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه M15-GSI قرار دارد و این تنها تیپ کوییک است که از این پیشرانه بهره می برد. این همان پیشرانه ای است که توسط مگاموتور تولید می شود و در سهند و اطلس هم مورد استفاده قرار گرفته است. این پیشرانه ۱.۵ لیتر چهار سیلندر با ۸ سوپاپ در واقع نمونه ارتقا یافته از همان موتور M15 است کهخروجی ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند و حالا با تغییراتی نظیر اضافه شدن هدرز و زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی (VVT-i)، نهایت گشتاور را در دورهای پایینتر وارد مدار کرده و باعث می شود عملکرد فنی در خودروهای مجهز به این پیشرانه بهبود پیدا کند. به جز این تغییر، تفاوت دیگری در بحث فنی نداریم و قدرت همچنان از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد.

کوییک GX-H ؛ تیپ جدید کوییک به بازار آمد

کابین و امکانات

کلیت طراحی کابین همان چیزی است که در سایر نمونه های کوییک دیده می شود اما تفاوت اصلی در امکانات رقم می خورد. در کوییک GX-H امکاناتی نظیر رینگ آلمینیومی ۱۴ اینچی، کنترلر صدا از روی فرمان، روکش چرمی صندلی ها، تمایشگر ۷ اینچی مالتی مدیا، دوربین نده عقب، شیشه دودی عقب را داریم که در نسخه GX-L دیده نمی شد. امکانات مشترک دیگر در این خودرو و نمونه کم آپشن عبارت اند از : دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، رینگ فولادی، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پارک عقب و … .

کوییک GX-H ؛ تیپ جدید کوییک به بازار آمد

ویدیو معرفی نمونه کم آپشن کوییک GX

source
کلاس یوس

viraje.ir

توسط viraje.ir