Wp Header Logo 224.png


منتشر شده در 19 خرداد 1403 ساعت 13:00


افزایش تعرفه برای خودروهای چینی

چین به پایگاه تولید خودروهای برقی تبدیل شده و از شرکت‌ های مطرح بین المللی گرفته تا استارتاپ‌ های کوچک در این کشور مشغول ساخت مدل‌ های الکتریکی هستند. با توجه به تیراژ تولید بالا، طبیعتاً خودروهای تولیدی باید به سایر کشورها نیز صادر شوند، موضوعی که نفوذ چینی ‌ها به سایر کشورها و همچنین به خطر افتادن سهم خودروسازان مطرح بین المللی را در پی دارد. برای مقابله با این موضوع، اعمال تعرفه ‌های بعضا سنگین در دستور کار قرار گرفته است. به عنوان مثال، همین چند هفته قبل بود که کاخ سفید تعرفه واردات خودروهای برقی چینی را با چهار برابر افزایش به ۱۰۰ رساند. حالا تحادیه اروپا هم دست به کار شده و می‌ خواهد تعرفه واردات خودروهای چینی را به ۲۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش آخرین خودرو، مطالعه ‌ای که توسط موسسه Kiel انجام شده، حاکی از آن است در صورت اعمال تعرفه ۲۰ درصدی برای خودروهای وارداتی از چین، میزان صادرات خودرو از پکن به قاره سبز چیزی در حدود ۱۲۵ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت. این امر به معنای کاهش ۳.۸ میلیارد دلاری صادرات چین به اروپا و همچنین افزایش ۳.۳ میلیارد دلاری فروش خودروهای برقی تولید شده در داخل مرزهای قاره سبز خواهد بود.

کمیسیون اروپا اکنون در حال انجام تحقیقات در رابطه با بهره ‌مندی خودروسازان چینی از سوبسیدهای غیرعادلانه دولتی است. اگر نتیجه این تحقیقات مثبت باشد، تا پایان این ماه در رابطه با اعمال تعرفه ۲۰ درصدی برای خودروهای برقی چینی تصمیم گرفته خواهد شد.

افزایش تعرفه برای خودروهای چینی و کاهش مبادلات ۳.۸ میلیارد دلاری پکن و اروپا

چینی ها باید در اروپا محصولات خود را تولید کنند

یکی از محققان موسسه Kiel اعلام کرده این موضوع باعث افزایش قیمت خودروهای چینی خواهد شد. از دید وی در اتحادیه اروپا به دلیل قیمت بالاتر انرژی و مواد اولیه، هزینه ساخت خودروها بالاتر است و اگر چینی‌ ها به دنبال رقابتی عادلانه هستند، باید خطوط تولید خود را به اروپا بیاورند.

در صورت اعمال تعرفه ۲۰ درصدی، طبیعتاً چینی ‌ها هم بیکار نخواهند نشست. مقامات این کشور در نظر دارند چنانچه تصمیم اتحادیه اروپا نهایی شود، برای خودروهای وارداتی مجهز به موتورهای حجیم تعرفه ۲۵ درصدی اعمال کنند. بدیهی است که خودروسازان اروپایی مثل مرسدس بنز و ب ام و بیشترین ضرر را از این سیاست متحمل خواهند شد، چرا که مدل ‌های تولیدی آنها عموماً به موتورهای بزرگ و حجیم مجهز هستند.

دورخیز بی وای دی برای فتح اروپا

با توجه به پتانسیلی که بی‌ وای دی دارد، این شرکت چینی می ‌تواند به بزرگ ترین سازنده خودروهای برقی در اروپا تبدیل شود. این کمپانی در حال حاضر مشغول احداث اولین کارخانه خود در اروپاست. احداث این کارخانه از ماه گذشته در مجارستان شروع شده است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir