Wp Header Logo 254.png
الگوبرداری جدید چینی ها ؛ دانگ فنگ هم از ربات هوشمند در کارخانه خود استفاده می کند

شرکت دانگ فنگ با اضافه کردن یک ربات انسان نما به کارخانه خود خبرساز شده است. این ربات به هوش مصنوعی مجهز بوده و می ‌تواند کارهایی مثل نظارت، مونتاژ و امور مربوط به لجستیک را انجام دهد.

به گزارش آخرین خودرو، رباتی که دانگ فنگ از آن کمک می‌گیرد، ساخت شرکتی به نام Ubtech Technology است. این ربات واکر اس (Walker S) نام دارد و ارتفاع آن به ۱.۷ متر می‌ رسد. از لحاظ جثه و نسبت ‌های بدن اعضا، این ربات با یک انسان بالغ دارای جثه متوسط قابل مقایسه است. این ربات در کارخانه دانگ فنگ مسئولیت‌ هایی مثل بررسی کمربندهای ایمنی، آزمایش قفل درها، ارزیابی کیفیت بدنه، ریختن روغن و نصب برچسب ‌ها را بر عهده دارد.

الگوبرداری جدید چینی ها ؛ دانگ فنگ هم از ربات هوشمند در کارخانه خود استفاده می کند

ربات واکر اس ۴۱ مفصل دارد و به انبوهی از سنسورهای پیشرفته تجهیز شده است. با اتکا به این سنسورها واکر اس می‌ تواند اطراف خود را دیده و صداها را بشنود. این ربات حتی قادر است میزان نیروی لازم را تشخیص دهد. با چنین ویژگی‌ هایی ربات شاغل در کارخانه دانگ فنگ توانایی پایش محیط اطراف و یا برقراری ارتباط با پرسنل و ماشین آلات را دارد. به گفته دانگ فنگ، این ربات انسان نما به لطف الگوریتم‌ های پیشرفته خود قابلیت اتصال به سیستم مرکزی کارخانه را دارا بوده و می‌ تواند در لحظه هر گونه داده‌ لازم را به آن منتقل کند.

الگوبرداری جدید چینی ها ؛ دانگ فنگ هم از ربات هوشمند در کارخانه خود استفاده می کند

آنطور که اعلام شده، واکر اس امکان یادگیری و یکپارچه شدن با آخرین تکنولوژی‌ های موجود در حوزه هوش مصنوعی را دارد. به همین خاطر در آینده می ‌توان از آن در سناریوهای پیچیده‌تر استفاده کرد.

ظهور چنین ربات ‌های پیشرفته ‌ای، خبر از آینده ای متفاوت می‌ دهد. شاید این ربات‌ ها روزی جای تمامی پرسنل کارخانه‌ ها را بگیرند. حال این سوال مطرح می‌شود که اگر چنین اتفاقی بیفتد، چه بر سر پرسنل و منبع درآمد آنها خواهد آمد؟ ناگفته نماند پیش از این تسلا و ب ام و ربات‌ های پیشرفته‌ ای را به کارخانه خود اضافه کرده اند و اقدام دانگ فنگ به نوعی از آنها الگوبرداری شده است.

نوشته الگوبرداری جدید چینی ها ؛ دانگ فنگ هم از ربات هوشمند در کارخانه خود استفاده می کند اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir