Wp Header Logo 239.png
جیب آهو

ویجیلانتی (Vigilante) نام یک شرکت آمریکایی است که در زمینه بازسازی و ارتقای مدل ‌های کلاسیک، به خصوص محصولات جیپ فعالیت می‌ کند. این شرکت در یکی از پروژه ‌های اخیر خود به سراغ جیپ گرند واگنیر رفته و آن را به موتور هلکت تجهیز کرده است. شاید بدانید این خودرو در ایران نیز حضور دارد و با نام جیپ آهو شناخته می شود. نسخه پیکاپ این خودرو نیز با نام سیمرغ عرضه شد.

جراحی زیبایی در نمای ظاهری

در این پروژه منحصر به فرد، مهندسان ویجیلانتی تقریبا تمامی قطعات بدنه را بازسازی و از نو رنگ کرده ‌اند. علاوه بر این، تمامی شیشه ‌ها با شیشه‌ های جدید جایگزین شده و عایق‌ های صوتی همگی جدید هستند. برای ادای احترام به گذشته، این جیپ گرند واگنیر روی رینگ‌های ۱۷ اینچی با طراحی کلاسیک سوار شده؛ قطعات کرومی، پله برقی جانبی و تزئینات چوبی نمادین دیگر ویژگی ‌های ظاهری این شاسی بلند محبوب آمریکایی هستند.

ارتقای کابین

به موازات نمای بیرونی در داخل کابین نیز بازنگری ‌هایی صورت گرفته؛ برای مثال صندلی‌ها نوسازی شده و دارای فوم، فنرها، پدها و روکش جدید هستند، ضمن اینکه زیرپایی‌های قدیمی جای خود را به نمونه‌های جدید داده‌اند و در پشت فرمان از نشان دهنده‌های جدید با استایلی مشابه به مدل اصلی استفاده شده است.

نمای جانبی جیپ گرند واگنیر

مشخصات فنی

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، در زیر کاپوت این جیپ گرند واگنیر قدیمی، یک موتور مدرن و بروز قرار دارد. این موتور در واقع همان موتور ۶.۲ لیتری موسوم به هلکت است که در شماری از محصولات گروه فیات کرایسلر سابق مورد استفاده قرار گرفته؛ این موتور ۸ سیلندر سوپرشارژ توانایی تولید ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۷۱ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور از طریق گیربکس ۴ سرعته خودکار ساخت شرکت Bowler و و جعبه دنده کمکی Atlas-II به سمت چرخ‌ها ارسال می ‌شود.

این شاسی بلند جذاب از اکسل‌های Dana 44 و ۶۶ و کمک فنرهای Fax Racing بهره می ‌برد. به همین خاطر شرکت ویجیلانتی مانور ویژه ‌ای روی سواری نرم پروژه جدید خود می‌ دهد. این خودرو در بخش ترمز نیز تقویت شده و ترمزهای ۶ پیستونه وظیفه متوقف کردن آن را بر عهده دارند.

موتور هلکت جیپ

جیپ گرند واگنیر احیا شده یا رولزرویس کالینان؟

و اما قسمت جالب ماجرا؛ علاقه مندان به خرید این جیپ گرند واگنیر بازسازی شده و قدرتمند، باید ۳۸۵ هزار دلار به شرکت ویجیلانتی پرداخت کنند. برای مقایسه باید گفت قیمت مدل ۲۰۲۴ از گرند واگنیر، از حدود ۹۴ هزار دلار آغاز می‌ شود. همچنین بد نیست بدانید با چنین بودجه‌ ای می‌ توان شاسی بلند فوق لوکس و اشرافی رولزرویس کالینان را راهی پارکینگ منزل کرد! آیا پروژه ویجیلانتی ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد؟

source

viraje.ir

توسط viraje.ir