Wp Header Logo 233.png


منتشر شده در 19 خرداد 1403 ساعت 18:00


موتورهای جدید رنو با همکاری شرکت چینی جیلی تولید می شوند

دو شرکت رنو و جیلی با ایجاد یک زیر مجموعه مشترک، قصد دارند با همکاری هم موتورهای درون سوز جدید توسعه دهند. این زیرمجموعه Horse Powertrain Limited نام دارد و سهم دو طرف از آن ۵۰-۵۰ است. اگر همه چیز طبق برنامه ‌ریزی ‌ها پیش برود، سالانه ۵ میلیون موتور توسط این شرکت مشترک تولید خواهد شد.

تاسیس شرکت جدید Horse Powertrain Limited حدود ۱۱ ماه زمان برد، چرا که رنو و جیلی در یازدهم جولای سال گذشته بر سر این موضوع توافق کرده بودند. مثل تویوتا، دو خودروساز فرانسوی و چینی معتقد هستند برای کربن زدایی از صنعت خودرو، باید از انواع تکنولوژی‌ ها و پیشرانه‌ ها کمک گرفت و برقی‌ سازی تنها راهکار موجود نیست. از دید این دو کمپانی بیش از نیمی از خودروهای تولید شده تا سال ۲۰۴۰ به موتورهای درون سوز مجهز خواهند بود.

شرکت Horse Powertrain Limited در حوزه‌ های مختلفی فعالیت خواهد کرد و مقر آن در لندن قرار دارد. این شرکت در زمینه طراحی، توسعه، تولید و فروش انواع پیشرانه‌های هیبریدی، موتورهای بنزینی یا دیزلی، گیربکس، سامانه ‌های هیبریدی و باتری کار می کند. علاوه بر این ‌ها، زیر مجموعه جدید رنو و جیلی در زمینه سوخت‌ های پاک مثل متانول، اتانول و هیدروژن نیز تحقیق خواهد نمود.

لوکا دی مئو مدیرعامل رنو همکاری با جیلی را گامی بزرگ در راستای رویارویی با چالش‌های آینده صنعت خودرو، به خصوص کربن زدایی از حمل و نقل جاده‌ای، عنوان کرده است. وی جیلی را یک شرکت پیشگام دانسته و تولید موتورهای درون سوز با آلایندگی بسیار کم و پیشرانه‌ های هیبریدی با راندمان خیلی بالا را کلیدی برای آینده خطاب نموده است.

موتورهای ساخته شده توسط شرکت Horse Powertrain Limited توسط چند برند مطرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر رنو و جیلی، خودروسازان دیگری مثل ولوو، پروتون، نیسان و میتسوبیشی نیز از موتورهای این شرکت بهره‌ مند خواهند شد. به گفته رنو و جیلی این شرکت ۱۷ کارخانه در سرتاسر جهان خواهد داشت و ۵ مرکز تحقیق و توسعه تحت نظارت آن فعالیت خواهد کرد. تعداد پرسنل این شرکت نیز چیزی در حدود ۱۵ هزار نفر خواهد بود. انتظار می‌ رود این شرکت جدید سالانه ۱۵ میلیارد یورو درآمد داشته باشد.

شایان ذکر است رنو برای تولید نسل جدید توئینگوی برقی، به دنبال یک شریک تجاری است. کمپانی فرانسوی قصد داشت با همکاری فولکس واگن این مدل را تولید کند، اما پس از شکست مذاکرات، حالا در جستجوی یک شریک تجاری دیگر از کشور چین است. با توجه به روابط نزدیک با جیلی و تجربه زیاد این شرکت در زمینه تولید خودروهای برقی، احتمالاً توئینگوی جدید با همکاری این دو کمپانی تولید خواهد شد. 

source

viraje.ir

توسط viraje.ir