Wp Header Logo 265.png
افت ۶۴ درصدی فروش کیا K5

استقبال از محصولات برقی کیا در ایالات متحده بسیار بالاست. با وجود این نگاهی به آمارها نشان می‌دهد فروش این کمپانی در ۵ ماه نخست از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است. بخش اعظمی از این افت فروش ریشه در کاهش تقاضا برای سدان K5 دارد. بر اساس داده ‌ها فروش این خودرو ۶۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش آخرین خودرو، طبق آمار ماه می فروش مدل‌ های برقی کیا ۱۲۷ درصد نسبت به بازه مشابه سال قبل افزایش یافته است. این کمپانی توانسته ۷,۱۹۷ دستگاه از خودروهای تمام الکتریکی خود را در ماه می به مشتریان آمریکایی تحویل دهد. در این ماه آمار فروش کلی کمپانی برابر با ۷۵,۱۵۶ دستگاه بوده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۵.۱ درصدی حکایت دارد. از بین مدل‌ های مختلف کمپانی، کراس اوور برقی EV6 رکوردشکنی کرده و ۲,۶۶۰ مشتری را جذب نموده است. فروش شاسی بلند پرچمدار EV9 نیز برای دومین ماه متوالی افزایش یافته و در ماه می به ۲,۱۸۷ دستگاه رسیده است.

فروش کیا K5

افت تقاضای شدید برای کیا K5

در ماه می میزان فروش کیا K5 یا همان اپتیمای سابق در مقایسه با ماه می سال گذشته به میزان چشمگیر ۶۴.۶ درصد افت کرده است. این موضوع می ‌تواند به منزله یک هشدار بزرگ برای مدیران کیا باشد، زیرا به نظر می‌ رسد سدان سایز متوسط این شرکت با وجود بروزآوری‌ ها دیگر آن محبوبیت سابق را ندارد. کیا ریو دیگر مدلی است که با مشکل افت فروش روبرو شده، این خودروی اقتصادی در ماه می فقط ۸ مشتری را راهی نمایندگی‌ های کمپانی کرده است.

نکته تامل برانگیز اینکه مدل فورته یا همان سراتو مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و تقاضا برای آن در ماه می نسبت به ماه قبل ۳۱ درصد افزایش یافته است. میزان رشد تقاضا برای این خودرو در ۱۲ ماه منتهی به می نیز ۱۴.۳ درصد رشد کرده است. این خودرو به زودی با مدل K4  جایگزین خواهد شد. اسپورتیج با ۲۰.۶، کارنیوال با ۲۸.۵ درصد و نیرو با ۲۶.۴ دیگر مدل ‌هایی هستند که فروش آنها رشد کرده است.

مقایسه آمار فروش کیا در ماه می ۲۰۲۴ با ماه می ۲۰۲۳
نام مدل فروش می ۲۰۲۴ فروش می ۲۰۲۳ میزان تفاوت
EV9 ۲,۱۸۷ ۰
EV6 ۲,۶۶۰ ۲,۲۳۷ ۱۸.۹%
ریو ۸ ۲,۲۱۶ -۹۹.۶%
فورته ۱۳,۱۳۲ ۱۰,۰۲۳ ۳۱.۰%
K5 ۱,۹۵۰ ۵,۵۰۲ -۶۴.۶%
استینگر ۰ ۹۰۳
سول ۵,۷۴۰ ۵,۹۷۱ -۳.۹%
نیرو ۴,۲۱۵ ۳,۳۳۴ ۲۶.۴%
سلتوس ۶,۴۶۰ ۷,۴۴۹ -۱۳.۳%
اسپورتیج ۱۵,۵۱۲ ۱۲,۸۶۲ ۲۰.۶%
سورنتو ۸,۸۲۶ ۷,۷۶۴ ۱۳.۷%
تلوراید ۱۰,۳۱۵ ۱۰,۰۰۵ ۳.۱%
کارنیوال ۴,۱۵۱ ۳,۲۳۱ ۲۸.۵%
مجموع ۷۵,۱۵۶ ۷۱۴۹۷ ۵.۱%

ناگفته نماند آمار فروش جهانی کیا در ماه می برابر با ۲۶۴,۳۱۳ دستگاه بوده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲.۱ کاهش دارد. جالب اینکه بخش قابل توجهی از این کاهش فروش در سرزمین مادری رخ داده و کره‌ای ‌ها ۸.۳ درصد از برند کیا کمتر خرید کرده ‌اند. از بین مدل‌ های مختلف کمپانی، شاسی بلند سورنتو بیشترین مشتری را در سرزمین مادری دارد.

نوشته افت ۶۴ درصدی فروش کیا K5 ؛ سدان محبوب کره ای ها رو به افول اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir