Wp Header Logo 386.png

در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز 1403، شرکت آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران، میتسوبیشی ASX را رونمایی کرد.

به گزارش مجله ماشین، از زمان عرضه این خودرو در سال ۲۰۰۹، میتسوبیشی موفق به فروش بیش از ۱.۳۲ میلیون دستگاه ASX در حدود ۹۰ کشور جهان شده است.

بزرگترین بازارهای این خودرو آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و چین هستند.

در حال حاضر ASX سومین خودروی پرفروش کمپانی میتسوبیشی به حساب می‌آید و نقشی کلیدی در استراتژی جهانی این شرکت ایفا می‌کند.

آرین موتور در نمایشگاه شیراز علاوه بر رونمایی از ASX جدید، از دیگر محصولات خود مانند اوتلندر و لاماری ایما برقی نیز رونمایی کرد.

این شرکت همچنین با ارائه شرایط فروش متنوع و تخفیف‌های ویژه، برای بازدیدکنندگان از غرفه خود استقبال گرمی کرد.

 میتسوبیشی که سابقه‌ای درخشان در بازار ایران دارد، در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها با مشکلاتی در زمینه واردات و عرضه محصولات خود مواجه بود.

Mitsubishi ASX
نمای عقب میتسوبیشی ASX

با این حال، آرین موتور با تلاش‌های خود توانسته است بار دیگر این برند ژاپنی را به بازار ایران بازگرداند.

طراحی بیرونی خودرو با الهام از فلسفه طراحی “مقاوم و مبتکر” دستخوش تغییرات اساسی شده است.

این فلسفه بیانگر شعار جهانی میتسوبیشی یعنی “با جاه طلبی خود برانید” است.

میتسوبیشی ASX یک شاسی بلند جمع و جور شهری است که تطبیق پذیری بالایی داشته و برای تمامی مصارف، از استفاده روزانه تا ماجراجویی های هیجان انگیز، مناسب است.

بدنه سبک و جمع و جور آن در کنار دید عالی راننده به لطف ارتفاع خودرو، هندلینگ و سهولت رانندگی فوق العاده‌ای را برای ASX به ارمغان می‌آورد.

ASX از یک موتور ۲.۰ لیتری MIVEC ۱۶ سوپاپ بهره می‌برد که با گیربکس دستی پنج سرعته یا گیربکس اتوماتیک CVT نسل سوم اینوستک با حالت اسپرت شش سرعته عرضه می‌شود.

این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل قابل سفارش است.

میتسوبیشی ASX همچنین با دارا بودن ویژگی‌هایی مانند بدنه ایمنی RISE و سیستم ترمز کمکی جلو (FCM) اطمینان خاطر و ایمنی سرنشینان را تامین می‌کند.

طراحی جدید

مفهوم طراحی این خودرو “تاثیرگذار و با انگیزه” است.

طراحی به‌روز و اصیل ASX علاوه بر حفظ استحکام شناخته شده میتسوبیشی، تصویری قدرتمند را به نمایش می‌گذارد و رانندگان را به دنبال کردن انگیزه‌های خود و رویارویی با چالش‌های جدید دعوت می‌کند.

Mitsubishi ASX
میتسوبیشی ASX

نمای جلو

ASX جدید نشان دهنده تکامل مفهوم طراحی Dynamic Shield در جلوی خودروهای میتسوبیشی است.

سپر خودرو از هر دو طرف فرم محافظ مرکزی را در بر می‌گیرد و خطوط افقی و عمودی جلوپنجره و صفحه زیر سپر نمایانگر استحکام و قدرت هستند.

این طراحی جدید باعث عمیق‌تر شدن کاپوت شده و به ابهت نمای جلوی خودرو می‌افزاید.

همچنین چیدمان متمایز چراغ‌های LED که راهنماها و چراغ‌های مه شکن را در انتهای سپر قرار می‌دهد، امضای برند میتسوبیشی را بر روی نمای جلو حک می‌کند.

Mitsubishi ASX
میتسوبیشی ASX

نمای عقب

در نمای عقب ASX از چراغ‌های ترکیبی LED (به جز راهنماها) با طراحی تیز و براق استفاده شده است که در عرض خودرو کشیده شده و بر پهنای آن تاکید می‌کند.

طراحی صفحه زیر سپر با ظاهری شبیه به صفحه لغزنده، استحکام خودرو را به نمایش می‌گذارد.

سه رنگ جدید نیز برای میتسوبیشی ASX جدید در نظر گرفته شده است: قرمز الماسی، نارنجی آفتابی و قهوه‌ای بلوطی.

Mitsubishi ASX
فضای داخل میتسوبیشی ASX

بهبودهایی در سیستم صوتی

سیستم صوتی نمایشگر اتصال به تلفن هوشمند (SDA) بهبود یافته و اکنون اتصال‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد.

اندازه صفحه نمایش از ۷ به ۸ اینچ افزایش یافته است. همچنین فیلم‌های ذخیره شده روی حافظه‌های USB در حال حاضر می‌توانند بر روی صفحه نمایش SDA هنگام توقف خودرو مشاهده شوند.

مدل‌های بالاترین سطح این خودرو به سیستم ناوبری Tom Tom مجهز شده‌اند. در حال حاضر با اتصال به اینترنت از طریق تلفن هوشمند می‌توان به اطلاعات ترافیک لحظه‌ای دسترسی پیدا کرد.

به زودی یک اپلیکیشن عرضه خواهد شد که از اطلاعات سرعت سنج، کیلومترشمار، چراغ‌های هشدار و سایر اطلاعات خودرو استفاده می‌کند.

این اپلیکیشن میزان سوخت باقی مانده را بررسی کرده و مسیریابی به نزدیک‌ترین جایگاه‌های سوخت را ارائه می‌دهد و همچنین راهنمایی‌هایی در مورد بهترین زمان برای سرویس و بازرسی‌های دوره‌ای خودرو را در اختیار راننده قرار خواهد داد.

شرایط فروش

اخبار مربوط به نحوه ثبت نام و پیش فروش میتسوبیشی ASX را از اینجا دنبال کنید.

جدول مشخصات میتسوبیشی ASX

گالری تصاویر

 

source

viraje

توسط viraje