به گزارش صنعت ماشین،

 وزارت صمت اعلام کرد که ثبت سفارش خودروهای وارداتی جانباران پس از تکمیل تبادل اطلاعات بین وزارت صمت و بنیاد شهید در اسرع وقت انجام می‌شود؛ هم اکنون وب سرویس بنیاد شهید و سامانه جامع تجارت در اختیار سازمان فناوری اطلاعات قرار گرفته و این سازمان ضمن تایید اتصال این دو وب سرویس مقرر کرد در اسرع وقت امکان تبادل اطلاعات فراهم شود.

برقراری وب‌سرویس بنیاد شهید و سامانه جامع تجارت به منظور استعلام اطلاعات جانبازان معزز مشمول طرح واردات خودرو است، تا امکان صحت سنجی اطلاعات جانبازان میسر باشد.

درهمین ارتباط احمد آقایی سرپرست معاونت حمل و نقل وزارت صمت اعلام کرده که همه جانبازان می‌توانند رأساً اقدام به ثبت سفارش کنند و در صورت تمایل امور مربوط به واردات خودرو را به شرکت‌های واردکننده واگذار کنند.

وی یادآور شد: پس از تکمیل ثبت سفارش و نهایی شدن میزان ارز مورد نیاز، بخشی از منابع ارزی آن از سهمیه وزارت صنعت، معدن و تجارت و بخشی دیگر نیز از طریق منابع بانک مرکزی تامین خواهد شد.

آقایی خاطرنشان کرد: وزارت صمت خود را مکلف به تامین خودروهای وارداتی جانبازان می‌داند و این عزیزان مطمئن باشند این وزارتخانه پیگیر امور آنهاست.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir