Wp Header Logo 375.png
کراس اوور جذاب اوپل در نمایشگاه شیراز ؛ اوپل موکا رونمایی شد

پس از مدت ها بالاخره خودروهای یک برند جذاب و غیر چینی در ایران رونمایی شدند. در ادامه به معرفی اوپل موکا، کراس اوور جذاب اوپل می پردازیم.

اوپل یکی از خودروسازان مشهور و به نام آلمانی است که توانسته محصولات بسیار خوبی را در کارنامه خود ثبت کند و از طرفی سابقه حضور در بازار ایران را دارد. اکنون با رفع ممنوعیت واردات خودرو های خارجی شرکت پرشیا سعی دارد تا محصولاتی از این برند را وارد بازار ایران کند.

کراس اوور جذاب اوپل در نمایشگاه شیراز ؛ اوپل موکا رونمایی شد

اوپل موکا یکی از خودرو های جذابی است که به تازگی در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز توسط شرکت پرشیا خودرو رونمایی شده است. این خودرو در واقع یک کراس اوور ساب کامپکت است که نسل اول آن در سال ۲۰۱۲ روی خط تولید رفته است. نسل دوم این کراس اوور جذاب بر اساس پلتفرم CMP در سال ۲۰۲۱ تولید و عرضه شده و به لحاظ طراحی ظاهری نسبت به نسل قبلی خود تغییرات چشم گیری داشته است. در این مطلبی سعی داریم تا به طور مختصر به بررسی این کراس اوور جذاب بپردازیم.

طراحی بدنه کراس اوور جذاب اوپل

اوپل موکا در بخش طراحی ظاهری خود چهره جذاب و به نسبت بروزی را به نمایش می گذارد. در نمای جلوی این خودرو فرم طراحی چراغ ها و جلو پنجره آن بیشتر از هر چیزی خودنمایی می کند. استفاده از این سبک طراحی باعث شده است تا این خودرو کمی چهره ای آینده نگرانه پیدا کند و همچنین تیپ ظاهری آن با بسیاری از محصولات اوپل متفاوت باشد. در نمای جانبی نیز استفاده از تریم رنگی موجب جذابیت این کراس اوور اوپل شده و چهره ای اسپرت و جوان پسندانه را به این خودرو داده است. از طرفی فرم طراحی رینگ های آلومینیومی این خودرو و تریم دو رنگ آن، تاثیر به سزایی در طراحی خوب اوپل  موکا داشته است.

کراس اوور جذاب اوپل در نمایشگاه شیراز ؛ اوپل موکا رونمایی شد

اما سبک طراحی در بخش های عقب این خودرو ساده تر می شود. در این بخش از دو چراغ دوتکه استفاده شده که گرافیک بسیار خوبی داشته و جلوه خوبی را به کراس اوور جذاب اوپل داده است. در کنار این موارد فرم طراحی سپر عقب اپل موکا نیز توانسته هماهنگی خوبی با دیگر بخش های این خودرو ایجاد کند.

کراس اوور جذاب اوپل در نمایشگاه شیراز ؛ اوپل موکا رونمایی شد

مشخصات فنی

کراس اوور جذاب اوپل، یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ را در زیر کاپوت خود جای داده است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو برساند. شتاب صفر تا صد اپل موکا ۹.۲ ثانیه بوده و نهایت سرعت این کراس اوور جذاب آلمانی ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو در بخش جلو خود از سیستم تعلیق مک فرسون و در بخش عقب از سیستم تعلیق توئیست بیم بهره می برد.

دیزاین داخل کابین و امکانات کراس اوور جذاب اوپل

کراس اوور جذاب اوپل در بخش طراحی و دیزاین داخل کابین خود سعی کرده است تا هم اصالت خود را حفظ کن و هم سعی کرده کابین بروزی را به نمایش بگذارد. به عبارتی دیگر در این خودرو از همان سبک طراحی استفاده شده که در دیگر محصولات اوپل نیز دیده می شود اما از طرفی استفاده از امکانات بروز و جذاب مانند نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، فرمان دی کات و… باعث شده است تا شاهد کابینی جذاب و زیبا باشیم که می تواند روح اسپرت خود را نیز به تصویر بکشد.

کراس اوور جذاب اوپل در نمایشگاه شیراز ؛ اوپل موکا رونمایی شد

از جمله مهم ترین امکاناتی که در این خودرو دیده می شود می توان به؛ شش کیسه هوا، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، جلو آمپر دیجیتال، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها، اتوهلد، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… اشاره کرد.

لازم به ذکر است که بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز از تاریخ ۲۲ لغایت ۲۵ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه دائمی شهر شیراز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در این بازه زمانی از جدیدترین دستاوردهای صنعت خودروسازی و همچنین محصولات وارداتی دیدن کنند.

نوشته کراس اوور جذاب اوپل در نمایشگاه شیراز ؛ اوپل موکا رونمایی شد اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje

توسط viraje