تحریریه صنعت ماشین

صعت ماشین: سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از در نظر گرفتن ٣٠٠میلیون تومان وام از سوی شهرداری تهران و همچنین ارائه تسهیلات ٦٠٠میلیون تومانی توسط خودروسازها به تاکسیرانان برای خرید تاکسی‌های برقی خبر داد.

به گزارش صنعت ماشین،

 سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران از در نظر گرفتن ٣٠٠میلیون تومان وام از سوی شهرداری تهران و همچنین ارائه تسهیلات ٦٠٠میلیون تومانی توسط خودروسازها به تاکسیرانان برای خرید تاکسی‌های برقی خبر داد.

شادی مالکی گفت: در گام نخست ٢٠٠دستگاه تاکسی برقی و تا چند هفته آینده سایر خودروهای برقی وارد مدار شده و تحویل رانندگان تاکسی خواهند شد.

وی با بیان اینکه نیمی از ٨٠هزار تاکسی پایتخت و تمامی ون‌ها فرسوده هستند، اظهار کرد: مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده ۵۵هزار تاکسی و ۱۰هزار ون برقی در سال جاری وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران خواهد شد.

مالکی گفت: قطعا ارائه تسهیلات به رانندگان برای خرید تاکسی‌های برقی موجب [تسریع] خروج تاکسی‌‌های فرسوده از ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی خواهد شد.

همچنین محسن هرمزی، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، نیز با اشاره به احداث ۷۴ جایگاه شارژ برای تاکسی‌های برقی بیان کرد: ۹۰۰ جایگاه دیگر تا پایان سال احداث خواهد شد، ضمن اینکه این تاکسی‌ها قابلیت شارژ خانگی را نیز دارند. وی افزود: برای ورود ۲۷هزار دستگاه تاکسی برقی جدید در سال جاری با دولت توافق کردیم که قرارداد ۵هزار دستگاه منعقد شده است. 

source

viraje.ir

توسط viraje.ir