Wp Header Logo 551.png

بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز در حالی روز جمعه به‌کار خود پایان داد که گروه بهمن مانند همیشه با انواع محصولات سواری و تجاری خود از سبک تا سنگین و از مسافری تا باری به‌همراه زیرمجموعه‌های خود از جمله «بهمن‌موتور»، «بهمن‌دیزل»، «سیباموتور»، «اسنا»، «بی‌ام‌کارز» و «ایران‌دوچرخ» در این نمایشگاه حضور داشت.

گروه بهمن در بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه خودرو شیراز، محصولات جدید فیدلیتی XB۱، فیدلیتی پرستیژ، هاوال H۶، نتا جی تی و محصولاتی همچون ریسپکت و اینرودز را برای مردم این شهر به‌نمایش درآورد و در کنار این محصولات، کامیونت‌های سیبا موتور، اتوبوس‌های جدید اسنا و… در این رویداد خودرویی به‌نمایش گذاشته شدند. در بخش دیگری از غرفه نیز موتورسیکلت‌های ایران‌دوچرخ خودنمایی می‌کردند.

بازگشت هاوال و بی‌وای‌دی با گروه بهمن

مسئولین گروه بهمن در این نمایشگاه طی نشستی با خبرنگاران، برنامه‌های آینده این گروه را اعلام کرده و اظهار داشتند: «در صورت ایجاد شرایط مناسب و پیشرفت برنامه‌ها طبق انتظارات، خودرو هاوال H۶ که اکنون به‌صورت وارداتی قرار است توسط بی‌ام‌کارز به بازار عرضه شود، در شش‌ماهه دوم سال جاری به‌خطوط تولید این شرکت نیز راه خواهد یافت. همچنین با توجه به حصول نتیجه در مذاکرات با شرکت بی‌وای‌دی، تعدادی خودرو این شرکت توسط گروه بهمن وارد شده که منتظر ترخیص از گمرک است.»

گروه بهمن تمام کلاس‌های خودرویی را به شیراز آورد

مجتبی نظری، مدیر ارتباطات گروه بهمن؛ مهدی حاجی‌باقری، معاونت فروش و بازاریابی؛ جلیل هاشمی، مدیرعامل شرکت اسنا؛ محسن رضا باواخانی، معاون مهندسی بهمن‌موتور و مزدک زرین‌بخش، مدیر مرکز خشنودی و رضایت مشتریان گروه بهمن از حاضرین در این نشست بودند.

معاونت فروش و بازاریابی در این نشست با اشاره به‌مشکلات تخصیص ارز به خودروسازان گفت: «در سال گذشته در مقطعی تخصیص ارز متوقف شده بود تا اینکه اواخر سال مشکل برطرف شد. اما در سال جاری در دو ماه ابتدایی نسبت به دو ماه ابتدایی سال گذشته تخصیص ارز بسیار کاهش یافته است که برای هر سه بخش واردات قطعات خط تولید، لوازم‌یدکی و خودرو کامل می‌تواند مشکل‌ساز باشد.»

حاجی‌باقری تصریح کرد: «این مجموعه دارای ۳۰ هزار نیروی کار است که در صورت عدم تخصیص ارز بیکار خواهند شد.»

وی با اشاره به استقبال ۵۷۳ نفر از مشتریان گروه بهمن از طرح جایگزینی محصولات کرمان‌موتور و مدیران‌خودرو با دیگنیتی برای تسریع در ایفای تعهدات این خودرو در سال گذشته،‌ تصریح کرد: «طرح جدیدی در این زمینه نداریم و در حال تلاش برای تامین ارز لازم جهت ایفای ۱۵ هزار تعهد مربوط به ثبت‌نام‌های سال گذشته هستیم که ۹ هزار مورد آن مربوط به خودرو دیگنیتی و ۶ هزار مورد آن مربوط به خودرو فیدلیتی است.»

مجتبی نظری، مدیر ارتباطات گروه بهمن نیز در پاسخ به‌سوالی مبنی بر اینکه برخی خودروسازان با فروش مواد معدنی، نفت یا با روش‌های دیگر اقدام به‌تامین ارز می‌کنند، گفت: «ما خودروساز هستیم و بهتر است کار تخصصی خودمان را انجام دهیم.»

ورود اسنا به حوزه اتوبوس‌های بین‌شهری

مدیرعامل اسنا نیز در این نشست با اشاره به‌ورود این شرکت به اتوبوس‌های بین‌شهری با اتوبوس ۹ متری گفت: «ما در همه‌جا به اتوبوس‌های ۱۲ یا ۱۳ متری مرتفع که مصرف سوخت و هزینه‌های بالایی دارند، نیاز نداریم. برای همین به‌سراغ یک اتوبوس بیابانی کامپکت رفته‌ایم که امکانات بسیار خوبی دارد.»

گروه بهمن تمام کلاس‌های خودرویی را به شیراز آورد

وی افزود: «اتوبوس ۱۲ متری شهری ما نیز که با استانداردهای ملی و اروپایی همخوانی داشته و سابقه صادرات به اروپا دارد، از یک موتور کامینز و گیربکس اتوماتیک ZF برخوردار بوده و کابین مجزا برای راننده و سیستم‌های هوشمند (ADAS) دارد.»

هاشمی به قرارداد اسنا با شهرداری برای تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس اشاره کرد و ادامه داد: «بخشی از پرداخت این قرارداد از طرف شهرداری به‌صورت نقد و بخشی دیگر به‌صورت املاک و پیشنهاد اعطای هولوگرام (مجوز ساخت) بوده است.»

وارداتی‌های جدید BM Cars

یکی از زیرمجموعه‌های گروه بهمن که در این نمایشگاه توجهات زیادی را به‌خود جلب کرد، شرکت بی‌ام‌کارز با محصولات وارداتی بود. جذاب‌ترین آن‌ها «نتا GT» محسوب می‌شود.

گروه بهمن تمام کلاس‌های خودرویی را به شیراز آورد

این خودرو در حقیقت یک سوپرکار تمام‌برقی است که توسط شرکت HOZON AUTO در چین تحت‌عنوان نتا تولید می‌شود و تاکنون توانسته در بازارهای جهانی نیز توجه‌ها را به‌خود جلب کند.

سوپرکار برقی وارداتی بی‌ام‌کارز دارای دو پیشرانه برقی است که این پیشرانه‌ها می‌توانند نهایت قدرت و گشتاور به‌ترتیب ۴۵۶ اسب‌بخار و ۶۴۰ نیوتون‌متر را تولید کرده و به‌چرخ‌ها منتقل کند. این سوپرکار تمام‌برقی علاوه‌بر قوای محرکه قدرتمند، طراحی خاص و مدرن و منحصر به‌فردی دارد که می‌تواند توجه مخاطب را به‌خود جلب کند.

هاوال H۶ هیبرید؛ دوست‌داشتنی‌تر از قبل

دیگر خودرو وارداتی جدیدی که بسیار مورد توجه قرار گرفته، هاوال H۶ هیبرید است که به‌دلیل سابقه خوب نشان هاوال مورد توجه قرار گرفته است.

گروه بهمن تمام کلاس‌های خودرویی را به شیراز آورد

این کراس‌اوور وارداتی دارای پیشرانه برقی-بنزینی است که پیشرانه بنزینی آن حدودا ۱۴۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و پیشرانه برقی آن می‌تواند ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور و ۱۷۴ اسب‌بخار قدرت تولید کرده و توان تولیدی را از طریق جعبه‌دنده DHT به‌چرخ منتقل کند.

هاوال H۶ هیبرید در کنار مشخصاتی که دارد، از کیفیت مونتاژ بسیار بالایی برخوردار است. در کنار این دو خودرو تازه‌وارد، محصولات دیگری نیز نظیر هونگچی H۵، بستیون T۷۷، هونگچی EQM۵ و… نیز در نمایشگاه شیراز حضور داشتند.

معرفی اتوبوس‌های جدید SNA

شرکت SNA به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه بهمن از دو اتوبوس جدید خود در این نمایشگاه رونمایی کرد که یکی از آن‌ها اتوبوس تمام‌برقی برای مصارف درون‌شهری است.

این اتوبوس تمام‌برقی ۱۲ متری از یک پیشرانه از نوع موتور سنکرون با آهنربای دائمی بهره می‌برد که می‌تواند توان اسمی ۳۵۰ کیلوواتی و گشتاور نهایی ۳۵۰۰ نیوتون‌متری تولید کند.

گروه بهمن تمام کلاس‌های خودرویی را به شیراز آورد

این اتوبوس به‌کمک باتری‌های خود می‌تواند تنها با یک بار شارژ کامل، مسافتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید و هر بار شارژ کامل این خودرو با شارژرهای ۱۵۰ کیلوواتی حدودا ۳ الی ۳.۵ ساعت زمان می‌برد.
محصول دیگری که شرکت اسنا در نمایشگاه شیراز رونمایی کرد، اتوبوس دیزلی ۹ متری بود که برای مصارف بین‌شهری در نظر گرفته شده است.

پیشرانه این اتوبوس یک پیشرانه ۶.۷ لیتری ۶ ‌سیلندر مجهز به توربوشارژ و اینترکولر ساخت شرکت کامینز است که این پیشرانه می‌تواند نهایت قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور نهایی ۱۱۰۰ نیوتون‌متر را تولید کرده و نیروی تولیدشده را از طریق جعبه‌دنده اتوماتیک مجهز به ریتاردر هیدرولیکی ساخت شرکت ZF به‌چرخ‌ها منتقل کند. در این خودرو ۳۵ صندلی برای مسافران و دو صندلی برای راننده و کمک‌راننده در نظر گرفته شده که با توجه به ابعاد این خودرو ظرفیت مناسبی به‌حساب می‌آید.

نمایش جدیدترین فیدلیتی در شیراز

گرچه بهمن‌موتور در نمایشگاه خودرو شیراز تقریبا با تمام محصولات خود حضور پیدا کرد و خودروهایی نظیر فیدلیتی پرستیژ، دیگنیتی پرستیژ، اینرودز ریسپکت ۲ و… در غرفه این شرکت دیده می‌شد، اما فیدلیتی XB۱ که قرار است به‌زودی در بازار ایران عرضه شود، بیش از بقیه در کانون توجه بازدیدکنندگان بود.

گروه بهمن تمام کلاس‌های خودرویی را به شیراز آورد

فیدلیتی XB۱ که در واقع همان جتور داشنگ است، به‌دلیل طراحی به‌روز و امکانات مدرن در کنار قوای فنی خوب خود توانست علاق‌ مندان بسیاری را به خود جذب کند.

کراس‌اوور جدید بهمن‌موتور از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با سیستم پاشش سوخت مستقیم بهره می‌برد و این پیشرانه می‌تواند نهایت قدرت ۱۹۷ اسب‌بخار و گشتاور نهایی ۲۹۰ نیوتون‌متر را تولید کند و در اختیار راننده قرار دهد. گیربکس این خودرو از نوع دوکلاچه تر است و توان تولیدشده از طریق این جعبه‌دنده به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir