Wp Header Logo 584.png


منتشر شده در 27 خرداد 1403 ساعت 14:00


جگوار لندرور

در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر استفاده گروه خودروسازی جگوار لندرور از پلتفرم ساخت چری به گوش رسیده بود. حالا این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته و رئیس هیئت مدیره چری تایید کرده دو پلتفرم این شرکت توسط کمپانی انگلستانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آنطور که آقای یین تونگیائو در جریان یک مصاحبه اعلام کرده شماری از مدل های هیبریدی شارژی و برقی جگوار لندرور بر اساس پلتفرم های ماژولی M3X و E0X توسعه خواهند یافت. شاید بدانید در حال حاضر مدل هایی مثل اکسلانتیکس ET، اکسلانتیکس ES، لوکسید ۷، لوکسید R7، لوکسید RX و چری تیگو ۹ از این پلتفرم ها بهره می برند.

همکاری چری و جگوار لندرور

چری و جگوار لندرور روابط نزدیکی با هم دارند و همکاری آنها از ۱۲ سال پیش شروع شده است. در سال ۲۰۱۲ این دو خودروساز بزرگ با تأسیس شرکت مشترکی (جوینت ونچر) وارد همکاری شدند. این شرکت مشترک محصولات طرف انگلستانی را مونتاژ می کند. به موجب این همکاری، چری از دانش مهندسان جگوار لندرور در حوزه های مختلف از جمله سیستم تعلیق و طراحی بهره مند شده است. حالا نوبت به چری رسیده تا برخی از دستاوردهای خود را در اختیار شریک استراتژیک خود قرار دهد.

محصولات جگوار لندرور

چری اکنون از طریق برند زیرمجموعه اکسید روابط عمیق تری با جگوار لندرور پیدا کرده؛ طبق توافقات موجود، این برند پلتفرم های خود را در اختیار شرکای انگلستانی می گذارد. در واقع قرارداد اخیر مابین برند اکسید و جگوار لندرور امضا شده، اما از آنجایی که اکسید از هر لحاظ وابسته به چری است، می توان آن را به همکاری چری و خودروساز انگلستانی تعبیر کرد. البته اگر بخواهیم دقیق تر باشیم، باید این قرارداد را بین گروه چری و تاتا موتورز هند بدانیم، جگوار لندرور تحت تملک کمپانی هندی است.

ساخت جگوار لندرور

مشخصات پلتفرم های چری

پلتفرم ماژولی M3X که در چین با نام T2X نیز شناخته می شود، در نسل دوم خود به سر می برد. این پلتفرم با همکاری شرکت آلمانی بنتلر ساخته شده و با انواع پیشرانه های بنزینی و دیزلی و همچنین هیبریدی شارژی سازگاری دارد. پلتفرم مدرن چری با پیشرانه موسوم به «سوپر هیبرید» کمپانی نیز سازگار است. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی و دو موتور برقی شده و نیرو از طریق گیربکس ۳DHT165 به سمت چرخ ها ارسال می شود. مدل هایی مثل اکسید RX هیبریدی شارژی و چری فالوین T9 بر مبنای این پلتفرم طراحی شده اند.

جگوار لندرور

پلتفرم E0X نیز ماژولی بوده و با همکاری چری و هواوی توسعه یافته است. این پلتفرم با انواع کلاس های خودرویی و همچنین پیشرانه های تمام الکتریکی و مجهز به ژنراتور (EREV) سازگاری دارد. به لطف پشتیبانی از فناوری ۸۰۰ ولتی، مصرف انرژی ۱۲ کیلووات ساعت به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، سازگاری با سیستم تعلیق بادی و امکان نصب سخت افزارهای پیشرفته مربوط به فناوری خودران، این پلتفرم در رده ای بالاتر جای می گیرد. از این رو، به احتمال زیاد مدل های پرچمدار برقی جگوار لندرور بر اساس این پلتفرم تولید خواهند شد. اکسلانتیکس ES، اکسلانتیکس ET، لوکسید S7 و لوکسید R7 از پلتفرم E0X سود می برند.

محصولات جگوار لندرور

source

viraje.ir

توسط viraje.ir