Wp Header Logo 684.png

شرکت‌های قطعه‌ساز گروه خودروسازی سایپا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات،‌ لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران حضوری فعالانه دارند. گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه، به‌منظور ارائه دستاوردها و توانمندی‌های خود در عرصه قطعه‌سازی و ایجاد بستر برای توسعه مبادلات و همکاری‌های تجاری، حضور چشمگیری و موثری دارد. در این نمایشگاه که از دیروز ۲۹خردادماه آغاز شده است و تا اول تیرماه۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود،‌ شرکت‌های قطعه‌ساز گروه سایپا شامل سازه‌گستر سایپا به همراه ۲۴ شرکت زیرمجموعه زنجیره تامین‌، ‌مگاموتور سایپا به همراه ۲۵ شرکت زیرمجموعه زنجیره تامین، سایپایدک، فنرسازی زر، مالیبل سایپا،‌ کمک‌فنر ‌ایندامین سایپا، ‌پلاسکوکار سایپا،‌ سایپاپرس، ایدکوپرس سایپا، قالب‌های بزرگ صنعتی سایپا، ‌سایپاشیشه،‌ رینگ سایپا، ‌سایپا آذین، رادیاتور ایران، خدمات فنی رنا و کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط سایپا از گروه خودروسازی سایپا حضور دارند و دستاوردها و توانمندی‌های خود در عرصه قطعه‌سازی را به نمایش درآورده‌اند. در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات،‌ لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران که از ساعت ۸ صبح تا ۱۵عصر برگزار می‌شود،‌ گروه خودروسازی سایپا در سالن ‌۸ و ‌۹ و در مساحت ۷هزار متر مربع محصولات خود را عرضه و معرفی می‌کند و پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان است.

حضور وزیر صمت و رئیس ایدرو در سالن سایپا

عباس علی‌آبادی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه بابک احمدی؛ رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت، ضمن حضور در سالن سایپا از دستاوردهای قطعه‌سازان این گروه خودروساز بازدید کردند و از نزدیک در جریان دستاوردها و اقدامات شرکت‌های قطعه‌ساز گروه سایپا قرار گرفتند.

در این بازدید، جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص روند داخلی‌سازی قطعات و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان، گزارشی از دستاوردها و اقدامات انجام‌شده در این حوزه ارائه کرد.

دعوت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در تولید قطعات قوای محرکه

بنا بر این گزارش، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا، مگاموتور است که در ایام برگزاری این نمایشگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی برای همکاری مشترک دعوت می‌کند.

این شرکت همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌های استارتاپی و تولیدکنندگان قطعات قوای محرکه دعوت کرده است تا ضمن بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا و این شرکت در نمایشگاه مذکور، برنامه و پیشنهادهای خود را برای همکاری مشترک اعلام کنند.

این شرکت سازنده قوای محرکه در گروه خودروسازی سایپا، با توجه به برنامه توسعه سبد محصولات خود در آینده و اجرای چندین پروژه طراحی و تولید پیشرانه‌های مدرن با قابلیت‌های روز جهانی، قصد دارد از ظرفیت‌های متنوع شرکت‌ها ازجمله دانش‌بنیان‌ها، در این پروژه‌ها و تولیدات فعلی و آتی خود استفاده کند.

در این راستا، مگاموتور با انتشار قطعات و مجموعه‌هایی که نیاز به داخلی‌سازی دارند و همچنین قطعاتی که با کسری تیراژ مواجه است، از تمامی شرکت‌ها با اولویت مجموعه‌های دانش‌بنیان دعوت به همکاری می‌کند.

گفتنی است؛ در ماه گذشته، پروژه توسعه قوای محرکه اطلس و سهند CVT، با انتخاب موتور M۱۵GSI و گیربکس CVT شرکت پانچ بلژیک با تجهیز به سامانه ESC و آپشن‌های روز، وارد مرحله تست‌های مصرف سوخت، آلایندگی و سایر آزمون‌های نهایی شد.

داخلی‌سازی قطعات مهم و استراتژیک در گروه سایپا

گروه خودروسازی سایپا حدود یک ماه پیش از برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد گام‌های مهمی در راستای داخلی‌سازی قطعات مهم و استراتژیک برداشته است. در همین راستا،‌ مدیرعامل شرکت سازه‌گستر سایپا گفت: «برای اولین بار توسط یکی از شرکت‌های زنجیره تامین، خودکفایی در تولید قطعه اینفلیتور (چاشنی انفجاری) ایربگ خودرو حاصل شد.»

محمدعلی حیاتی در اردیبهشت‌ماه امسال طی بازدید از خط تولید شرکت‌های قطعه‌ساز داخلی در شهرک صنعتی استان قزوین، ‌داخلی‌سازی قطعه مهم و استراتژیک اینفلیتور (چاشنی انفجاری) ایربگ خودرو را موضوع مهمی در تولید خودرو دانست و اظهارداشت: «امروز در صنعت خودرو کشور شاهد رویش جوانه امید در تولید قطعات استراتژیک هستیم و اکنون با تولید قطعات استراتژیک مجموعه کیسه هوای خودرو از واردات این قطعه اساسی بی‌نیاز شده‌ایم.»

وی با بیان این‌که تولید قطعه اینفلیتور ایربگ خودرو میزان ارزبری از کشور را کاهش قابل توجهی می‌دهد،‌ تصریح کرد: «هرجا به نسل جوان متعهد و متخصص اعتماد شد، شاهد پیشرفت بوده‌ایم.»

مدیرعامل شرکت سازه‌گستر گفت: «یکی از اصول ما در زنجیره تامین گروه سایپا، حمایت از شرکت‌های قطعه‌سازی است که نسبت به افزایش داخلی‌سازی قطعات در واحدهای تولیدی اهتمام ویژه‌ای دارند؛ در این مسیر سعی می‌کنیم که موانع و شرایط تولید را تسهیل کنیم.»

سرزندگی پویش داخلی‌سازی در شرکت‌های قطعه‌ساز گروه سایپا

در ماه گذشته همچنین خط تولید فیلتر کابین خودرو شاهین و فیلتر سوخت کلیه خودروهای سایپا و ایران‌خودرو در سایپاخزر راه‌اندازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این دستاوردها نشان‌دهنده عزم و اراده کارکنان گروه سایپا برای غلبه بر چالش‌های موجود با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار شرکت‌ها است. بنابر این گزارش، تمام مراحل طراحی و پیاده‌سازی این خطوط تولید برای اولین‌بار در این شرکت‌ها انجام شده است که نقش موثری در کاهش بهای تمام‌شده تولید دارد. این محصولات به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب، آخرین تاییدیه‌های سازمان ملی استاندارد ایران را دریافت کرده‌اند. استفاده حداکثری از امکانات موجود، کاهش بهای تمام‌شده تولید، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و افزایش سهم بازار انواع فیلترهای خودروهای سواری ازجمله اهداف شرکت سایپاخزر در سال نام‌گذاری‌شده با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

source

viraje

توسط viraje