افزایش مبلغ جرایم رانندگی به تعویق افتاد

خرداد 1403: سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا ، اواسط خرداد ماه از ابلاغ مبلغ جدید جریمه‌های رانندگی از سوی دولت خبر داد و گفت که هر مصوبه هیات دولت که علاوه بر تکلیف برای دستگاه‌های دولتی برای مردم هم تکلیفی را ایجاد کند، حتما باید در روزنامه رسمی هم منتشر شده و بعد از 15 روز قابلیت اجرا دارد.   افزایش مبلغ جرائم راهنمایی و رانندگی هم از سوی سرپرست محترم ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده و 15 روز پس از اینکه در روزنامه رسمی چاپ شود، اجرایی خواهد شد. جریمه‌ها شامل 174 تخلف است که به سه دسته «کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد صنعتی – تجاری»، «سایر شهرها» و «روستاها و راه‌های روستایی» تقسیم می‌شود.

اکنون عدم انتشار این ابلاغیه در روزنامه رسمی، احتمال تعویق در اجرای آن را افزایش داده است. رئیس پلیس راهور فراجا نیز آن را تائید کرده و افزود همانطور که پیشتر نیز گفته شده بود، موضوع افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی باید در روزنامه رسمی چاپ شود و بعد از حدود 15 روز این قانون اجرا شود. با توجه به اینکه هنوز این مصوبه در روزنامه رسمی چاپ نشده، از این رو افزایش مبلغ جرائم رانندگی از ابتدای تابستان فعلا اجرایی نخواهد شد.

وی تاکید کرد موضوع افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی و نرخ‌های جدید قطعی شده است. در حال حاضر زمان اجرای آن مشخص نیست و طبیعی است که 15 روز بعد از هر زمانی که این مصوبه در روزنامه رسمی کشور منتشر شود، مبالغ جدید جرائم رانندگی نیز اعمال خواهد شد. بنابراین تعویق در اجرای این مصوبه به معنای عدم اجرای آن نیست و  مبلغ جرائم رانندگی حتما افزایش پیدا خواهد کرد. تا زمان عدم اجرای مصوبه جدید در مورد نرخ جرائم رانندگی، جریمه‌ها بر اساس همان نرخ قبلی خواهد بود. افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی تاثیر زیادی در کاهش وقوع تصادفات دارد و می‌تواند تا حد زیادی در کاهش آمار مرگ و میر بر اثر تصادفات موثر باشد.


استعلام آنلاین جرایم رانندگی

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای پیگیری جرایم رانندگی، استفاده از سامانه آنلاین استعلام و پرداخت خلافی خودرو باما است. با کمک این سامانه، دارندگان خودرو و موتورسیکلت، هم می‌توانند از جزییات هرکدام از جرایمی که برای آنها ثبت شده، مطلع شوند و هم می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، جرایم رانندگی را پرداخت کرده و آنها را تسویه کنند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir