123 3638540686439733587638541362825936595

بعد از 17 سال، نیسان GT-R مدل R35 کنار گذاشته می‌شود. نیسان روز جمعه اعلام کرد که تولید GT-R برای بازار آمریکای شمالی با دو مدل ویژه در اکتبر متوقف خواهد شد. اسکای‌لاین و تاکومی ادیشن، برای جشن گرفتن این خودروی دوست داشتنی و قدرت‌مند تولید خواهند شد.

مشخصات ظاهری نیسان GT-R اسکای‌لاین و تاکومی ادیشن

مدل اسکای‌لاین بر اساس مدل پایه «پریمیوم» ساخته شده و به‌طور انحصاری در رنگ Bayside Blue با فضای کابین آبی ارائه می‌شود. قیمت آن 132,985 دلار است.

مدل تاکومی نسخه‌ای تغییر یافته از GT-R T-Spec 2024 است که به‌طور انحصاری در رنگ Midnight Purple رنگ‌آمیزی شده و دارای ترمزهای کربن-سرامیک، رینگ‌های طلایی RAYS فورج‌کاری شده و گلگیرهای جلوی پهن‌تر است.

در قسمت پیشرانه، یک پلاک VIN طلایی و نوشته‌های قرمز روی نشان‌های بیرونی به احترام تاکومی، که استادان این اثر هنری و خالق GT-R هستند، وجود دارد. قیمت آن 152,985 دلار است.

مشخصات فنی نیسان GT-R اسکای‌لاین و تاکومی ادیشن

هر دو مدل مثل قبل، دارای پیشرانه 3.8 لیتری V-6 توئین توربوشارژ با 565 اسب‌بخار قدرت، جعبه‌دنده دوکلاچه شش سرعته و سیستم چهارچرخ محرک هستند. هنوز اطلاعاتی درباره تعداد تولید این مدل‌های لیمیتد ادیشن در دسترس نیست.

وقتی که GT-R در سال 2007 وارد بازار شد، دنیای خودروها در دسته پرفورمنس را شوکه کرد و بسیار فراتر از انتظار عمل کرد. این خودرو دنیا را به تصویر خود بازسازی کرد و بسیاری از خودروسازان دیگر را مجبور کرد تا برای شکست دادن نیسان قاتل تلاش کنند. اما در سال‌های بعد، نیسان با چالش‌هایی روبرو شد و در حالی که خودروهای پرفورمنس پیشرفت کردند، GT-R  تنها به‌روزرسانی‌های جزئی و دو فیس‌لیفت در طول 17 سال را تجربه کرد.

در یک بیانیه، نیسان گفت: «در حالی که R35 GT-R میراث فراموش‌نشدنی‌ای از خود به‌جا می‌گذارد، نیسان اکنون به شدت بر آینده و دوران جدید نوآوری‌های هیجان‌انگیز در عملکرد متمرکز است.»

نیسان یک کانسپت الکتریکی از GT-R به نام Hyper Force را رونمایی کرده است، اما ممکن است تا پایان این دهه به بازار نرسد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

viraje

توسط viraje