Wp Header Logo 675.png
نسل جدید ب ام و X3

کمپانی آلمانی ب ام و از نسل جدید کراس اوور X3  رونمایی کرد. این نسل  در نمای ظاهری و در داخل کابین تغییرات زیادی را تجربه کرده و به عنوان مدل ۲۰۲۵ به فروش خواهد رسید. با تصمیم ب ام و این خودرو ابتدا در دو تریم و با دو پیشرانه راهی بازار خواهد شد. تریم پایه از نسل جدید ب ام و X3 با کد X3 30 xDrive  شناخته می‌ شود. تریم پرچمدار هم کد X3 M50 xDrive را روی خود دارد. ب ام‌ و حرف i را به خودروهای تمام الکتریکی اختصاص داده،  به همین خاطر در نسل جدید X3 و دیگر مدل های درون سوز خبری از این حرف در نامگذاری تریم ها نیست.

رشد ابعاد نسل جدید

 ب ام و X3 جدید نسل چهارم به شمار می رود. این نسل در مقایسه با نسل سوم بزرگ تر است و نسبت به آن ۳.۳ سانتیمتر طویل تر و ۲.۷ سانتیمتر عریض تر شده؛ در مقابل ارتفاع اتاق ۲.۵ سانتیمتر کاهش یافته است. این تغییرات در شرایطی انجام شده که فاصله محوری در عدد ۲۸۶۵ میلیمتر ثابت باقی مانده است. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم نسل جدید ب ام و X3 طولی برابر با ۴۷۵۵ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۹۲۰ میلیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۶۶۱ میلیمتر دارد. 

طراحی خارجی

در همان نگاه نخست به تصاویر نسل چهارم ب ام و X3 جلوپنجره حجیم آن جلب توجه می کند. برای ایجاد تمایز، طراحی این المان از تریمی به تریم دیگر متفاوت است. در تریم پایه X3 30 xDrive جلوپنجره شامل خطوط عمودی و مورب می شود. اما در تریم پرچمدار X3 M50 xDrive جلوپنجره از یک پنل مشکی با خطوط افقی تشکیل یافته است.

چراغ های روشنایی در روز همچون قبل دوقلو هستند، ولی گرافیک آنها این بار مشابه حرف L انگلیسی شده است. به گفته ب ام و مشتریان می توانند خودروی خود را با چراغ های اصلی LED سفارش دهند. در نمای عقب هم شاهد یک بازطراحی کامل هستیم، چرا که تفاوت های نسل چهارم با نسل فعلی قابل توجه است.

نمای رو به رو ب ام و X3

تریم پایه از X3 مدل ۲۰۲۵ در حالت استاندارد روی رینگ های ۱۹ اینچی حرکت می کند. در صورت سفارش مشتری، این رینگ ها با نمونه های بزرگ تر ۲۰ و ۲۱ اینچی تعویض می شوند. نسخه پرچمدار M50 در حالت استاندارد با رینگ های ۲۰ اینچی به دست مشتریان می رسد. این نسخه با دقت در جلوپنجره M، ترمزهای M اسپرت و چهار خروجی اگزوز از مدل پایه قابل تشخیص است. در این نسخه جلوپنجره نوردازی شده جزو ویژگی های استاندارد به شمار می رود. از لحاظ فنی باید گفت ب ام و X3 M50 به تعلیق M اسپرت، دیفرانسیل M اسپرت و فرمان اسپرت مجهز شده است. 

نسخه M50 xDrive با ۱۰ رنگ بدنه عرضه خواهد شد که ۹ مورد از آنها متالیک است. X3 30 xDrive هم با ۱۱ رنگ متالیک به فروش خواهد رسید. ب ام و امکان سفارش ۱۵ رنگ متنوع دیگر را از طریق برنامه Individual فراهم کرده است. 

طراحی داخلی

نسل جدید ب ام و X3 در داخل کابین هیچ وجه اشتراکی با نسل سوم ندارد. داشبورد شکیل این کراس اوور کامپکت از یک پنل بزرگ در پشت فرمان میزبانی می کند. این پنل دو نمایشگر بزرگ را در خود جای داده است. طبق انتظار این نسل از X3 از سیستم iDrive 9 بهره می برد. شاید بدانید این نسخه از سیستم عامل اختصاصی کمپانی امسال با X1 وارد بازار شد. برای دسترسی آسان تر به امکانات پرتعداد خودرو، قابلیتی به نام QuickSelect وجود دارد. این قابلیت، امکاناتی را که راننده بیشتر از آنها استفاده می کند، در یک جا در دسترس قرار می دهد. با این کار راننده از گشتن در بین منوها بی نیاز می شود.

صندلی های اسپرت و فرمان D شکل در این نسل از X3 جدید بوده و طراحی متفاوتی دارند. این صندلی ها در حالت استاندارد دارای گرمکن هستند و مشتریان می توانند از بین سه رنگ موجود، رنگ دلخواه را برای آنها انتخاب کنند. صندوق عقب ب ام و X3 مدل ۲۰۲۵ گنجایشی برابر با ۸۹۱ لیتر دارد. با خواباندن صندلی های ردیف عقب این رقم تا ۱۹۰۰ لیتر افزایش پیدا می کند. این کراس اوور کامپکت می تواند تا ۲۲۰۰ کیلوگرم بار را به دنبال خود بکشد. 

مشخصات فنی ب ام و X3 مدل ۲۰۲۵

 در زیر کاپوت تریم پایه X3 30 همان موتور ۲ لیتری توربوشارژ ب ام و قرار دارد. این موتور به سامانه هیبرید نرم ۴۸ ولتی مجهز بوده و می‌ تواند ۲۵۵ اسب بخار قدرت و۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. اگرچه این میزان خروجی در مقایسه با خروجی مدل پایه از نسل قبلی بیشتر است،  اما از لحاظ شتاب تغییری رخ نداده و ارزان‌ ترین نسخه از X3 شتابی برابر با ۶ ثانیه و حداکثر سرعتی برابر با ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت دارد. 

مشخصات فنی ب ام و X3

تریم X3 M50 xDrive نیروی خود را از موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی دریافت می‌ کند. این موتور نیز با سامانه هیبرید نرم ترکیب شده و توانایی تولید ۳۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. با اتکا به این پیشرانه قدرتمند، X3 M50 xDrive شتابی برابر با ۴.۴ ثانیه داشته و حداکثر سرعت آن با تایرهای استاندارد چهار فصل به ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت می‌ رسد. در صورت سفارش تایرهای پرفورمنس این رقم به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش می‌ یابد. با چنین رکوردهایی باید گفت X3 M50 xDrive عملکردی مشابه با M40i نسل پیشین دارد. در هر دو تریم نیروی تولیدی پیشرانه توسط گیربکس ۸ سرعته خودکار استپترونیک به سمت چرخ‌ها ارسال می‌ شود. این کار با همکاری سامانه xDrive انجام شده و هر چهار چرخ نیرو را دریافت می‌ کنند. 

قیمت

قیمت مدل پایه یا همان تریم X3 30 xDrive از ۵۰,۶۷۵ دلار آغاز می شود که البته ۱,۱۷۵ دلار دیگر بابت هزینه حمل و تحویل به آن اضافه خواهد شد. مدل اسپرت تر X3 M50 xDrive  هم قیمتی برابر با ۶۵,۲۷۵ دلار دارد. این ارقام در مقایسه با همتایان مدل ۲۰۲۴ به ترتیب ۷۸۰ و ۲,۳۸۰ دلار بیشتر هستند. 

ناگفته نماند نسل جدید ب ام و X3 در کارخانه اسپارتانبورگ واقع در کارولینای جنوبی مونتاژ خواهد شد. این نسل از پاییز پیش رو در آمریکا به فروش خواهد رسید. 

source

viraje

توسط viraje