وقتی فورد به کپی از مرسدس بنز افتخار میکرد
منتشر شده در 30 خرداد 1403 ساعت 12:00 شرکت فورد موتور با عرضه اولین خودروی تولیدی خود، مدل T، اساس صنعت خودروسازی را که ما می شناسیم، پایه گذاری کرد. در حالی که بسیاری از وسایل نقلیه ای که از آن زمان تولید می شود به عنوان نمادین ثابت شده اند، برخی دیگر نتوانستند در

منتشر شده در 30 خرداد 1403 ساعت 12:00

شرکت فورد موتور با عرضه اولین خودروی تولیدی خود، مدل T، اساس صنعت خودروسازی را که ما می شناسیم، پایه گذاری کرد. در حالی که بسیاری از وسایل نقلیه ای که از آن زمان تولید می شود به عنوان نمادین ثابت شده اند، برخی دیگر نتوانستند در ایالات متحده جای خود را پیدا کنند. بازار خودرو جایی در بین نمادین و فراموش نشدنی، سدان گرانادا دهه ۱۹۷۰ و غول پیکر فورد بود.
به گزارش آخرین خودرو، این وسیله نقلیه در سال ۱۹۷۵ معرفی شد و فورد آن را به عنوان یک پیشنهاد پیشرفته برای خانواده متوسط آمریکایی که توانایی خرید یک مدل لوکس را نداشتند، عرضه کرد. تیم بازاریابی فورد با ارائه گرانادا به عنوان جایگزینی مقرون به صرفه و در عین حال شیک برای خودروهای کلاس لوکس قانونی، شروع به مقایسه مستقیم با مدلهای لوکس واقعی در سال ۱۹۷۸ کرد. این یک حرکت جاه طلبانه بود، حداقل به این دلیل که یک مدل پایه گرانادا درسال ۱۹۷۸ کمتر از ۴۰۰۰ دلار قیمت داشت، تقریباً یک چهارم هزینه سدان لوکسی که با آن مقایسه می شد، یعنی مرسدس بنز ۲۸۰S با قیمت ۲۰۰۰۰ دلار.
فورد آنقدر به مفهوم مقایسه مرسدس بنز متعهد بودکه یک کمپین تبلیغاتی گسترده پر از فیلمهای چاپی و تلویزیونی را گردآوری کرد که مقایسههای کنار هم خودروها را نشان میداد تا نشان دهد که واقعاً چقدر در سطح یکسان هستند. یکی از این آگهیها به خوانندگان جرأت میداد تا فقط با چشم غیرمسلح یکی را از دیگری تشخیص دهند، و حتی کلیدی را ارائه کردند تا بتوانند انتخابهای خود را بررسی کنند. اما در انجام این مقایسهها، فورد اساساً اعتراف کرد که از ساخت مرسدس بنز چند نشانه آشکار گرفته است. گرانادا هرگز واقعاً با همتای مرسدس خود مطابقت نداشت
گرانادا هرگز واقعاً با همتای مرسدس خود مطابقت نداشت

بله، تبلیغات فورد که گرانادا را با مرسدس بنز ۲۸۰S مقایسه میکرد عجیب و غریب بود، حتی ممکن است برخی آن را کاملاً دیوانهوار بدانند. اما اگر آگهیهای چاپی یا تبلیغات تلویزیونی را دیده باشید، حداقل میتوانید ببینید که فورد از کجا آمده است. گرانادای آن به وضوح خطوط بیرونی مشابه ۲۸۰S را داراست اگر چه قرم بدنهای جعبهای تر داشت. به حدی که حتی اگر فورد هرگز در کمپین تبلیغاتی خود، ایده مقایسه با مرسدس بنز را مطرح نمیکرد، باید تعجب کرد که آیا تیم طراحی آن مستقیماً از مدل مرسدس الهام نگرفته است.
اما حتی به همان اندازه که کمپین تبلیغاتی گرانادا هوشمندانه بود، احتمالاً هیچ کس هرگز، تحت هیچ شرایطی، خودروی حجیم فورد را با همتای شیک تر مرسدس اشتباه نگرفته است. آنها حتی ممکن است به عنوان کارهای کمدی بازاریابی مبتکرانه در نظر گرفته شوند، البته فقط به این دلیل که تبلیغات بدون شک باعث شد مردم در مورد گرانادا صحبت کنند. برای اثبات این واقعیت، ما به سادگی متذکر می شویم که بیش از چهار دهه از زمانی که فورد گرانادا را عرضه کرده است می گذرد و ما هنوز در مورد تبلیغات و مقایسه آن با مرسدس صحبت می کنیم.
ما به طور قطع هرگز نمیدانیم که هدف تیم بازاریابی فورد از مقایسه این دو محصول و لفط گرانادا-مرسدس، چه بوده است. اما میتوان تصور کرد که افرادی که در واقع هم فورد گرانادا و هم مرسدس بنز را رانندگی کردهاند، میدانند که شباهتهای این دو فراتر از شباهتهای داخلی و خارجی متوسط در بهترین حالت نیست. و در پایان میتوان اینگونه نتیجه گرفت که فورد با راهاندازی کمپین تبلیغاتی خاص همراه با ایدههای کمدی و یا حتی دیوانهوار سعی در مرکز توجه قرار دادن محصول جدید خود داشته، بازاریابی مبتکرانه و خاصی که به بهترین شکل نتیجه داده و فورد با هوشمندی تمام در بازار موفق حاضر شده
source
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0