شرکت آرین دیزل که در اکثر نمایشگاه‌های خودروی کشورمان حضور فعالی دارد، این بار محصولات خود را در نمایشگاه بین‌المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران به نمایش درآورده است. این در حالی است که قرار است ناوگان حمل بتن آماده با مشارکت کانون سراسری تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی و شرکت آرین دیزل با ارائه تسهیلات نوسازی شود.

تعداد کامیون‌های حمل بتن آماده در کشور حدود 15 تا 18 هزار دستگاه برآورد می‌شود که اغلب این تراک میکسرها سال‌های طولانی در حال فعالیت هستند و به‌نوعی می‌توان آن‌ها را فرسوده محسوب کرد. فرسودگی این ناوگان قطعاً بر حمل‌ونقل درون‌شهری تأثیر منفی دارد و نوسازی آن‌ها علاوه بر ارتقاء کیفیت بتن آماده، ترافیک شهری را روان‌تر و امن‌تر می‌کند. فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل بتن آماده در مواردی آماده‌به‌کاری این ناوگان را با مشکل مواجه کرده و گاه می‌تواند موجب تأخیر و توقف حمل این ماده مهم و استراتژیک صنعت ساختمان شود. همچنین فرسودگی ناوگان حمل بتن آماده بر کیفیت بتن مصرفی در صنعت ساختمان و سایر حوزه‌های عمرانی هم تأثیر منفی می‌گذارد. برای رفع این چالش، کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان بتن آماده و قطعات بتنی، برنامه نوسازی این ناوگان را در دستور کار قرار داد و پس از طی فرآیند تحقیق و بررسی در مورد توانمندی‌های شرکت‌های کامیون ساز داخلی، در نخستین گام، با اعلام آمادگی شرکت آرین دیزل برای مشارکت در این طرح بزرگ، این شرکت به‌عنوان آغازکننده این طرح انتخاب شد.

در همین راستا، آرین دیزل در نمایشگاه بین‌المللی بتن آماده، قطعات بتنی و صنایع وابسته ایران، کامیون جفت محور شکموتو X5000D را با کاربری میکسر بتن به نمایش درآورده است. این کامیون از یک پیشرانه 10.8 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل کامینز استفاده می‌کند که 450 اسب بخار قدرت و 2080 نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس اتوماتیک با 16 دنده جلو و 2 دنده عقب صورت می‌گیرد. کامیون کمپرسی 6×4 شکموتو X5000D به لاستیک‌های آفرودی مجهز است که آن را برای کاربری‌های معدنی و خارج جاده مناسب می‌کند. حداکثر ظرفیت بار ناخالص این کامیون هم 26 تن اعلام شده است. علاقه‌مندان می‌توانند در نمایشگاه بتن با این کامیون در دو کاربری کمپرسی و میکسر از نزدیک ملاقات کنند.

علاوه بر این، کامیون کشنده شکموتو X5000 است که اولین بار در سال 1401 در نمایشگاه اصفهان رونمایی شد هم در نمایشگاه بتن حضور دارد. این کشنده به پیشرانه 13 لیتری شش سیلندر خطی کامینز مجهز است که 520 اسب بخار قدرت و 2460 نیوتن متر گشتاور دارد و X5000 را به یکی از قوی‌ترین کشنده حال حاضر بازار کشورمان تبدیل کرده است.

source

viraje

توسط viraje