Wp Header Logo 711.png
وویا فری ۳۱۸ معرفی شد ؛ کراس اوور لوکس دانگ فنگ با قیمت پایه 1.9 میلیارد تومان

وویا از برندهای تازه تاسیس شرکت دانگ فنگ است که در سال ۲۰۱۸ پایه گذاری شده؛ یکی از جدیدترین محصولات این برند لوکس، فری ۳۱۸ (Free 318) نام دارد. این کراس اوور از پیشرانه برقی مجهز به ژنراتور (EREV) بهره می‌برد و عرضه آن اخیرأ با قیمت پایه ۲۳۰ هزار یوان آغاز شده است. با نرخ روز ارز این رقم معادل تقریباً ۱.۹ میلیارد تومان می‌شود.

تفاوت های ظاهری خفیف

در حال حاضر برند وویا سه مدل را روی خطوط تولید خود دارد که عبارتند از کراس اوور فری  (Free)، مینی ون دریم (Dreem) و سدان پَشن (Passion). محصول جدید این شرکت در واقع نسخه‌ای متفاوت از کراس اوور فری به حساب می‌آید. طبق انتظار نسخه ۳۱۸ در مقایسه با مدل استاندارد، از لحاظ فرم اتاق مشترک است اما از لحاظ جزئیات تفاوت‌هایی با آن دارد. برای مثال جلوپنجره در این نسخه به رنگ مشکی است و سپرها ساختار اسپرت تری دارند. علاوه بر این‌ها باید گفت گرافیک چراغ‌ها در مقایسه با مدل استاندارد اندکی متفاوت بوده و جوان پسندتر است. این نسخه از وویا فری روی رینگ‌های ۲۰ اینچی با طراحی زیباتر حرکت می‌کند. برای ایجاد تمایز بیشتر این نسخه با دو رنگ متفاوت خاکستری و سبز قابل سفارش است.

از لحاظ ابعاد باید گفت وویا فری ۳۱۸ طول عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۹۰۵، ۱۹۵۰ و ۱۶۴۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن با ۲۹۶۰ میلیمتر برابر است.

تفاوت های کابین

در داخل کابین هم وضعیت کمابیش به همین شکل است و وویا فری ۳۱۸ تفاوت شاخصی با مدل استاندارد ندارد. داشبورد این خودرو از ۳ نمایشگر بزرگ و عریض میزبانی می‌کند. فرمان سه شاخه D  شکل طراحی شده و اهرم انتخاب وضعیت حرکت روی ستون فرمان قرار دارد. کنسول میانی این کراس اوور بسیار خلوت است و روی آن دو پد مخصوص شارژ بیسیم و دو جالیوانی به چشم می‌خورد. همانند نمای ظاهری در داخل کابین هم مشتریان نسخه ۳۱۸ برای ایجاد تمایز می‌توانند تم مشکی و مشکی-خاکستری را سفارش دهند. این نسخه در حالت استاندارد از صندلی‌های جلوی اسپرت با پشت سری‌های یکپارچه سود برده و به سامانه پیشرفته تر پشتیبانی از فرمان‌های صوتی مجهز است.

وویا فری ۳۱۸ معرفی شد ؛ کراس اوور لوکس دانگ فنگ با قیمت پایه 1.9 میلیارد تومان

مشخصات فنی وویا فری ۳۱۸

در مدل پایه از وویا فری ۳۱۸ وظیفه تامین نیرو را یک موتور برقی که روی محور عقب نصب شده، بر عهده دارد. این موتور ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به گفته وویا شتاب صفر تا صد این مدل ۷.۶ ثانیه زمان می‌برد. انرژی لازم برای این موتور و سایر سامانه‌ها توسط پک باتری ۴۳ کیلووات ساعتی تامین می‌شود. این باتری ساخت شرکت معروف CATL بوده و بر اساس استاندارد چینی CLTC برای پیمایش ۳۱۸ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند. برای افزایش برد حرکتی و شارژ باتری یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی نصب شده؛ در صورت شارژ کامل باتری و پر بودن باک، وویا فری ۳۱۸ می‌تواند تا ۱۴۵۸ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

پیشرانه مدل پرچمدار فری ۳۱۸ شامل دو موتور برقی می‌شود. این دو موتور با همکاری هم ۴۸۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به لطف پیشرانه قدرتمند، این کراس اوور صفر تا صدی برابر با ۴.۵ ثانیه دارد. باتری به کار رفته در این مدل همان نمونه ۴۳ کیلووات ساعتی است. به دلیل مصرف بیشتر انرژی توسط پیشرانه، این مدل برد حرکتی کمتری داشته و نمی‌تواند بیشتر از ۲۵۹ کیلومتر مسافت را طی کند. با شارژ کامل باتری و باک پر این مدل از وویا فری ۳۱۸ بردی برابر با ۱۳۵۷ کیلومتر دارد. بد نیست اشاره کنیم که این نسخه پرچمدار به سیستم تعلیق بادی مجهز است، از این رو امکان تنظیم ارتفاع و افزایش فاصله از زمین تا ۱۰۰ میلی‌متر وجود دارد.

وویا فری ۳۱۸ معرفی شد ؛ کراس اوور لوکس دانگ فنگ با قیمت پایه 1.9 میلیارد تومان

قیمت وویا فری ۳۱۸

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، قیمت ارزان‌ترین نسخه از وویا فری ۳۱۸ از ۲۳۰ هزار یوان آغاز می‌شود. گران‌ترین نسخه هم حداقل ۲۶۷ هزار یوان قیمت دارد. این رقم نیز معادل حدوداً ۲.۲ میلیارد تومان می‌شود. ناگفته نماند اولین سری از مشتریان این کراس اوور تخفیف‌های قابل توجهی دریافت می‌کنند. با این تخفیف‌ها ارقام مذکور به ترتیب به ۲۲۰ و ۲۴۸ هزار یوان کاهش می‌یابند.

source

viraje

توسط viraje