Wp Header Logo 756.png


منتشر شده در 31 خرداد 1403 ساعت 15:00


درخشش خودروهای هندی در تست تصادف ؛ کسب 5 ستاره ایمنی توسط محصولات جدید تاتا موتورز

شرکت تاتا موتورز هند در سال های اخیر پیشرفت های قابل توجهی را تجربه کرده است. محصولات جدیدی که این کمپانی معرفی نموده، از لحاظ طراحی و مشخصات فنی با محصولات چند سال قبل تفاوت های شگرفی دارند و نسبت به آنها بسیار مدرن تر و پیشرفته تر شده اند. این شرکت ایمنی را نیز سرلوحه خود قرار داده و در تلاش است خودروهای خود را با استانداردهای روز راهی بازار کند. به همین دلیل است که اخیرا دو مدل نکسون EV و پانچ EV توانسته اند ۵ ستاره ایمنی را از موسسه بهارات انکپ (Bharat NCAP) دریافت کنند.

در ارزیابی های شاخه هندی انکپ، نکسون EV موفق شده در بخش حفاظت از سرنشینان بزرگسال، از ۳۲ امتیاز ممکن امتیاز ۲۹.۸۶ را کسب کند. این کراس اوور برقی در تست برخورد با مانع از جلو، از حداکثر امتیاز ۱۶، امتیاز ۱۴.۲۶ را کسب نموده؛ در تست برخورد با مانع از قسمت جانبی هم امتیاز ۱۵.۶۰ از حداکثر امتیاز ۱۶ به نکسون برقی اعطا شده است.

درخشش خودروهای هندی در تست تصادف ؛ کسب 5 ستاره ایمنی توسط محصولات جدید تاتا موتورز

تاتا نکسون EV در حفاظت از سرنشین خردسال نیز عملکردی عالی داشته و از حداکثر امتیاز ۲۴ موفق شده امتیاز ۲۳.۹۵ را دریافت کند. با چنین امتیازهای درخشانی، نکسون EV در مجموع ۵ ستاره ایمنی را از آن خود کرده که بالاترین امتیاز موجود در سیستم امتیازدهی انکپ محسوب می شود.

درخشش خودروهای هندی در تست تصادف ؛ کسب 5 ستاره ایمنی توسط محصولات جدید تاتا موتورز

تاتا پانچ EV حتی عملکرد بهتری از نکسون EV به نمایش گذاشته و در محافظت از سرنشینان بزرگسال و خردسال امتیازهای بهتری کسب کرده است. این کراس اوور ریزجثه آنقدر عملکرد خوبی در تست های بهارات انکپ داشته که ایمن ترین مدل ارزیابی شده توسط این نهاد لقب گرفته است. شش ایربگ، ترمز ABS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کمربندهای سه نقطه ای برای تمامی سرنشینان و ایزوفیکس از تجهیزات استاندارد این کراس اوور برقی هستند. شاید بدانید پانچ EV با باتری ۲۵ و ۳۵ کیلووات ساعتی عرضه می شود. میزان برد حرکتی با این باتری ها به ترتیب ۳۱۵ و ۴۲۱ کیلومتر اعلام شده، البته بر مبنای استاندارد داخلی کشور هند. این کراس اوور با دو پیشرانه ۸۲ و ۱۲۲ اسب بخاری به فروش می رسد.

آیا تست های بهارات انکپ با شاخه اصلی انکپ تفاوت دارد؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، بهارات انکپ در واقع شاخه هندی انکپ به شمار می رود.  تست ها و پروتکل های بهارات انکپ تحت نظارت انکپ جهانی طراحی شده و از لحاظ روش اجرا تفاوتی وجود ندارد. اما در برخی تست ها، حداکثر امتیازی که خودروها می توانند در بهارات انکپ کسب کنند، کمتر است. برای مثال در تست محافظت از سرنشینان بزرگسال، در بهارات انکپ نمی توان امتیازی بیشتر از ۳۲ کسب کرد، حال آنکه بیشترین امتیاز ممکن برای این تست در انکپ اصلی برابر با ۳۴ است.

درخشش خودروهای هندی در تست تصادف ؛ کسب 5 ستاره ایمنی توسط محصولات جدید تاتا موتورز

source

viraje.ir

توسط viraje.ir