به نظر میرسد که شرکت فورد برای ثبت یک رکورد جدید در مسابقات تپهنوردی پایکس پیک، آماده میشود. این شرکت که سال گذشته و با سوپر ون 4.2 توانست به قهرمانی این رقابت دست پیدا کند، حالا یک نسخه ویژه از F150 لایتنینگ سوپر تراک را برای حضور در این مسابقه کوهستانی آماده کرده است.
پس از نمایش اولیه این وانت وحشی در ماه پیش، اکنون اطلاعات بیشتری درباره پیشرانه برقی آن در اختیار داریم.
فورد F150 لایتنینگ سوپر تراک به سه موتور برقی STARD UHP با بیش از 1400 اسببخار قدرت، مجهز شده است. هرچند این رقم در مقایسه با 1972 اسببخار نیرویی که سوپر ون 4.0 در اختیار داشت کمتر است، اما فورد انتظار دارد که F150 سوپر تراک به لطف وزن کمتر، ابعاد کوچکتر، فرمانپذیری بهتر و مجموعه باتری Li-Polymer از نوع NMC، بتواند به مقام قهرمانی دست یابد.
بدنه وانت مسابقهای فورد با روکش استتاری به رنگهای سفید، قرمز و آبی تزئین شده است. از ورای همین روکش میتوان تغییرات آیرودینامیک در طراحی بدنه از جمله زیرسپری جلو و باله بزرگ عقب را تشخیص داد.
مسیر جریان هوا به جای چراغهای جلو، دیفیوزرهای جانبی، هواکشهای روی کاپوت و دیفیوزر بزرگ عقب که اجزای سیستم تعلیق را پنهان کرده، از دیگر ویژگیهای آئرودینامیک بدنه این خودروست. از تایرهای P-Zero ساخت پیرلی، رینگهای منیزیومی و دیسکهای کربن-سرامیک هم نباید غافل شد.
خودروساز آمریکایی ادعا میکند که در سرعت 241 کیلومتر برساعت، 2.720 کیلوگرم نیروی رو به پایین بر بدنه این خودرو وارد میشود.
در فضای کابین فورد F150 لایتنینگ سوپر تراک هم با صندلیهای اسپرت، فرمان، دو ردیف دکمه در کنسول میانی، یک نمایشگر کوچک و روکش فیبرکربنی کف اتاق، مواجه هستیم.
هدایت فورد F150 لایتنینگ سوپر تراک به رومن دوماس واگذار شده است، همان کسی که سال گذشته و با سوپر ون 4.2 توانست رکورد 8 دقیقه و 47.682 ثانیه را در رده Open Class به ثبت برساند. اکنون فورد انتظار دارد که در 23 ژوئن و با F150 لایتنینگ سوپر تراک، بتواند یک رکورد جدید به دست بیاورد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source