Wp Header Logo 762.png

عبدالله خانعلی درباره نرخ کرایه‌های حمل کالا در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: «طبق بخشنامه ابلاغ شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ۳۰درصد به نرخ کرایه‌های سال گذشته اضافه شده که این میزان افزایش نرخ با توجه به هزینه‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ای به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست.»

وی با ابراز نارضایتی از وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای در سال جاری، افزود: «شرایط در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای به هیچ وجه عادی نیست. چراکه افزایش ۳۰ درصدی کرایه‌ها پس از گذشت ۳ ماه از سال و با وجود تورم ۲۰۰ درصدی هزینه‌های کامیون‌داران قابل قبول نیست. ضمن این‌که چند دوره تورم دیگر را تا پایان سال تجربه خواهیم کرد.»

رئیس هیات‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار درخصوص وضعیت تامین لاستیک، روغن موتور و لوازم یدکی مورد نیاز کامیون‌داران با نرخ مصوب دولتی با صراحت بیان کرد: «از آن‌جا که در کشور نرخی به نام نرخ دولتی و بازاری به نام بازار آزاد داریم، در برخی مواقع آن‌چه که با نرخ مصوب دولتی عرضه می‌شود، کارایی لازم را ندارد یا ممکن است امکان دسترسی به آن وجود نداشته باشد. به‌عنوان مثال، روغن موتورهای عرضه‌شده با نرخ مصوب اغلب کیفیت لازم را ندارند. اما به‌هرحال بازار روال خود را طی خواهد کرد.»

خانعلی با اشاره به افزایش کامیون‌های فرسوده در کشور و عدم‌همخوانی عرضه و تقاضا در حوزه حمل بار، بیان کرد: «اگر کامیون‌های فرسوده با ۳۰ سال کارکرد نیز از رده خارج شوند، بسیاری از مشکلات در این حوزه رفع خواهند شد. اگرچه در دنیا خودروها با ۳سال کارکرد از رده خارج می‌شوند.»

رئیس هیات‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار در پایان بیان کرد: «هیچ اقتصادی دستورپذیر نیست. چراکه در اصول علم اقتصاد، عرضه و تقاضا تعیین‌کننده بازار است.»

source

viraje

توسط viraje