Wp Header Logo 770.png


منتشر شده در 02 تیر 1403 ساعت 12:00


خودروی برقی مادوسان

اخیرا ویدیویی از یک ماشین برقی از کره شمالی در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) منتشر شده است. با این حال، این خودرو در واقع یک بی وای دی هان (BYD Han) تغییر یافته است، در حالی که این ویدیو ماشین را با عنوان مادوسان معرفی می کند. این ویدئو برد پیمایشی این خودرو را ۷۲۰ کیلومتر نشان می دهد و چهره اژدهایی و چراغ های عقب با طرح گره چینی نشان می دهد که این خودرو یک بی وای دی هان است.

به گزارش آخرین خودرو، با این حال، نشان ها تغییر کرده اند و رسانه های چینی گزارش می دهند که مادوسان یک شرکت از کره شمالی و متخصص در واردات خودرو است. Fast Technology نقل کرده است که در پروفایل این شرکت گفته شده است که: «ما فعالانه خودرو های برقی را از طریق همکاری و مبادلات با تولیدکنندگان و شرکت های خدماتی معروف خودرو های برقی خارج از کشور وارد و به فروش می رسانیم».

اطلاعات کمی در مورد معامله مادوسان وجود دارد اگرچه رسانه های کره جنوبی نام کامل این شرکت را فدراسیون اقتصادی مادوسان گزارش کرده اند. کره هرالد آن را به عنوان یک سازمان تجارت خارجی کره شمالی معرفی می کند که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است. رسانه های کره جنوبی گزارش می دهند که ویدیوی خودرو از یک ویدیوی تقریبا هشت دقیقه ای منتشر شده در یوتیوب در ۱۴ ژوئن گرفته شده است.

ویدئوی کامل در مورد تعدادی از فعالیت هایی صحبت می کند که طبق گزارش ها مادوسان در آن شرکت دارد و ادعا می شود که شامل تلفن همراه، استخراج معادن و فلزات گرانبها می شود.

سال گذشته مرکز نمایشگاه خودرو های الکتریکی مادوسان در خیابان هواسونگ در پیونگ یانگ افتتاح شد.

این اولین بار نیست که یک خودروی بی وای دی در کره شمالی دیده می شود. در سال ۲۰۱۱ گزارش شد که خودرو های بی وای دی F6 به عنوان ماشین پلیس در مراسم تشییع جنازه کیم جونگ ایل مورد استفاده قرار گرفتند.

خودرو های چینی همچنین سابقه طولانی تری در کره شمالی دارند و برخی از آنها از طریق کیت های CKD در آنجا تولید شده اند. پیونگ وا یکی از موفق ترین شرکت های خودرو سازی کره شمالی بود و تلاش های مختلفی توسط این شرکت برای ساخت خودرو های چینی از طریق کیت ها و همچنین واردات خودرو های چینی از جمله فولکس واگن از FAW انجام شد. بسیاری از اولین خودرو های چینی تولید شده در کره شمالی از Shugang که بعدها به نام Huanghai شناخته شد، آمدند. با این حال، خودرو هایی از گروه برلیانس موفق تر بودند. خودرو ها شامل برلیانس BS4 ، مونتاژ ون های Jinbei که خود بر پایه تویوتا هایس (Hiace) بودند، بود.

جالب توجه است که کره هرالد به دلیل اینکه برد پیمایشی ۷۲۰ کیلومتری گزارش شده بسیار بیشتر از هر چیزی است که خودرو های کره جنوبی ادعا می کنند، حتی این که این خودرو یک خودروی برقی است یا خیر را زیر سوال برده است.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir