Wp Header Logo 782.png

فروشگاه‌های اتومبیل در آمریکای شمالی پس از حملات سایبری به یک شرکت نرم‌افزاری با اختلالات چند روزه مواجه شده‌اند. حمله سایبری به نرم افزار فروشندگان خودرو باعث اختلال در خرید و فروش ماشین شد.

به گزارش مجله ماشین، شرکت CDK Global که نرم‌افزار مورد نیاز برای انجام عملیات روزانه‌ی هزاران نمایشگاه اتومبیل در آمریکا و کانادا را تأمین می‌کند، روز چهارشنبه‌ی گذشته (۱۹ ژوئن ۲۰۲۴) مورد دو حمله‌ی سایبری قرار گرفت.

این حملات باعث قطعی سیستمی شد که همچنان بر بسیاری از عملیات این نمایشگاه‌ها در روز جمعه تأثیر گذاشته است.

این وضعیت ممکن است باعث تأخیر در تحویل خودرو و یا حتی نوشتن دستی سفارشات خودرو توسط نمایشگاه‌ها شود. معلوم نیست این مشکلات تا چه زمانی ادامه پیدا خواهند کرد.

شرکت CDK Global یکی از بازیگران در صنعت فروش خودرو است. این شرکت که دفتر مرکزی آن در حومه‌ی شیکاگو قرار دارد، نرم‌افزاری را به نمایشگاه‌های اتومبیل ارائه می‌دهد که به آن‌ها در انجام کارهای روزانه مانند فروش خودرو، تأمین مالی، بیمه و تعمیرات کمک می‌کند.

CDK به بیش از ۱۵۰۰۰ فروشگاه در سراسر آمریکای شمالی خدمات ارائه می‌دهد. هنوز مشخص نیست که آیا همه‌ی این فروشگاه‌ها تحت تأثیر حملات سایبری این هفته قرار گرفته‌اند یا خیر.

شرکت CDK در حال بررسی این حملات سایبری است و به عنوان یک اقدام احتیاطی، تمامی سیستم‌های خود را به طور موقت خاموش کرده است.

برخی از بخش‌های نرم‌افزار این شرکت پس از بررسی‌های امنیتی راه‌اندازی شده‌اند اما همچنان تاریخ مشخصی برای رفع کامل مشکلات و دسترسی مجدد به تمامی خدمات اعلام نشده است.

طبق اعلام CDK، به دلیل این قطعی احتمالا سیستم‌های نمایشگاه‌ها برای چند روز در دسترس نخواهند بود و کانال‌های پشتیبانی مشتری نیز همچنان غیرفعال هستند.

برخی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی اعلام کرده‌اند که قطعی نرم‌افزار CDK بر فعالیت برخی از نمایشگاه‌هایشان تأثیر گذاشته است، با این حال همچنان به فروش خودرو ادامه می‌دهند.

به گفته‌ی برخی از این شرکت‌ها، نمایشگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به مشتریان به فرآیندهای دستی مانند نوشتن سفارشات به صورت دستی روی آورده‌اند.

با توجه به اینکه هنوز جزئیات حملات سایبری مشخص نیست، نگرانی‌هایی در مورد امنیت اطلاعات مشتریان وجود دارد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir