1 01 Desktop 47

آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ عملی شد و محصولات جدید از برندهای روز جهان به بازار ایران رسید. حالا علاوه بر خودروهای مونتاژی چینی، نام ماشین‌های نیسان، هیوندای و سوزوکی هم در فهرست خودروهای ۲ میلیارد تومانی بازار ایران دیده می‌شود. البته به دلیل تورم مزمن و افزایش مداوم نرخ ارز خارجی، واردات این محصولات نتوانسته تاثیری روی کاهش قیمت خودرو داشته باشد.

در حال حاضر بازار خودرو کشور روزهای آرام و ساکنی را پشت سر می‌گذارد و شور و هیجان خرید و فروش چندانی مشاهده نمی‌شود. البته باید دید بعد از انتخاب رییس‌جمهور جدید، بازار به کدام سمت حرکت خواهد کرد.

آمیکو آسنا

دنده‌ای – مدل ۱۴۰۳  – ۱،۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

آمیکو آسنا یکی از وانت‌های بزرگ دوکابین است که مشتریان در بازار داخلی می‌توانند آن را خریداری کنند. این خودرو مثل بیشتر خودروهای جدید بازار، توسط چینی‌ها طراحی و ساخته شده است. آمیکو آسنا از سال ۹۶ روی خط تولید ارس خودرو قرار دارد، اما اولین بار توسط هوانگای اتو چین به بازار آمد. پیشرانه ۲.۴ لیتری و ۱۴۳ اسب بخاری این وانت بزرگ چینی با مدل‌های قدیمی میتسوبیشی لنسر و اوتلندر یکسان است و به کار آفرود می‌آید. اما مشتریان دقت کنند که آسنا آپشن‌ها و امکانات چندان زیادی ندارد.

پادرا تاگا H

مدل ۲۰۲۲ – ۲،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پادرا تاگا H پیکاپ آفرودی است که توسط چینگ لینگ چین تولید شده است و پادرا دیزل آن را به ایران آورده است. این خودرو بر اساس ایسوزو دی مکس طراحی و تولید شده و دو نسخه بنزینی و دیزل دارد. پیشرانه بنزینی ۱.۸ لیتری توربو ۲۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به واسطه گیربکس دستی ۶ سرعته به هر چهار چرخ متصل است.

دایون Y7

مدل ۱۴۰۳ – ۱،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دایون Y7 نسخه جدیدی از دایون Y5 است که از سوی ایلیا موتور وارد بازار شده است. اگرچه این خودرو با اسم Y7 روانه بازار شد و انتظار می‌رفت از نظر ظاهری با Y5 متفاوت باشد، هیچ تمایزی در طراحی با نسخه قبلی ندارد. تفاوت این دو شاسی بلند در مشخصات فنی و آپشن‌هاست. پیشرانه دایون Y7 از ۲ لیتر به ۲.۴ لیتر رسیده است که می‌تواند ۲۱۵ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. گیربکس همان ۶ سرعته اتوماتیک است که قدرت را به هر چهار چرخ می‌فرستد. دیلایت، اتولایت، کنترل پایداری، کنترل فشار باد تایر و سنسور باران آپشن‌هایی است که روی Y7 نصب شده و در Y5 دیده نمی‌شود. نسخه آپشنال Y7 نیز به امکانات اضافه‌ای شامل دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک جلو و رادار نقطه کور مجهز است.

دیگنیتی پرایم

مدل ۱۴۰۳ – ۱،۸۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۸۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دیگنیتی پرایم کراس اوور مونتاژی بهمن موتور است که سال ۱۴۰۰ به مشتریان ایرانی تحویل داده شد. این خودرو سال ۲۰۱۸ بعد از رونمایی در نمایشگاه پکن، با نام دانگ فنگ iX5 به دست خریداران چینی رسید. طراحی ظاهری دیگنیتی پرایم با بیشتر کراس اوورهای موجود در بازار کشور تفاوت دارد، چرا که در قالب یک کراس اوور کوپه طراحی شده است و شمایلی اسپرت ارائه می‌دهد. مثل بیشتر ماشین‌های چینی مونتاژی، این خودرو نیز با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۱۴۸ اسب بخاری و گیربکس CVT به فروش می‌رسد.

دیگنیتی پرستیژ

مدل ۱۴۰۲ – ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دیگنیتی پرستیژ نسخه قوی‌تر دیگنیتی پرایم است که در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ معرفی شد. مدل پرستیژ همان ظاهر کراس اوور کوپه مدل پرایم را حفظ کرده، اما تغییراتی در سپر جلو و عقب، دیفیوزر عقب و سراگزوزها داشته است. یک موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۲۸ اسب بخار زیر کاپوت دیگنیتی پرستیژ قرار دارد و یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلو می‌فرستد تا کراس اوور اسپرت بهمن موتور در ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

سوزوکی سیاز

مدل ۲۰۲۳ – ۲،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

سوزوکی سیاز اولین محصول برند سوزوکی است که بعد از آزادسازی واردات خودرو به مشتریان ایرانی فروخته شد. این خودرو یک سدان اقتصادی است که در کارخانه ماروتی سوزوکی هند ساخته می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری سیاز حداکثر ۱۰۴ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن.متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. بدین‌ترتیب از این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته نباید انتظار شتابی بهتر از ۴ ثانیه را داشت. هرچند سوزوکی سیاز در بازارهای جهانی که خودرو ارزان محسوب می‌شود، اما از آپشن‌ها در سطح بالاتری از خودروهای ملی ایران قرار دارد.

فردا T5

مدل ۱۴۰۳ – ۱،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فردا T5 که در بازار با نام FMC T5 نیز شناخته می‌شود، سومین کراس اوور فردا موتورز است. این خودرو که در اصل دانگ فنگ T5 است، سال ۲۰۱۸ در چینی‌ها معرفی شد و اواخر ۱۴۰۰ به بازار خودرو ایران رسید. فردا T5 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری لیتری با قدرت ۱۵۶ اسب بخار بهره می‌برد و یک گیربکس اتومات ۶ سرعته قدرت موتور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. این خودرو طراحی ظاهری به‌روزتر از کراس‌اوورهای قبلی فردا موتورز دارد و در کابین هم از یک نمایشگر لمسی بزرگ بهره می‌گیرد که به حالت عمودی کار گذاشته شده است.

فردا سوبا M4

مدل ۱۴۰۲ – ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فردا سوبا M4 جدیدترین محصول فردا موتورز است که در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ رونمایی شد. این خودرو در قالب مینی ون ساخته شده است و یک خودرو خانوادگی لوکس به حساب می‌آید. سوبا M4 محصول دانگ فنگ است و از پلتفرم و مشخصات فنی یکسانی با لاماری ایما بهره می‌برد. موتور ۱.۵ لیتری توربو ۱۹۵ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس ۷ سرعته DCT قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. طراحی ظاهری سوبا M4 شبیه یک قایق تفریحی لوکس است و کابین خودرو نیز نشان از یک ماشین رده بالای چینی دارد.

فوتون تونلند

موتور ۲.۸ لیتر – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فوتون تونلند یا به عبارت صحیح‌تر تانلند، یکی از معدود پیکاپ یا وانت‌های باکیفیت موجود در ایران است. این خودرو در سال ۲۰۱۱ رونمایی و یک سال بعد وارد بازارهای جهانی شد. موتور تونلند با سوخت بنزین و یا دیزل و با حجم‌های ۲، ۲.۴ و ۲.۸ لیتری عرضه می‌شود که محصول میتسوبیشی ژاپن است. هفت سال است که تونلند با موتور توربوشارژ ۲ لیتری به بازار ایران عرضه می‌شود. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. همچنین سری جدید این وانت کابین به‌روزتر و آپشن‌های بیشتری دارد.

فونیکس FX

پریمیوم – مدل ۱۴۰۳ – ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پریمیوم – مدل ۱۴۰۲ – ۲،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فونیکس FX به عنوان چهارمین محصول برند لوکس فونیکس ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۱ از سوی مدیران خودرو معرفی و رونمایی شد. این کراس اوور جمع و جور و جوان‌پسند در دو تیپ اکسلنت و پریمیوم به بازار ایران آمد. فونیکس FX اکسلنت مشخصات فنی مشابه با تیگو ۷ پرو دارد و فقط ۷۰۰ دستگاه از آن تولید شده است. فونیکس FX پریمیوم از پیشرانه و گیربکس یکسانی با تیگو ۸ پرو بهره می‌برد و فهرست آپشن‌های آن نیز بیشتر از تیپ اکسلنت و مشابه تیگو ۸ پرو است. این خودرو علاوه بر ایران، در کشورهای همسایه مثل ترکیه با نام چری اومودا ۵ به فروش می‌رسد و به زودی راهی خیابان‌های انگلیس می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو

پریمیوم – مدل ۱۴۰۳ – ۲،۰۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پریمیون – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۹۶۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اکسلنت – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فونیکس تیگو ۷ پرو اولین خودرویی است که در آذر ماه ۱۴۰۰ با برند فونیکس به مشتریان ایرانی معرفی شد تا جای چری تیگو ۷ را پر کند. تیگو ۷ پرو ماشین کاملا جدیدی نیست و در اصل، فیس‌لیفت تیگو ۷ محسوب می‌شود و از نظر ظاهری همان المان‌های ام وی ام X22 پرو را دارد که شامل جلوپنجره طرح کهکشانی و چراغ‌های کشیده جلو می‌شود. چهره رده بالاترین محصولات فونیکس مدیران خودرو، یعنی تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو تقریبا یکسان است و تنها از نظر ابعاد و اندازه و همین طور بعضی آپشن‌ها با هم تفاوت دارند. فونیکس تیگو ۷ پرو هم در زمان عرضه شرایطی مثل تیگو ۸ پرو داشت و به دلیل اعتراضات خریداران، مدتی فروش و حتی اعلام قیمت آن متوقف شده بود.

فیدلیتی پرایم

۷ نفره – مدل ۱۴۰۳ – ۱،۹۴۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۷ نفره – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۸۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۵ نفره – مدل ۱۴۰۳ – ۱،۸۷۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

۵ نفره – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۷۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

فیدلیتی پرایم بعد از دیگنیتی پرایم دومین خودرویی است که بهمن موتور در تابستان ۱۴۰۰ به بازار ایران معرفی کرد. این خودرو در چین و سایر کشورها با نام جتور X70S فروخته می‌شود و از آنجا که یکی از محصولات گروه خودروسازی چری است، از مشخصات فنی یکسانی با خودروهای آریزو و تیگو بهره می‌برد. یکی از معایب سری اول این خودرو گیربکس دوکلاچه ۶ سرعته خشک آن بود که در سال ۱۴۰۱ با گیربکس DCT تَر تعویض شد، تا رانندگان سواری راحت‌تری و کم‌دردسرتری را تجربه کنند. فیدلیتی پرایم در دو مدل ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود.

کی ام سی K7

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۸۲۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کی ام سی K7 که در چین با نام جک X7 شناخته می‌شود، کراس اوور محصول کرمان موتور است. جلوپنجره خاص، دی‌لایت‌های کشیده جلو و سراگزوزهای دوبل مربعی عقب ظاهری خشن و اسپرت به K7 داده است. پیشرانه ۱.۵ لیتری این خودرو ۱۷۱ اسب بخار قدرت دارد و از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو متصل است. فهرست آپشن‌های کی ام سی K7 تقریبا کامل است و از این نظر یکی از فول‌آپشن‌ترین محصولات مونتاژی به حساب می‌آید.

کی ام سی X5

مدل ۱۴۰۳ – ۱،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کی ام سی X5 در چین با نام سهول X6 شناخته می‌شود و می‌توان آن را نسل جدید جک S5 دانست. این خودرو در نمای جلو و عقب از طرح جدید و اسپرتی بهره می‌برد، اما در نمای جانبی شباهت زیادی به جک S5 دارد. کابین کی ام سی X5 نسب به محصول قدیمی کرمان موتور کاملا زیر و رو شده است و نمایی مدرن و فناورانه را ارائه می‌دهد. خروجی‌های پیشرانه ۱.۵ لیتری این خودرو ۱۷۲ اسب بخار و ۲۸۰ نیوتن.متر است و گیربکس ۶ سرعته DCT این قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو می‌فرستد. امکانات و تجهیزاتی که برای کی ام سی X5 در نظر گرفته شده، بسیار بیشتر از جک S5 است.

لاماری ایما

مدل ۱۴۰۳ – ۱،۹۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

لاماری ایما اولین محصول مونتاژی آرین پارس موتور است که سال ۱۴۰۰ معرفی شد و به دلیل طراحی ظاهری جذاب توانست از همان ورود به بازار ایران مشتریان پر و پا قرصی جذب کند. از نظر فنی هم لاماری ایما به عنوان یک محصول چینی مونتاژی مشخصات فنی چشمگیری شامل موتور ۱.۵ لیتری ۱۹۵ اسب بخاری، گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تَر و شتاب ۹.۵ ثانیه‌ای دارد. البته در فهرست امکانات این خودرو سنسور جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار تصادف جلو، صندلی برقی و در برقی صندوق دیده نمی‌شود. این امکانات در نسخه فول‌آپشن این خودرو که با نام لاماری ایما X معرفی شده، در دسترس رانندگان قرار می‌گیرد.

مکث کلوت

اتوماتیک – تیپ ۲ – مدل ۱۴۰۳ – ۱،۹۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

اتوماتیک – تیپ ۲ – مدل ۱۴۰۲ – ۱،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کلوت اولین خودرویی است که مکث موتور، زیرمجموعه گروه ماموت به ایرانی‌ها معرفی کرده است. این وانت در اصل دایون V5 نام دارد که برای عرضه در بازار ایران، نامی فارسی به آن داده‌اند. هم‌زمان با وانت کلوت، مدل کراس‌اوور آن نیز با نام دایون Y5 توسط ایلیا موتور به بازار داخلی رسیده است. وانت دو دیفرانسیل و بزرگ کلوت از یک موتور ۲.۴ لیتری میتسوبیشی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار استفاده می‌کند و با این مشخصات و آپشن‌هایی شامل کنترل کشش، کنترل پایداری و کنترل مکانیکی می‌تواند جزو گزینه‌های علاقمندان آفرود قرار بگیرد.

نیسان سانی

جهان نوین آریا – مدل ۲۰۲۴ – ۱،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

جهان نوین آریا – مدل ۲۰۲۳ – ۱،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

نیسان سانی یکی از خودروهای اقتصادی است که بعد از لغو ممنوعیت واردات توسط جهان نوین آریا به بازار ایران عرضه شده است. این خودرو در بازارهای جهانی با نام آلمرا و ورسا به فروش می‌رسد. نکته جالب درباره درباره نیسان سانی این است که نسخه وارداتی جهان نوین آریا طراحی قدیمی دارد، در صورتی که نسل جدید آن سال‌هاست در کشورهای خلیج فارس و حتی آمریکا فروخته می‌شود. پیشرانه ۴ سیلندر سانی جهان نوین آریا با حجم ۱.۵ لیتر، ۱۰۸ اسب بخار نیرو را از طریق گیربکس ۴ سرعته اتومات به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از نظر آپشن‌ها نیز نباید انتظار چندانی از این خودرو داشته باشید.

هایما 7X

مدل ۱۴۰۳ – ۱،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هایما 7X چهارمین محصول برند هایما است که توسط ایران خودرو در بازار ایران عرضه می‌شود. این خودرو در قالب مینی ون تولید شده و به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است. طراحی ظاهری هایما 7X توسط شرکت ایتالیایی پینینفارینا انجام شده است و کابین آن نیز لوکس به نظر می‌رسد. آپشن‌هایی که برای این مینی ون ۷ نفره در نظر گرفته شده رانندگی راحت و آسانی را در شهرها فراهم می‌کند.

هایما 8S

مدل ۱۴۰۳ – ۱،۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۲ – ۱،۸۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هایما 8S سومین مدل HAIMA است که در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱ از سوی ایران خودرو معرفی شد. این خودرو ظاهر اسپرت و به‌روزی دارد و رانندگان جوان را به سمت خود جلب خواهد کرد. پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو این کراس اوور می‌تواند ۱۹۵ اسب بخار قدرت تولید کند و گیربکس اتومات ۶ سرعته این قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال دهد. با این مشخصات، هایما 8S برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. فهرست آپشن‌های این خودرو برای رفاه و ایمنی سرنشینان مناسب است.

هیوندای اکسنت

مدل ۲۰۲۳ – ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هیوندای اکسنت برای ایرانی‌ها نامی آشناست، چرا که نسل چهارم آن با مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ به بازار کشور وارد شد. البته نسل‌های سوم و دوم نیز با عنوان ورنا به مشتریان ایرانی عرضه شد. هیوندای اکسنت بعد از ۶ سال غیب، از سوی کرمان موتور با نسل پنجم و مدل ۲۰۲۳ به بازار ایران برگشته است. طراحی ظاهری و داخلی اکسنت جدید مدرن‌تر شده است. پیشرانه ۱.۶ لیتری می‌تواند ۱۲۱ اسب بخار برای اکسنت جدید نیرو تولید کند که ۹ اسب بخار کمتر از مدل قبلی است. کرمان موتور برای اینکه سقف ۲۰ هزار یورویی واردات را رعایت کند، نسخه پایه اکنست را با کمترین سطح امکانات وارد کرده است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو

source

viraje.ir

توسط viraje.ir