Wp Header Logo 814.png

شرکت چری به طور رسمی از شاسی‌بلند هیبریدی جدید خود با نام “فنگ‌یون T6” رونمایی کرد. این خودرو در سه مدل ایر (Air)، پرو (Pro) و مکس (Max) عرضه می‌شود و قیمت نهایی آن بین ۱۲۹,۹۰۰ تا ۱۵۶,۹۰۰ یوآن (حدود ۱۷,۹۰۰ تا ۲۱,۶۰۰ دلار آمریکا) است.

به گزارش مجله ماشین، چری فنگیون T6 در واقع نسخه هیبریدی قابل شارژ (plug-in hybrid) از شاسی‌بلند چری “تانسو ۰۶” به حساب می‌آید.

“فنگ‌یون” که با نام “فولوین” نیز شناخته می‌شود، برند جدیدی از شرکت چری است که در زمینه تولید خودروهای انرژی نوین فعالیت می‌کند و در اواخر سال ۲۰۲۳ معرفی شد.

طراحی بیرونی

نمای جلوی چری فنگیون T6 با طراحی بسته و لوگوی چری فنگ‌یون در مرکز، نوار نور LED سراسری و چراغ‌های جلوی جداگانه در دو طرف همراه شده است.

در نمای عقب، خروجی اگزوز به صورت مخفی طراحی شده است.

ابعاد چری فنگ‌یون T6 برابر با ۴۵۴۰/۱۸۶۵/۱۶۷۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۷۲ میلی‌متر است.

چری فنگیون T6
نمای عقب چری فنگیون T6

برای مقایسه، ابعاد چری تانسو ۰۶ سی-دی‌ام (C-DM) ۴۵۰۱/۱۸۶۵/۱۶۷۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۶۷۲ میلی‌متر می‌باشد.

در نمای جانبی، ستون‌های A، B، C و D به رنگ مشکی طراحی شده‌اند که باعث ایجاد حس سقف شناور می‌شود. همچنین، دستگیره‌های درب مخفی که در خودروهای جدید پرطرفدار هستند، در این خودرو نیز به کار رفته است.

رینگ‌های این خودرو بسته به مدل، ۱۸ اینچی (در مدل پایه) یا ۱۹ اینچی هستند.

داخل خودرو

طراحی داخلی فنگ‌یون T6 با چری تانسو ۰۶ سی-دی‌ام مطابقت دارد و از امکاناتی مانند فرمان چند منظوره با کف صاف، نمایشگر هدآپ (HUD)، پنل ابزار دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و نمایشگر لمسی عمودی ۱۴.۸ اینچی کنسول مرکزی با تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۱۵۵ کوالکام بهره می‌برد.

همچنین، در قسمت پایین کنسول مرکزی فضایی برای قرار دادن وسایل تعبیه شده است.

چری فنگیون T6
فضای داخل چری فنگیون T6

امکانات رفاهی چری فنگیون T6

مدل پایه (Air) به صورت استاندارد به کیسه هوای جانبی جلو، رادار عقب، کروز کنترل، صندلی‌های چرم مصنوعی و سیستم صوتی ۶ اسپیکر مجهز شده است.

مدل پرو (Pro) علاوه بر امکانات مدل پایه، دارای کیسه هوای جلو و عقب، رادار جلو، سانروف پانوراما با قابلیت باز شدن، آینه‌های جانبی گرمکن‌دار با قابلیت جمع شدن خودکار و تنظیم برقی صندلی راننده است.

مدل مکس (Max) نیز به امکاناتی نظیر هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دستیار حفظ حرکت بین خطوط، نورپردازی داخلی با قابلیت تغییر رنگ و درِ صندوق عقب برقی مجهز شده است.

چری فنگیون T6
نمای جانبی چری فنگیون T6

مشخصات فنی

پیشرانه این خودرو از نوع هیبریدی قابل شارژ بوده و از ترکیب یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با توان ۱۱۵ کیلووات و یک موتور برقی با توان ۱۵۰ کیلووات تشکیل شده است.

قدرت نهایی کل سیستم به ۲۶۵ کیلووات (۳۵۵ اسب بخار) و گشتاور کل آن نیز به ۵۳۰ نیوتن متر می‌رسد.

باتری لیتیوم آهن فسفات ۱۸.۳۲ کیلووات ساعت این خودرو از کمپانی فین‌دریمز BYD تأمین شده و با یکبار شارژ کامل، می‌تواند مسافت ۱۲۰ کیلومتر را به صورت برقی طی کند.

در حالت ترکیبی با داشتن باک پر و باتری شارژ شده، این خودرو قادر است تا ۱۳۰۰ کیلومتر را طی کند. مصرف سوخت چری فنگ‌یون T6 نیز برابر با ۴.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

باتری این خودرو قابلیت شارژ سریع نیز داشته و طی حدود ۱۹ دقیقه می‌تواند از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصد شارژ شود.

جدول مشخصات

گالری تصاویر

source

viraje.ir

توسط viraje.ir