Wp Header Logo 802.png

سیستم مدیریت محتوا یک سرویس آنلاین در راستای تسهیل فرایند تولید و انتشار محتوای اینترنتی است که در چند سال اخیر، به طرز چشم گیری رشد کرده است. امروزه تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا ایرانی وجود دارد که صاحبان وبلاگ ها و صفحات مجازی در پلتفرم های مختلف می توانند به منظور تولید و بهبود کیفیت محتوای متناسب با فعالیت خود از آن ها استفاده نمایند. از همین رو، در جهت آشنایی هر چه بیشتر شما با این سیستم ها و ویژگی های منحصر به فرد آن ها، در این مقاله به معرفی 4 سیستم مدیریت محتوا ایرانی پرکاربرد خواهیم پرداخت.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟

سیستم مدیریت محتوا ایرانی

پیش از پرداختن به بحث سیستم مدیریت محتوا ایرانی، بهتر است ابتدا نگاهی به مفهوم این سیستم ها و نحوه عملکرد آن ها در امر تولید و نشر محتوای اینترنتی بیاندازیم. سیستم مدیریت محتوا یا CMS، نوعی برنامه مدیریت و تولید محتوا در فضای مجازی است که در زمینه تولید، ویرایش و انتشار محتوای اینترنتی به کاربران و صاحبان وبلاگ ها و صفحات مجازی کمک می کند. با استفاده تولیدکنندگان محتوا می توانند از این سیستم ها محتوای اینترنتی مورد نظر خود را ایجاد، قالب بندی و در زمان مشخص منتشر کنند. به علاوه این سیستم ها، محتوای تولید شده را مورد بررسی قرار می دهند و اشکالات موجود در سئو متن و راهکار های بهبود کیفیت و بازده محتوای مورد نظر را به کاربران ارائه می کنند.

چندین سیستم مدیریت محتوا داخلی وجود دارد که جزو بهترین گزینه ها برای سایت های تولید محتوا هستند. شما با استفاده از این سیستم ها، می توانید محتوایی قابل قبول، تاثیرگذار و پربازده را تولید و منتشر کنید.

4 سیستم مدیریت محتوا ایرانی پرکاربرد

4 سیستم مدیریت محتوا ایرانی پرکاربرد

با کمی جست و جو در اینترنت می توانید تعداد زیادی سیستم مدیریت محتوا ایرانی را بیابید که هر یک در نوع خود منحصر به فرد هستند و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. از همین رو در این بخش می خواهیم 4 مورد از بهترین سیستم های مدیریت محتوا ایرانی را که می توانند به شما در افزایش بازده و ترافیک صفحه وبلاگتان کمک کنند معرفی کنیم.

  1. سیستم جامع تولید و مدیریت محتوا ملی ایران

سیستم جامع تولید و مدیریت محتوا ملی ایران، یک سیستم مدیریت محتوا ایرانی و از جمله قدرتمند ترین سیستم های مدیریت محتوای داخلی است که تقریبا تمام نیاز های تولیدکنندگان محتوا را تحت پوشش قرار می دهد. این سیستم مدیریت محتوا داخلی با امکانات جامع و کاملی که دارد توانسته است نظر بسیاری از کاربران را در داخل کشور به خود جلب نماید و جایگزین مناسبی برای سیستم های بین المللی به شمار می رود.

از جمله مهم ترین ویژگی های این سیستم مدیریت محتوا می توان به پشتیبانی 24 ساعته و پاسخگویی بسیار سریع تیم پشتیبانی این سیستم اشاره کرد. نیاز نداشتن به دانش برنامه نویسی گسترده و طراحی سایت بر اساس الگوریتم های مورد قبول گوگل، از دیگر ویژگی های این سیستم است که می تواند شما را در کسب رتبه های بهتر در نتایج جست و جوی گوگل یاری کند.

  1. سیستم مدیریت و تولید محتوا ایرانی آپادانا

سیستم تولید و مدیریت محتوا آپادانا، یکی دیگر از سرویس های تولید محتوا ایرانی شناخته شده است که هم به صورت مستقل و هم به صورت نرم افزار همراه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این سیستم نیازمند دانش برنامه نویسی خاصی نیست و همه افراد می توانند با استفاده از سیستم آپادانا، یک محتوای کاملا حرفه ای و پربازده تولید و منتشر کنند. از مهم ترین ویژگی های این سیستم مدیریت محتوا ایرانی می توان به ماژول پذیر بودن، امنیت بالا، امکان ایجاد منو های شخصی سازی شده بر اساس نیاز کاربران، جست و جوی حرفه ای، امکان شخصی سازی استاندارد های سئو محتوا و ذخیره دیتابیس و لینک های مهم اشاره نمود.

سیستم مدیریت محتوا

  1. سیستم مدیریت محتوا پارس نیوک 2

پارس نیوک 2، نسخه دوم و کامل تر سیستم مدیریت محتوا ایرانی پارس نیوک است که به دلیل امکانات خاص و منحصر به فرد خود، نزد کاربران ایرانی بسیار مورد استقبال و توجه قرار گرفت. این سیستم کاملا ایرانی که توسط متخصصان و برنامه نویسان داخلی طراحی و توسعه یافته است، یک سیستم تولید محتوای رایگان با امکانات متعدد است. ویژگی خاص این سیستم، امکان مدیریت حرفه ای محتوا با توجه به نقشه های مورد نظر موتور های جست و جو است که به کاربران کمک می کند تا محتوای متناسب با استاندارد های مورد قبول گوگل و سایر موتور های جست و جو را تولید و منتشر نمایند. ماژول پذیری، امکان پشتیبان گیری از دیتابیس و عدم نیاز به دانش گسترده در زمینه برنامه نویسی از ویژگی های این سیستم مدیریت و تولید محتوا ایرانی به شمار می رود.

  1. سیستم تولید و مدیریت محتوا چیتاک

سیستم مدیریت و تولید محتوا چیتاک، با استفاده از ماژول Website Builder خود، به کاربران این امکان را می دهد که در کمترین زمان ممکن، وبسایت هایی با طراحی خاص، قابلیت های پیشرفته و امکان تجاری سازی را طراحی و تولید نمایند. از دیگر ویژگی های این سیستم مدیریت محتوا ایرانی می توان به امکان ویرایش و شخصی سازی قالب ها و رابط کاربری وب سایت، بلوک بندی محتوا بر اساس نوع محتوای نمایش داده شده در صفحه سایت، شخصی سازی منو های دسترسی سایت، امکان مدیریت فروشگاه های آنلاین، بهینه سازی محتوا از نظر سئو و استاندارد های ظاهری و پشتیبانی از چند زبان مختلف اشاره نمود.

جمع بندی

آشنایی با سیستم های تولید و مدیریت محتوا، جزو مهم ترین و کلیدی ترین گام ها در تولید محتوای تاثیرگذار و پربازده است. این سیستم ها اغلب بر اساس استاندارد های تولید محتوای گوگل و سایر موتور های جست و جو عمل می کنند. به همین دلیل استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای مناسب، می تواند تاثیر بسزایی در کیفیت محتوای نهایی و میزان ترافیک صفحه اینترنتی شما داشته باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله به معرفی 4 سیستم مدیریت محتوا ایرانی پرکاربرد پرداختیم که می توانند شما را در تمامی مراحل محتوا سازی اینترنتی از تولید و ویرایش گرفته تا سئو و انتشار آن یاری کنند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir