شرکت چری عرضه ۳ تریم جدید از آریزو ۸ را آغاز کرده است. این سدان پرچمدار تاکنون با موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲ لیتری راهی بازار شده، هر دوی این موتورها با گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خودکار ترکیب میشوند. اما در تریمهای جدید این موتورها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکنند. نکته جالب اینکه چری ادعا میکند این گیربکس جدید توسط مهندسان کمپانی توسعه پیدا کرده است.
سه تریم جدید از چری آریزو ۸ قیمتی بین ۱۲۳ و ۱۴۹ هزار یوان دارند. با نرخ روز ارز این ارقام معادل حدوداً ۱ و ۱.۲ میلیارد تومان میشوند. طبق انتظار از لحاظ طراحی، این تریمها تفاوت خاصی با تریمهای قبلی ندارند.
آریزو ۸ بر مبنای زبان طراحی موسوم به «هنر در حال حرکت» خلق شده و از چهره مدرن و بروزی برخوردار است. در نمای روبرو جلو پنجره بزرگ ذوزنقهای شکل شاخصترین المان به شمار میرود و بیش از هر چیز دیگر جلب توجه میکند. در نمای عقب بدون شک چهار خروجی اگزوز جذابترین ویژگی آریزو ۸ است. این اگزوزها به صورت دوقلو و در گوشههای سپر نصب شدهاند. تریمهای جدید از این سدان سایز متوسط روی رینگهای ۱۸ اینچی چند پره حرکت میکنند.
مثل طراحی از لحاظ ابعاد هم تریمهای جدید تغییری نداشتهاند. شاید بدانید چری آریزو ۸ طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۶۰، ۱۸۴۳ و ۱۴۶۹ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۷۹۰ میلیمتر میرسد.
در داخل کابین هم وضعیت مشابه با نمای خارجی است و از لحاظ طراحی تغییر خاصی دیده نمیشود. اما در تریم مجهز به موتور ۱.۶ لیتری، پردازنده اسنپدراگون ۸۱۵۵ حالا به صورت استاندارد موجود است. علاوه بر این باید گفت حالا در تریمهای جدید، میتوان با استفاده از فرمانهای صوتی درب صندوق را باز کرد، همچنین صندلی شاگرد به صورت برقی در چهار جهت قابل تنظیم است. دو نمایشگر موجود در پشت فرمان همچون قبل ۱۲.۳ اینچی هستند.
نسخه بالارده از تریمهای جدید از سیستم صوتی برند سونی با ۱۲ بلندگو، نورپردازی داخلی، گرمکن فرمان و گرمکن صندلی سود میبرد. این سدان لوکس به سامانههای کمک راننده پیشرفته مثل دستیار تعویض خط، هشدار برخورد از جلو و عقب، هشدار باز کردن در، سیستم تشخیص تابلوهای ترافیکی، کروز کنترل تطبیق پذیر و ترمز اضطراری خودکار مجهز است.
مشخصات فنی نسخه جدید چری آریزو ۸
همچون قبل، در تریمهای جدید هم وظیفه تامین نیرو بر عهده موتورهای ۱.۶ و ۲ لیتری است. هر دوی این موتورها توربو هستند و به ترتیب ۱۹۴ و ۲۵۴ اسب بخار قدرت دارند. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم این موتورها به گیربکس ۸ سرعته متصل شدهاند. این گیربکس ساخت خود چری بوده و ۹۴ کیلوگرم وزن دارد.
با توجه به حضور آریزو ۸ در ایران با گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته، احتمالاً در آینده شاهد عرضه این مدل پرچمدار با گیربکس ۸ سرعته جدید نیز خواهیم بود.
source