Wp Header Logo 860.png

به گزارش مجله ماشین، مکس ورشتپن از تیم ردبول در فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴ از همه جلو افتاد و در برابر حمله‌های پایانی لندو نوریس که از جایگاه نخست شروع کرده بود، مقاومت کرد و سومین پیروزی متوالی خود در گرندپری اسپانیا را به دست آورد.

در همین حال، لوئیس همیلتون از تیم مرسدس با کسب مقام سوم اولین سکوی سال خود را تجربه کرد.

نوریس شروع ضعیفی از جایگاه نخست داشت و با اینکه رهبری در پیچ اول توسط جورج راسل از تیم مرسدس به سرقت رفت، ورشتپن به سرعت به او نزدیک شد و در ابتدای دور سوم پیش افتاد.

فرمول یک اسپانیا 2024
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

نوریس به جایگاه سوم سقوط کرد اما در مراحل پایانی بازگشت و توانست از هر دو خودروی مرسدس عبور کند و سپس در دورهای پایانی فشار بر ورشتپن را افزایش دهد.

اما راننده هلندی توانست مقاومت کند و با ۲.۲ ثانیه اختلاف نسبت به راننده مک‌لارن از خط پایان عبور کرد و هفتمین پیروزی فصل خود را به دست آورد.

ورشتپن اظهار داشت: “لندو و مک‌لارن امروز بسیار سریع بودند، اما فکر می‌کنم همه چیز را به درستی انجام دادیم. ما استراتژی تهاجمی‌تری رانندگی کردیم و خوشبختانه تا پایان جواب داد. تا آخر خیلی نزدیک بود، اما از این پیروزی بسیار خوشحالم.”

در شروع مسابقه، ورشتپن از سمت پاک‌تر پیست شروع خوبی داشت، اما وقتی به پیچ اول نزدیک شد، توسط نوریس که شروع ضعیفی داشت به حاشیه پیست فشرده شد. این کشمکش بین آن‌ها به جورج راسل که از جایگاه چهارم شروع کرده بود، اجازه داد تا از بیرون هر دو عبور کرده و در پیچ اول به رهبری برسد.

فرمول یک اسپانیا 2024
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

ورشتپن به سرعت واکنش نشان داد و زمانی که نوریس به جایگاه سوم سقوط کرد، راننده ردبول پشت سر راننده مرسدس قرار گرفت و وقتی DRS فعال شد، رانندگان ردبول به بیرون حرکت کرده و از راننده بریتانیایی عبور کردند تا به رهبری برسند. با تضمین رهبری، ورشتپن شروع به ایجاد فاصله‌ای کوچک کرد و تا دور دهم دو ثانیه از راسل جلوتر بود.

راسل اولین نفر از صدرنشینان بود که در پایان دور ۱۵ برای تعویض تایرها به پیت استاپ رفت، اما تعویض تایرهای او به دلیل مشکل در چرخ عقب سمت راست کند شد و به جایگاه هفتم سقوط کرد.

فرمول یک اسپانیا 2024
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

ورشتپن اولین توقف خود را نیز برای تایرهای مدیوم در دور ۱۸ انجام داد و پس از توقفی ۱.۹ ثانیه‌ای، در جایگاه چهارم و پشت سر نوریس، چارلز لکلرک از تیم فراری و دومین مک‌لارن به رانندگی اسکار پیاسری که هنوز توقف نکرده بودند، به پیست بازگشت. ورشتپن به سرعت به پیاسری نزدیک شد و در دور ۲۱ از مک‌لارن عبور کرد تا به جایگاه سوم برسد، درست بیش از هفت ثانیه پشت سر لکلرک.

نوریس، اما، سعی داشت با استفاده از تایرهای تازه‌تر نسبت به راننده مرسدس و ورشتپن مزیتی بدست آورد و وقتی در پایان دور ۲۴ برای تایرهای مدیوم به پیت استاپ رفت، در جایگاه ششم و پشت سر کارلوس ساینز از تیم فراری بازگشت. لکلرک آخرین نفر از صدرنشینان بود که پیت استاپ کرد و پس از اینکه همه به دومین مرحله مسابقه خود رفتند، ورشتپن بار دیگر رهبری را به دست آورد و تقریبا شش ثانیه جلوتر از راسل بود، با همیلتون در جایگاه سوم، جلوتر از ساینز و نوریس.

نوریس اما تایرهای تازه‌ای داشت و در دور ۲۷ با استفاده از DRS از ساینز عبور کرد تا به جایگاه چهارم برسد، نه ثانیه پشت سر ورشتپن. هدف بعدی راننده مک‌لارن همیلتون بود و در دور ۳۲ با استفاده از DRS از مرسدس عبور کرد. سپس پس از نبردی یک دور با راسل در دور ۳۵، نوریس سرانجام راه خود را به جایگاه دوم باز کرد، نه ثانیه پشت سر ورشتپن.

فرمول یک اسپانیا 2024
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

نوریس سپس شروع به کم کردن فاصله با ورشتپن کرد و وقتی مسابقه به دو سوم رسید، فاصله به کمتر از پنج ثانیه کاهش یافت. رهبر مسابقه در دور ۴۴ دومین توقف خود را انجام داد و پس از تعویضی سریع ۲.۸ ثانیه‌ای برای تایرهای نرم جدید، در جایگاه سوم و پشت سر لکلرک بازگشت.

نوریس که در هوای تمیز و در رهبری بود، به او گفته شد که فرصت دارد تا فاصله را افزایش دهد و در دورهای بعدی راننده مک‌لارن فاصله خود را با ورشتپن به بیش از ۱۷ ثانیه رساند. اما قهرمان پاسخ داد و در دور ۴۶ سریع‌ترین دور مسابقه را ثبت کرد تا فاصله را حفظ کند.

فرمول یک اسپانیا 2024
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

نوریس آخرین توقف خود را در پایان دور ۴۷ انجام داد و در توقفی ۳.۶ ثانیه‌ای تایرهای نرم به خود گرفت و هنگامی که ورشتپن دوباره به رهبری بازگشت، راننده مک‌لارن به سختی جلوتر از خودروهای مرسدس باقی ماند و در جایگاه دوم و هشت ثانیه پشت سر ورشتپن قرار گرفت.

به ورشتپن گفته شد که راننده مک‌لارن “سخت فشار می‌آورد، تایرها را ذخیره نمی‌کند، در همه پیچ‌ها.” و در دو دور بعدی فاصله بین صدرنشینان به ۵.۷ ثانیه کاهش یافت و با ۱۵ دور باقی مانده، به ورشتپن گفته شد که باید تا پایان فشار بیاورد.

فرمول یک اسپانیا 2024: نبرد هیجان‌انگیز
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

قهرمان پاسخ داد و در ۱۰ دور پایانی به اندازه کافی تلاش کرد تا نوریس را دور نگه دارد و هفتمین پیروزی فصل خود را با کنترل و اختلاف ۲.۲ ثانیه نسبت به مک‌لارن به دست آورد و همیلتون با فاصله ۱۵ ثانیه‌ای در جایگاه سوم قرار گرفت.

جایگاه چهارم به راسل رسید، با لکلرک در جایگاه پنجم جلوتر از هم‌تیمی‌اش ساینز. پیاسری در جایگاه هفتم قرار گرفت و پس از یک مسابقه سه توقفه، سرجیو پرز در مراحل پایانی از پیر گاسلی عبور کرد تا جایگاه هشتم را از راننده آلپاین و هم‌تیمی‌اش استبان اوکون بگیرد.

فرمول یک اسپانیا 2024
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴
فرمول یک اسپانیا 2024: نبرد هیجان‌انگیز
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

جدول نتایج فرمول یک اسپانیا

جدول رده بندی رانندگان این فصل

رتبه راننده ملیت خودرو امتیاز
۱ مکس ورشتپن هلند ردبول ریسینگ هوندا RBPT ۲۱۹
۲ لندو نوریس بریتانیا مک‌لارن مرسدس ۱۵۰
۳ چارلز لکلرک موناکو فراری ۱۴۸
۴ کارلوس ساینز اسپانیا فراری ۱۱۶
۵ سرجیو پرز مکزیک ردبول ریسینگ هوندا RBPT ۱۱۱
۶ اسکار پیاسری استرالیا مک‌لارن مرسدس ۸۷
۷ جورج راسل بریتانیا مرسدس ۸۱
۸ لوئیس همیلتون بریتانیا مرسدس ۷۰
۹ فرناندو آلونسو اسپانیا استون مارتین آرمکو مرسدس ۴۱
۱۰ یوکی تسونودا ژاپن ردبول هوندا RBPT ۱۹
۱۱ لانس استرول کانادا استون مارتین آرمکو مرسدس ۱۷
۱۲ دنیل ریکاردو استرالیا ردبول هوندا RBPT ۹
۱۳ الیور بییرمن بریتانیا فراری ۶
۱۴ نیکو هالکنبرگ آلمان هاس فراری ۶
۱۵ پیر گاسلی فرانسه آلپین رنو ۵
۱۶ استبان اوکون فرانسه آلپین رنو ۳
۱۷ الکساندر آلبون تایلند ویلیامز مرسدس ۲
۱۸ کوین مگنوسن دانمارک هاس فراری ۱
۱۹ ژو گوانیو چین کیک سائوبر فراری ۰
۲۰ والتری بوتاس فنلاند کیک سائوبر فراری ۰
۲۱ لوگان سارجنت ایالات متحده ویلیامز مرسدس ۰

نتایج تعیین خط فرمول یک اسپانیا

تعیین خط فرمول یک اسپانیا 2024
تعیین خط فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴
رتبه راننده تیم زمان اختلاف با نفر قبلی اختلاف با نفر اول
۱ لاندو نوریس مک‌لارن/مرسدس ۱:۱۱.۳۸۳
۲ مکس ورشتپن ردبول/هوندا RBPT ۱:۱۱.۴۰۳ ۰.۰۲۰ ۰.۰۲۰
۳ لوئیس همیلتون مرسدس ۱:۱۱.۷۰۱ ۰.۳۱۸ ۰.۴۴۵
۴ جورج راسل مرسدس ۱:۱۱.۷۰۳ ۰.۳۲۰ ۰.۴۴۸
۵ چارلز لکلرک فراری ۱:۱۱.۷۳۱ ۰.۳۴۸ ۰.۴۸۸
۶ کارلوس ساینز فراری ۱:۱۱.۷۳۶ ۰.۳۵۳ ۰.۴۹۵
۷ پیر گسلی آلپین/رنو ۱:۱۱.۸۵۷ ۰.۴۷۴ ۰.۶۶۴
۸ سرجیو پرز ردبول/هوندا RBPT ۱:۱۲.۰۶۱ ۰.۶۷۸ ۰.۹۵۰
۹ استبان اوکون آلپین/رنو ۱:۱۲.۱۲۵ ۰.۷۴۲ ۱.۰۳۹
۱۰ اسکار پیاسری مک‌لارن/مرسدس
۱۱ فرناندو آلونسو استون مارتین/مرسدس ۱:۱۲.۱۲۸ ۰.۷۴۵ ۱.۰۴۴
۱۲ والتری بوتاس سائوبر/فراری ۱:۱۲.۲۲۷ ۰.۸۴۴ ۱.۱۸۲
۱۳ نیکو هالکنبرگ هاس/فراری ۱:۱۲.۳۱۰ ۰.۹۲۷ ۱.۲۹۹
۱۴ لنس استرول استون مارتین/مرسدس ۱:۱۲.۳۷۲ ۰.۹۸۹ ۱.۳۸۵
۱۵ ژو گوانیو سائوبر/فراری ۱:۱۲.۷۳۸ ۱.۳۵۵ ۱.۸۹۸
۱۶ کوین مگنوسن هاس/فراری ۱:۱۲.۹۳۷ ۱.۵۵۴ ۲.۱۷۷
۱۷ یوکی سونودا ردبول/هوندا RBPT ۱:۱۲.۹۸۵ ۱.۶۰۲ ۲.۲۴۴
۱۸ دنیل ریکاردو ردبول/هوندا RBPT ۱:۱۳.۰۷۵ ۱.۶۹۲ ۲.۳۷۰
۱۹ الکساندر آلبون ویلیامز/مرسدس ۱:۱۳.۱۵۳ ۱.۷۷۰ ۲.۴۸۰
۲۰ لوگان سرجنت ویلیامز/مرسدس ۱:۱۳.۵۰۹ ۲.۱۲۶ ۲.۹۷۸

به گزارش مجله ماشین، لاندو نوریس راننده‌ی تیم مک‌لارن توانست با اختلاف بسیار کم دو صدم ثانیه، از مکس ورشتپن پیشتاز رده‌بندی رانندگان عبور کند و دومین پول پوزیشن دوران حرفه‌ای خود را در مرحله‌ی تعیین خط گراندپری اسپانیای فرمول یک کسب نماید.

لوئیس همیلتون، دیگر راننده‌ی مطرح این رقابت‌ها، توانست با کسب مقام سومی، بهترین جایگاه خود در مرحله‌ی تعیین خط از زمان گراندپری آمریکا در سال گذشته را به دست آورد.

در ابتدای مرحله‌ی اول تعیین خط، سرجیو پرز با ثبت زمان ۱:۱۳.۰۹۰، پیشتاز میدان شد که تقریبا هفت دهم ثانیه با هم‌تیمی‌اش در ردبول، دنیل ریکاردو، فاصله داشت.

سپس ورشتپن با ثبت زمان ۱:۱۲.۳۰۶ توانست این اختلاف را به هفت دهم ثانیه دیگر کاهش دهد و در صدر جدول قرار گیرد.

اسکار پیاستری، راننده‌ی جوان تیم مک‌لارن، توانست با کسب زمان ۱:۱۲.۲۹۱ و با اختلاف پنج صدم ثانیه نسبت به پرز، در جایگاه دوم قرار گیرد.

در انتهای این مرحله، شارل لکلرک از فراری توانست با ثبت زمان ۱:۱۲.۲۵۷، فرستاپن را کنار بزند و به مقام اول برسد.

در دورهای نهایی مرحله‌ی اول، لکلرک، فرستاپن، نوریس (مقام سوم) و ساینز (مقام چهارم) برای ثبت زمان بهتر وارد پیست نشدند.

اما پرز که به دلیل ثبت زمان‌های بهتر توسط سایر رانندگان به مقام دهم سقوط کرده بود، مجبور شد یک دور دیگر بزند. زمان ۱:۱۲.۴۷۷ او را به مقام هشتم رساند و جواز حضور در مرحله‌ی دوم را برایش به ارمغان آورد.

همیلتون نیز از دور نهایی خود به خوبی استفاده کرد و با زمان ۱:۱۲.۱۴۳، به مقام اول رسید.

کوین مگنوسن از هاس، یووکی تسونودا و دنیل ریکاردو از ردبول و الکس آلون و لوگان سارجنت از ویلیامز، رانندگانی بودند که نتوانستند به مرحله‌ی دوم راه پیدا کنند.

در ابتدای مرحله‌ی دوم، پرز اولین راننده‌ی از گروه صدرنشینان بود که به خط پایان رسید و با زمان ۱:۱۲.۲۷۰، پیشتاز شد.

این زمان به سرعت توسط پیر گسلی از آلپاین و رانندگان مک‌لارن، اسکار پیاستری و لاندو نوریس، شکسته شد.

اما در نهایت این فرستاپن بود که با ثبت زمان ۱:۱۱.۶۵۳، بهترین زمان را به خود اختصاص داد. او دو دهم ثانیه با نوریس (مقام دوم) و ساینز (مقام سوم) فاصله داشت.

پیاستری به مقام چهارم، لکلرک به مقام پنجم و جورج راسل از مرسدس به مقام ششم رسیدند. پیر گسلی نیز در جایگاه هفتم قرار گرفت و پرز هشتم شد.

در دورهای نهایی مرحله‌ی دوم، همیلتون که تا پیش از آن در جایگاه پانزدهم قرار داشت، به مقام دوم صعود کرد.

همچنین والتری بوتاس از کِک ساوبر نیز توانست به جمع ۱۰ نفر برتر راه یابد. این اتفاق باعث شد پرز به مقام دهم سقوط کند و در خطر حذف قرار گیرد.

با این حال، راننده‌ی ردبول بار دیگر توانست با ثبت زمان ۱:۱۲.۰۵۴، به جایگاه هشتم برسد و بالاتر از هر دو راننده‌ی آلپاین، گسلی و استبان اوکون، قرار گیرد.

از دیگر اتفاقات این مرحله، عدم خروج ورشتپن از پیت‌لاین برای دور نهایی بود. زمان دور اول او برای حفظ جایگاه اول مقابل زوج مرسدس، همیلتون و راسل، کافی بود.

فرناندو آلونسو از استون مارتین، بوتاس، نیکو هولکنبرگ از هاس، لنس استرول از استون مارتین و ژو گوان‌یو از ساوبر، رانندگانی بودند که نتوانستند به مرحله‌ی سوم راه یابند.

در مرحله‌ی سوم، پرز با لاستیک‌های نرم کارکرده زودتر از سایرین وارد پیست شد. زمان ثبت شده‌ی او در این مرحله کندتر از زمان‌های ثبت شده در مرحله‌ی دوم بود و در نهایت در جایگاه نهم قرار گرفت.

فرستاپن بار دیگر قدرت خود را به رخ کشید و با ثبت زمان ۱:۱۱.۶۷۳، پیشتاز میدان شد.

نوریس که محتمل‌ترین رقیب فرستاپن برای کسب پول پوزیشن به نظر می‌رسید، با ۰.۰۲ ثانیه اختلاف در رده دوم قرار گرفت.

همیلتون و راسل از مرسدس به ترتیب مقام‌های سوم و چهارم را کسب کردند. لکلرک و ساینز از فراری نیز در رده‌های پنجم و ششم قرار گرفتند.

پیر گسلی از آلپاین، پرز، اوکون و پیاستری به ترتیب مقام‌های هفتم تا دهم را به خود اختصاص دادند.

آتش‌سوزی در محوطه‌ی تیم مک‌لارن در جریان برگزاری تمرینات

 

آتش‌سوزی در محوطه‌ی تیم مک‌لارن در جریان برگزاری تمرینات فرمول یک اسپانیا 2024
آتش‌سوزی در محوطه‌ی تیم مک‌لارن در جریان برگزاری تمرینات فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

حادثه‌ای غیرمنتظره در روز شنبه‌، تیم فرمول یک مک‌لارن را در گرندپری اسپانیا غافلگیر کرد. به دنبال آتش‌سوزی که در محوطه‌ی پذیرایی این تیم رخ داد، مک‌لارن مجبور به تخلیه تمامی افراد حاضر در این بخش شد.

به گفته‌ی تیم انگلیسی مک‌لارن، یکی از اعضای تیم به صورت “احتیاطی” به بیمارستان منتقل شد.

همچنین، مقامات برگزاری مسابقه اعلام کردند که دو آتش‌نشان شاغل در پیست بارسلونا-کاتالونیا نیز به دلیل استنشاق دود ناشی از آتش‌سوزی تحت درمان قرار گرفتند اما پس از بهبودی مرخص شدند.

با وجود خروج دود از محوطه‌ی پذیرایی مک‌لارن، که در کنار محوطه‌های پذیرایی سایر تیم‌ها قرار داشت، از بیرون هیچ آسیبی قابل مشاهده نبود.

آتش‌نشانان اسپانیایی نیز در محل حاضر شدند و کانون آتش‌سوزی را آشپزخانه‌ی محوطه‌ی پذیرایی اعلام کردند. مقامات برگزاری مسابقه در حال بررسی علت آتش‌سوزی هستند اما تاکید کرده‌اند که این حادثه ناشی از مشکل برقی نبوده است.

آتش‌سوزی در محوطه‌ی تیم مک‌لارن در جریان برگزاری تمرینات فرمول یک اسپانیا 2024
آتش‌سوزی در محوطه‌ی تیم مک‌لارن در جریان برگزاری تمرینات فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

لازم به ذکر است که محوطه‌های پذیرایی، سازه‌های موقتی هستند که شامل بخش‌های پذیرایی و اتاق‌های جلسه‌ای برای اعضای تیم‌ها و مهمانان آن‌ها می‌شوند.

این حادثه درست پیش از شرکت لاندو نوریس و اسکار پیاستری، رانندگان مک‌لارن، در سومین و آخرین دور تمرین رخ داد.

گفتنی است که لاندو نوریس توانست با کسب جایگاه اول در مرحله‌ی تعیین خط، بالاتر از مکس ورشتپن، صدرنشین رده‌بندی امتیازات، قرار گیرد.

در نهایت، تیم مک‌لارن اعلام کرد که “از فرمول یک، فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) و سایر رقبا که برای کمک به تیم و مهمانان ما در این آخر هفته اعلام آمادگی کرده‌اند، قدردانی می‌کند.”

دومین تمرین فرمول یک اسپانیا

 لوئیس همیلتون در دومین تمرین فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴ با اختلاف کمی نسبت به کارلوس ساینز، راننده‌ی محبوب هواداران محلی، به سریع‌ترین زمان دست یافت.

لاندو نوریس که در تمرین اول پیشتاز بود، در این جلسه سوم شد.

فرمول یک اسپانیا 2024
فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

در اوایل تمرین فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴، جورج راسل، هم‌تیمی همیلتون در مرسدس، با لاستیک‌های متوسط پیشتاز بود و با اختلاف یک‌دهم ثانیه از نوریس که زمان ۱:۱۴.۱۹۷ را ثبت کرده بود، در صدر قرار گرفت.

مکس ورشتپن، صدرنشین رده‌بندی قهرمانی، از هندلینگ خودروی ردبول راضی نبود و گزارش داد که RB20 در خروج از پیچ‌ها بی‌ثبات است و در میانه‌ی پیچ‌ها دچار کم‌فرمانی می‌شود. او به تیمش در گاراژ گفت: «این خودرو چنگی به دل نمی‌زند.»

با نزدیک شدن به میانه‌ی تمرین، رانندگان به لاستیک‌های نرم پیرلی روی سِلِکت قرمز (دیواره قرمز) سوییچ کردند و لوگان سارجنت از ویلیامز جرقه‌ی شبیه‌سازی دورهای تعیین خط را زد.

او در ابتدای تمرین با لاستیک‌های سخت بهترین زمان ۱:۱۶.۷۴۸ را ثبت کرده بود، اما با تغییر به لاستیک‌های نرم‌تر، زمان خود را ۱.۷ ثانیه بهبود بخشید و با ثبت زمان ۱:۱۵.۰۷۰ به رده هفتم صعود کرد.

الکس آلبون، هم‌تیمی سارجنت، با لاستیک‌های نرم به رده ششم و زمان ۱:۱۴.۸۰۷ رسید.

ساینز اولین نفر از رانندگان رده‌بالا بود که به لاستیک‌های نرم روی آورد و با زمان ۱:۱۳.۲۸۶ به رده اول صعود کرد. چارلز لکلرک، هم‌تیمی او در فراری، نتوانست به این زمان برسد و راننده‌ی اهل موناکو با اختلاف ۰.۳۱۱ ثانیه نسبت به ساینز در رده دوم قرار گرفت.

نوریس با اختلاف ۰.۰۳۳ ثانیه نسبت به ساینز، لکلرک را به رده سوم هل داد.

ورشتپن که بعد از تنظیمات روی خودرویش احساس بهتری داشت، در اولین دور تمرینی با لاستیک‌های نرم، بهترین زمان را در اولین و سومین سکتور ثبت کرد، اما در میانه‌ی مسیر سه دهم ثانیه از دست داد و خود را در رده سوم دید.

سپس همیلتون با زمان ۱:۱۳.۲۶۴، با اختلاف دو صدم ثانیه نسبت به زمان قبلی ساینز، مرسدس خود را به صدر رساند.

با تغییر تمرکز به دورهای بلندتر، ساینز و نوریس به ترتیب در رده دوم و سوم باقی ماندند و اختلاف زمان بین سه تیم برتر تنها ۰.۰۵۵ ثانیه بود. با این حال، سکتور میانی ضعیف ورشتپن او را آسیب‌پذیر کرد و پیر گسلی از آلپاین او را پشت سر گذاشت.

لکلرک در رده ششم به کار خود پایان داد و اسکار پیاستری از مک‌لارن در رده هفتم قرار گرفت. راسل بعد از پیاستری هشتم شد.

استبان اوکون با کسب نهمین زمان به عملکرد خوب آلپاین در این جلسه افزود و والتری بوتاس از کِم ساوبر جمع ۱۰ تیم برتر را کامل کرد.

جدول دومین تمرین فرمول یک اسپانیا ۲۰۲۴

source

viraje.ir

توسط viraje.ir