Wp Header Logo 934.png

دیگنیتی پرستیژ کراس اوور متوسط بهمن موتور است که از ظاهری شبیه به نسخه پرایم دارد اما عملکرد فنی متفاوتی ارائه می دهد.

درباره دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ یکی از محصولات گروه بهمن است که شرکت بهمن موتور بعد از استقبال خوبی که از نسخه پرایم این خودرو شد تصمیم به عرضه فول آپشن آن با نام دیگنیتی پرستیژ گرفت. دیگنیتی پرستیژ در واقع یکی از محصولات برند چینی دانگ فنگ با نام fengon ix5 است و می توان گفت دیگنیتی پرستیژ نسخه فول آپشن آن به حساب می آید. به طور خلاصه اگر بخواهیم به تفاوت های بین دو خودرو دیگنیتی پرایم و دیگنیتی پرستیژ اشاره کنیم باید بگوییم که این دو خودرو به لحاظ ظاهری تفاوت های چندانی با یکدیگر ندارند اما به لحاظ فنی می توان می گفت این خودرو در نسخه پرستیژ پیشرفت رو به جلویی داشته است و به لحاظ فنی شاهد ساختاری قدرمند تر از نسخه پرایم هستیم و عملا می توانیم بگوییم یکی از قوی ترین خودرو ها در سبد محصولات گروه بهمن است. در ادامه بیشتر به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

دیگنیتی پرستیژ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

طراحی بدنه

به طور کلی طراحی بدنه دیگنیتی چه در نسخه پرایم و چه در نسخه پرستیژ، سبک طراحی قابلی و جوان پسندانه ای است و طراحی کوپه این خودرو باعث شده است تا کمی یاد آور محصولات بی ام و باشد. در نمای جلوی این دیگنیتی پرستیژ عملا همان فرم و استایل طراحی دیگنیتی پرایم را مشاهده می کنیم به عبارت دیگر در دیگنیتی پرستیژ از همان گرافیک و فریم چراغ ها و جلو پنجره ای استفاده شده که در دیگنیتی پرایم استفاده شده بود اما سپر جلوی دیگنیتی پرستیژ کمی دست خوش تغییر شده و چهره ای اسپرت تر را به خود گرفته است.

دیگنیتی پرستیژ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

مسلما مهم ترین نکته ای که در نماهای جانبی دیگنیتی پرستیژ می توان به آن اشاره کرد فرم طراحی کوپه این خودرو است که چهره دیگنیتی پرستیژ را بروزتر و اسپرت تر کرده است و همین عامل باعث شده است تا نسبت به بسیاری از کراس اوور های مونتاژی طراحی منحصر به فردی داشته باشد. مهم ترین تفاوت دیگنیتی پرستیژ با دیگنیتی پرایم در این بخش استفاده از رینگ های آلومینیومی ۲۰ اینچی است که در نسخه پرایم از رینگ های ۱۸ اینچی استفاده شده بود اما به غیر این مورد، طراحی نما های جانبی این خودرو در مقایسه با دیگنیتی پرایم تغییرات زیادی را مشاهده نمی کنیم.

دیگنیتی پرستیژ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در نمای عقب دیگنیتی پرستیژ نیز شاهد تغییرات زیادی نسبت به نسخه پرایم نیستیم و مهم تغییر این خودرو نسبت به دیگنیتی پرایم تغییر فرم طراحی سپر عقب و اضافه شده چهار خروجی اگزوز دوگانه است که حاکی از موتوری قدرتمند است. خارج از مقایسه دو نسخه دیگنیتی و با نگاهی کلی به طراحی بخش عقب دیگنیتی می توانیم بگوییم با اینکه طراحی این خودرو آن چنان به روز نیست اما طراحی کلی آن می تواند مخاطب را به خود جذب کند و سرنشینان را راضی نگه می دارد.

مشخصات فنی دیگنیتی پرستیژ

قلب تپنده دیگنیتی پرستیژ یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به فناوری پاشش سوخت مستقیم است که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. خوشبختانه بر خلاف بسیاری از کراس اوور های چینی، در دیگنیتی پرستیژ از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت نشان DAE استفاده که نیرو محرکه از طریق این جعبه دنده به چرخ های جلو منتقل می شود و باعث می شود تا بتوان لذت رانندگی بیشتری با این خودرو داشت.

دیگنیتی پرستیژ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

دیگنیتی پرستیژ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک یا چند اتصاله بهره می برد که باعث می شود سواری نرمی را می توان با آن تجربه کرد و چسبندگی خوبی را در این خودرو شاهد باشیم. این خودرو دارای گواهی آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۸.۳ لیتر است که با توجه به وزن و حجم موتور این خودرو عدد قابل قبولی به حساب می آید.

برند بهمن
مدل دیگنیتی پرستیژ
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۱
حجم موتور ۱۹۶۷ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربو شارژر TGDi
قدرت ۲۲۸ اسب بخار
گشتاور ۳۵۵ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۷۶۰ میلی متر
عرض ۱۸۷۵ میلی متر
ارتفاع ۱۶۵۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۸۳۰ میلی متر
وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم
حجم باک ۷۰ لیتر
مصرف سوخت ۸.۲ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۴۵/۴۵R20
شرکت عرضه کننده بهمن موتور
برند نشان مادر دانگ فنگ
کشور سازنده ایران – چین

طراحی داخل کابین و امکانات

طراحی داخل کابین دیگنیتی پرستیژ همانند طراحی بیرونی آن بسیار شبیه به نسخه پرایم است. به طور کلی در این دو خودرو با اینکه طراحی و امکانات عجیب و غریبی نمی بینیم اما کابین این خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه می دهد و تمرکز آن بیشتر بر روی جلوه ی نسبتا لوکس این خودرو است. مسلما طراحی لوکس کابین دیگنیتی پرستیژ مدیون استفاده از متریال نرم و روکش های چرمی خصوصا در بخش هایی از داشبورد و رودری ها و صندلی ها در کنار استفاده از رنگ مشکی پیانویی بر روی قسمت هایی از داشبورد و کنسول وسط است که باعث ایجاد احساس رضایت در سرنشینان مخصوصا در تریم رنگی مشکی – مارون می شود.

دیگنیتی پرستیژ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

در بخش سیستم مالتی مدیای این خودرو از یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی استفاده شده و بسیاری از تنظیمات از طریق این نمایشگر انجام می شود و دسترسی به بخش های مختلف را راحت تر می کند. از طرفی استفاده از پنل لمسی در بخش تنظیمات سیستم تهویه جلوه خوبی را به کابین دیگنیتی پرستیژ داده است. در کنار این موارد در این خودرو شاهد استفاده از کلاستر دیجیتال هستیم که کیفیت مناسبی داشته و احساس خوبی را به راننده منتقل می کند. جالب است بدانید که پشت آمپر دیگنیتی پرایم از نوع آنالوگ بوده و استفاده از پشت آمپر دیجیتال در دیگنیتی پرستیژ را می توان حرکتی رو به جلو حساب آورد.

دیگنیتی پرستیژ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی

متسفانه با اینکه شاهد امکانات بیشتری در دیگنیتی پرستیژ نسبت به دیگنیتی پرایم هستیم اما همچنان این خودرو آپشن های کمتری نسبت به رقبای خود از جمله تیگو ۸ پرومکس دارد. از جمله امکاناتی که در این خودرو در این خودرو دیده می شود می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سرازیری، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، سیستم صوتی حرفه ای، رینگ آلومینیومی، پشت آمپر دیجیتالی، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف پانوراما، گرم کن آینه های جانبی، سامانه پایش فشار باد تایر ها، گرم کن صندلی های ردیف جلو، شارژر بی سیم، نور پردازی داخل کابین، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، حالت های رانندگی، فناوری LED چراغ ها، فرمان کمکی برقی، در صندوق عقب برقی و… اشاره کرد اما جای خالی امکاناتی نظیر؛ رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، رادار خط خوان و… در این خودرو احساس می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی چهار کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سقف پانورامای برقی – درِ صندوق عقب برقی – صندلی های جلوی برقی – گرمکن صندلی های جلو – تهویه اتوماتیک – فرمان کمکی برقی – جلو آمپر دیجیتال – فرمان کمکی برقی – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور – سنسور باران – دوربین ۳۶۰ درجه – سیستم صوتی پایونیر – کروز کنترل – محدودکننده سرعت – رینگ آلومینیومی – تریم داخلی چرم مصنوعی – شارژر بیسیم تلفن همراه – نور پردازی کابین – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – تنظیم حالت رانندگی – دوربین ثبت وقایع

مزایا و معایب

مزایا بازار خرید و فروش مناسب – خدمات پس از فروش قابل قبول – کیفیت ساخت و مونتاژ قابل قبول – بهره مندی از جعبه دنده AT
معایب عدم کشش کافی با توجه به توان پیشرانه – عدم عرضه در نسخه فول آپشن – عرضه نه چندان با تیراژ بالا

رقبای دیگنیتی پرستیژ

این خودرو در بازار ایران رقبای جدی دارد که بعضا امکانات بیشتری نیز از این خودرو دارند. از جمله رقبای این خودرو می توان به فونیکس تیگو ۸ پرو، فونیکس FX پرمیوم، فیدلیتی پرستیژ، وی جی وی U75 پلاس و… اشاره کرد. البته بازار خرید کار کرده محصولات بهمن موتور معمولا بهتر از رقبای مونتاژی دیگر است و همین باعث می شود پرستیژ همیشه جایگاه خود را در بازار داشته باشد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

دیگنیتی پرستیژ چه مشخصاتی دارد؟

قلب تپنده دیگنیتی پرستیژ یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم است که می تواند روی هم رفته ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.

دیگنیتی پرستیژ چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سرازیری، تریم داخلی چرم، کروز کنترل، سیستم صوتی حرفه ای، رینگ آلومینیومی، پشت آمپر دیجیتالی، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور نور، سنسور باران، چراغ روشنایی روز، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سقف پانوراما، گرم کن آینه های جانبی، سامانه پایش فشار باد تایر ها، گرم کن صندلی های ردیف جلو، شارژر بی سیم، نور پردازی داخل کابین، تنظیم برقی صندلی های ردیف جلو، حالت های رانندگی، فناوری LED چراغ ها، فرمان کمکی برقی، در صندوق عقب برقی، فرمان دی کات و… اشاره کرد.

نوشته دیگنیتی پرستیژ ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir