Wp Header Logo 988.png

بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵ با ارائه ترکیبی از طراحی ظاهری جذاب به عنوان یک رقیب جدی در بازار خودروهای برقی سایز متوسط تا بزرگ مطرح خواهد شد.

به گزارش مجله ماشین، کمپانی ARCFOX زیر مجموعه گروه بایک بوده و یک برند پریمیوم در زمینه خودروهای انرژی جدید به شمار می‌رود.

این کمپانی در حال حاضر چهار مدل خودرو شامل سدان Alpha-S، شاسی بلند Alpha-T و MPV کوچک Kaola که مخصوص بانوان با فرزند طراحی شده است را در خط تولید خود دارد.

خودروی جدید آلفا S5 به عنوان یک سدان سایز متوسط تا بزرگ کاملا برقی شناخته می‌شود و می‌توان گفت از لحاظ ظاهری جذاب‌ترین محصول این کمپانی می‌باشد.

طراحی ظاهری

بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵ با ضریب درگ ۰.۱۹۲۵، پایین‌ترین میزان درگ را در میان خودروهای تولید انبوه بازار چین به خود اختصاص داده است.

این مقدار درگ با حفظ فضای کافی برای سرنشینان عقب بدست آمده است. خطوط بسیار نرم و سیال بدنه، جریان سریع هوا را تضمین می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت ظاهر آلفا S5 کاملا اسپرت است. استفاده از رنگ مشکی در بخش‌هایی مانند سقف، آینه‌ها و چرخ‌ها به همراه خطوط بدنه خودرو باعث القای حس اسپرت در این خودرو شده است.

بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵
نمای عقب بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵

اگرچه جلوپنجره سنتی در این خودرو دیده نمی‌شود اما آلفا S5 همچنان از نمای جلو اسپرت و جذابی برخوردار است.

چراغ‌های جلوی زاویه‌دار که به طور یکپارچه به قطعه‌ای از تزئینات مشکی رنگ متصل شده و تا پایین سپر جلو کشیده می‌شود، ظاهری شبیه به یک لبخند را تداعی می‌کند.

با وجود اینکه نمای عقب خودرو حالتی فست‌بک دارد اما به نظر می‌رسد آلفا S5 بیشتر یک سدان واقعی است تا یک هاچ‌بک.

از دیگر ویژگی‌های ظاهری این خودرو می‌توان به دستگیره‌های درِ جمع شونده و امکان سفارش سقف با رنگ مشکی براق اشاره کرد.

مشتریان همچنین می‌توانند چرخ‌های ۱۸ یا ۱۹ اینچی را برای این خودرو انتخاب نمایند. بخش عقب خودرو نیز به اندازه قسمت جلوی آن زیبا و براق است و شامل چراغ‌های عقب LED دودی رنگ و یک نوار نورانی می‌باشد.

طراحی داخلی

فضای داخلی بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵ مدرن و راننده محور بوده و از یک صفحه نمایش لمسی ۱۴.۶ اینچی برای سیستم سرگرمی مرکزی و یک طراحی مینیمالیستی بهره می‌برد.

در این خودرو خبری از صفحه کیلومترشمار سنتی نیست. با این حال از یک سیستم نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده (AR-HUD) ۶۸ اینچی که قابلیت نمایش فیلم نیز دارد استفاده شده است.

سیستم سرگرمی خودرو از تراشه قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8155 بهره می‌برد و با بازی‌های بزرگی مانند Asphalt 9 یکپارچه شده است.

این سیستم امکان اتصال با سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی، نورپردازی داخلی و دو عدد گیم‌پد حرفه‌ای ARCFOX را فراهم می‌کند و کابین را به فضایی ایده‌آل برای بازی تبدیل می‌نماید.

بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵
کابین بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵

حتی کنسول بازی Nintendo Switch نیز می‌تواند به صفحه‌نمایش لمسی خودرو متصل شود.

این سیستم AR-HUD که با ویژگی‌های پیشرفته کمک رانندگی خودرو مانند رانندگی خودکار و تشخیص هوشمند موانع ترکیب شده است، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراگیر را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

طراحی نوآورانه آلفا S5 نه تنها بیانگر تلاش کمپانی BAIC ARCFOX در راستای نوآوری‌های تکنولوژیکی است بلکه نشان دهنده‌ی مسیر آینده‌ی صنعت خودرو نیز می‌باشد.

فضای داخلی خودرو جادار و راحت بوده و از روکش‌های نرم زیادی در آن استفاده شده است که حس یک خودروی پریمیوم را به سرنشینان القا می‌کند.

مشخصات

طول این سدان ۴۸۲۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۳۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۱۴۸۰ میلی‌متر می‌باشد.

همچنین فاصله بین دو محور خودرو نیز ۲۹۰۰ میلی‌متر است. آرکس فاکس آلفا S5 در دو نسخه تک موتوره دیفرانسیل جلو

بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵ در دو نسخه تک موتوره دیفرانسیل جلو با توان خروجی ۲۰۰ کیلووات (۲۶۸ اسب بخار) و دو موتوره پرچمدار با موتور اضافی ۱۹۰ کیلووات (۲۵۵ اسب بخار) روی محور عقب عرضه خواهد شد.

بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵
بایک آرک‌فاکس آلفا اس۵

نسخه‌های پایه از باتری LFP و مدل‌های رده بالاتر از باتری لیتیوم یونی Ternary CATL استفاده می‌کنند.

آلفا S5 به معماری ۸۰۰ ولتی سیلیکون کاربید مجهز شده که از نرخ شارژ ۲.۶ برابر پشتیبانی می‌کند.

این خودرو دارای حالت‌های رانندگی مختلفی از جمله حالت Track می‌باشد که در آن راننده می‌تواند پارامترهای خودرو مانند الگوی شتاب، توزیع گشتاور، بازیابی انرژی و سیستم‌های کمکی پایداری را به دلخواه خود تنظیم کند.

گالری تصاویر

source

viraje.ir

توسط viraje.ir