Wp Header Logo 186.png

انتخاب موضوع، جمع آوری اطلاعات درمورد موضوع مورد نظر، نوشتن یک محتوای باکیفیت و انتشار آن در گوگل، فرایندی است که بیشتر به صرف انرژی و زمان نیاز دارد. بنابراین اگر مطلب شما نتواند ترافیک مورد انتظار را جذب کند، ممکن است نا امیدی بزرگی به همراه داشته باشد. خوشبختانه امروزه راه های بسیاری در دسترس است که می توانید به راحتی محتوای نوشته شده را برای موتور های جست و جو بهینه کنید.

شما به عنوان یک محتوا نویس حرفه ای یا مدیر کسب و کار همیشه باید مطلبی را منتشر کنید که بتواند در گوگل رتبه بالایی کسب کند. اما این که چطور به یک محتوای سئو شده دست پیدا کنیم، سوالی است که قصد داریم در مقاله پیش رو به آن پاسخ بدهیم.

سئو نویسی چیست؟

فرایندی که یک محتوا باید برای رسیدن به رتبه بالا در گوگل طی کند را سئو نویسی یا SEO writing می گویند. این فرایند شامل مراحل مختلفی از جمله تحقیق درمورد کلمات کلیدی پر قدرت، نوشتن محتوای مورد علاقه کاربر ها و بهینه سازی هدر ها برای کرال کردن (crawling) بهتر ربات ها در صفحات وب است.

طبق مطالعه ای که Search Engine Journal در سال 2020 انجام داد، نرخ کلیک وب سایت هایی که در رتبه های برتر نتایج موتور های جستجو (SERP) قرار دارند، 25 درصد بیشتر از سایت هایی است که در صفحات دوم و سوم قرار می گیرند. به این معنا که اگر وب سایت شما در صفحه اول نباشد، احتمال این که کاربران بتوانند به صورت ارگانیک آن را پیدا کنند، بسیار کم است. همان طور که می دانید بازدید کمتر از سایت به معنی فروش کمتر و درآمد پایین تر است.

شاید یکی از بهترین راه های جذب مخاطب تبلیغات در سایت های دیگر باشد؛ اما این روش معمولا هزینه بالایی دارد. بنابراین اگر بودجه کمی دارید، بهتر است وقت خود را برای نوشتن محتوای سئو شده بگذارید. این روش رایگان می تواند برای شما ترافیک بالایی به همراه بیاورد.

8 نکته درمورد سئو نویسی

سئو نویسی

در ادامه شما را با نکات مهم سئو نویسی برای گرفتن رتبه بهتر در گوگل آشنا می کنیم.

  • استفاده از سرفصل ‌ها و عنوان ها به نفع خود

عنوان ها و سرصفحه‌ ها به کرالر های گوگل کمک می ‌کنند تا به درک درستی درمورد بخش های مختلف محتوای شما برسند. بنابراین عنوان یا تگ H1 محتوا باید یک نمای کلی از آنچه مقاله شما پوشش می‌ دهد، باشد و تگ های H2s، H3s، H4s نیز موضوعات فرعی داخل محتوا را پوشش دهند.

  • قرار دادن پاسخ های کوتاه یا متن های ویژه در محتوا

متن های ویژه، نوشته های کوتاهی هستند که بدون پرداختن به حاشیه، جواب سوال کاربران را به طور کامل و مختصر می دهند. برای مثال نوشتن یک جواب کوتاه و جامع برای سوال “چطور در مک اسکرین شات بگیریم؟” می تواند ارزش مقاله شما را بالا ببرد. البته به شرطی که در عنوان خود این عبارت را ذکر کنید. خاطرتان باشد حتما بخشی از سوال را در پاسخ خود بگنجانید. علاوه بر این بهتر است هر جمله را با یک فعل عملی مانند “کلیک کنید” یا “انتخاب کنند” شروع نمایید.

  • محتوای خود را برای انسان بنویسید، نه موتور های جستجو

دستور العمل های متفاوت سئو نویسی ممکن است باعث شوند فراموش کنید که انسان قرار است محتوای شما را بخواند. بنابراین باید خوانا بنویسد و انگیزه ها، چالش ها و علایق کاربران را در نظر بگیرید. محتوای باکیفیت که حاوی پاسخ های کامل و بخش های سازمان یافته باشد، شانس شما را برای رسیدن به رتبه های بالاتر، بیشتر می کند.‌

برای انسان

  • استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا

توضیحات متا یکی از مهم ترین قسمت های سئو نویسی هستند؛ زیرا به گوگل کمک می کنند به درک درستی از محتوای شما برسد. توضیحات متا معمولا یک تا سه جمله اند و در زیرعنوان یک نتیجه نمایش داده می شوند. این نکته را فراموش نکنید که این توضیحات باید کوتاه، قانع کننده و حاوی یک یا دو کلمه کلیدی باشند. خوشبختانه امروزه بیشتر سیستم ‌های مدیریت محتوا (CMS) قسمت مشخصی برای توضیحات متا دارند و این کار را راحت کرده اند.

  • آوردن متن جایگزین برای تصاویر

یکی دیگر از نکاتی که باید در سئو نویسی به آن توجه کنید، نوشتن متن جایگزین یا alt text، برای تصاویر استفاده شده در محتوا است. متن جایگزین باید به گونه ای باشد که تصویر را برای گوگل توصیف کند. این جمله توصیفی باید کوتاه، کامل و حاوی کلید واژه اصلی باشد.

  • پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای کسب و کار

تحقیق درمورد کلمات کلیدی مناسب، اولین و مهم ترین قدم در سئو نویسی است. بنابراین اگر می خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید و از به هم ریختگی SERP جلوگیری کنید، پیشنهاد می کنیم عبارات کلیدی و کلمات خاصی را پیدا کنید که مشتریان بالقوه شما را هدف قرار می دهند. برای این کار می توانید از سایت هایی مانند Ahrefs و Google Keyword Planner کمک بگیرید و میزان محبوبیت کلمات کلیدی خود را بررسی نمایید.

  • پرهیز از تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی

اگر می خواهید در سئو نویسی موفق شوید و یک محتوای باکیفیت تولید کنید، بهتر است اشتیاق خود را در برابر کلمات کلیدی کنترل نمایید. در واقع هدف اصلی شما باید بهینه کردن صفحه باشد و در استفاده از کلمه کلیدی زیاده روی نکنید؛ زیرا در این صورت مقاله نوشته شده برای کاربر ناخوانا شده و گوگل نیز امتیاز مثبتی برای آن قائل نمی شود.

کلمات کلیدی

  • لینک دادن به وب ‌سایت ‌های معتبر

طبق بررسی های انجام شده لینک دادن به وب سایت های معتبر یکی از مرسوم ترین روش های افزایش اعتبار محتوا است. این کار نه تنها به خوانندگان کمک می کند با مطالب بیشتری آشنا شوند، بلکه به موتور های جستجو نیز اعلام می کند که شما تحقیقات خود را درباره موضوع مورد نظر به طور کامل انجام داده اید.

<h2Id=”hedm3″ style=”text-align: justify;”>انتخاب عنوان مناسب در سئو نویسی

علاوه بر موارد گفته شده یکی از مهم ترین قسمت های سئو نویسی ، انتخاب عنوان مناسب برای محتوای مورد نظر است. این نکته را در نظر داشته باشید که حتی یک متن عالی نیز در صورت داشتن عنوان بد، می تواند به شما در SERP آسیب برساند.

برای نوشتن یک عنوان مناسب، این نکات را در نظر داشته باشید:

  • عنوان نوشته شده باید حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد.
  • عنوان نوشته شده باید متقاعد کننده باشد.
  • استفاده از اعداد در عنوان جلب توجه می کند.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله گفته شد یکی از روش های مقرون به صرفه رسیدن به صفحه اول گوگل، تولید محتوا باکیفیت و سئو نویسی است. پیدا کردن کلمات کلیدی قدرتمند، توجه به عنوان ها و زیر عنوان ها، لینک دادن به وب سایت های معتبر، قرار دادن متن جایگزین برای تصاویر و نوشتن توضیحات متا از جمله نکاتی هستند که می توانند به شما کمک کنند محتوای باکیفیتی تولید کنید. رعایت این نکات شاید در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد؛ اما توجه به آن ها کمک می کند در مدت زمان کوتاه و با هزینه کم به صفحه اول گوگل برسید.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir