Wp Header Logo 996.png

به گزارش مجله ماشین، آستون مارتین والیانت یک نسخه فوق‌العاده خاص و پیست‌محور که با تعداد محدود تولید شده و ترکیبی از ویژگی‌های کمیابی مانند حضور پررنگ، قدرت و استعداد است.

این خودرو جدیدترین محصول از خط تولید پروژه‌های ویژه و سفارشی کمپانی آستون مارتین با نام Q by Aston Martin می‌باشد.

آستون-مارتین-والیانت مجهز به یک موتور ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری توئین توربو با ۷۴۵ اسب بخار قدرت است که به یک گیربکس دستی ۶ سرعته متصل می‌شود.

این خودرو تجسم تعهد آستون مارتین به ساخت خودروهای اصیل راننده‌محور است. تولید این مدل به طور ویژه محدود به ۳۸ دستگاه در سراسر جهان بوده و تمامی آن‌ها پیش‌فروش شده‌اند.

ایده اولیه ساخت آستون-مارتین-والیانت از درخواست شخصی فرناندو آلونسو، راننده تیم فرمول یک آستون مارتین آرامکو، نشأت گرفته است.

او خواهان نسخه‌ای سبک‌تر، تندوتیزتر و الهام‌گرفته از خودروهای مسابقه‌ای بر پایه مدل فوق‌العاده‌ی آستون مارتین Valour بود.

با الهام از درخواست آلونسو و همچنین با در نظر گرفتن ۲۳ سال سابقه او در فرمول یک و اشتیاقش به رانندگی در بالاترین سطح، مدل آستون-مارتین-والیانت به عنوان یک نسخه ویژه با تعداد محدود توسط متخصصان بخش سفارشی آستون مارتین یعنی Q by Aston Martin طراحی و ساخته شد.

آستون مارتین والیانت
نمای عقب آستون مارتین والیانت

هدف Q by Aston Martin ارائه نهایت خدمات شخصی‌سازی است و این بخش علاوه بر ساخت نسخه‌های ویژه با دقت طراحی‌شده مانند والیانت و والور، این امکان را به مالکان می‌دهد تا با این شرکت در خلق خودروهای اسپرت کاملاً شخصی‌سازی‌شده مانند Victor همکاری کنند.

والیانت ادامه‌دهنده‌ی نسل قدرتمند آستون مارتین‌هایی است که تجربه‌ای واقعی از رانندگی هیجان‌انگیز را هم در جاده و هم در پیست به ارمغان می‌آورند.

این خودروها شامل هایپرکار بی‌نظیر Valkyrie، اسپرت‌ترین خودروی این برند یعنی Vantage، برادر پرسرعت آن یعنی Vantage GT3 و البته سوپرماشین میان‌موتور آینده Valhalla می‌شوند.

در حالی که هر دوی Valour و Valiant در طراحی خود از میراث نمادین این برند الهام می‌گیرند، آن‌ها جایگاهی محکم در آینده‌ی عملکردی آستون مارتین دارند و قدرتی پیشرو در کلاس خود، پویایی رانندگی فوق‌العاده و فناوری پیشرفته را ارائه می‌دهند که تضمین‌کننده‌ی جذابیت آستون مارتین برای طرفداران واقعی رانندگی است.

فرناندو آلونسو، راننده تیم فرمول یک آستون مارتین آرامکو، می‌گوید: Valour جشنواره‌ای دیدنی برای ۱۱۰مین سالگرد تأسیس آستون مارتین بود و مرا به خلق نسخه‌ای تندوتیزتر و الهام‌گرفته از خودروهای مسابقه‌ای ترغیب کرد که بر روی پیست تمرکز داشته باشد و در عین حال رانندگی هیجان‌انگیزی را در جاده ارائه دهد. والیانت از اشتیاق من به رانندگی در بالاترین سطح متولد شده است و من از همکاری نزدیک با تیم Q by Aston Martin در هر دو بخش طراحی و مشخصات فنی لذت برده‌ام و معتقدم شاهکاری خلق کرده‌ایم.

با ترکیب استایل خشن و عملکرد خیره‌کننده‌ی دوران گذشته‌ی پیشرانه‌های قدرتمند V12 با مهندسی فوق‌العاده مدرن، مواد سبک‌وزن و طراحی خیره‌کننده، والیانت مرزهای عملکرد و هیجان را جابجا می‌کند تا خودروی راننده‌ی نهایی آستون مارتین را متحول، تشدید و بازآفرینی کند. خودرویی که برای درخشش در پیست و هیجان در جاده ساخته شده است.

مارکو ماتیاتسی، مدیر ارشد برند و بخش بازرگانی جهانی آستون مارتین، درباره‌ی والیانت جدید می‌گوید: والیانت یک شاهکار مدرن است. ساخته‌ی Q by Aston Martin، الهام‌گرفته از یک افسانه‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی و با استفاده از جدیدترین فناوری برگرفته از فرمول یک، مواد خاص و کاهش وسواس‌گونه‌ی وزن طراحی شده است. این خودرو بر قرار دادن راننده در تجربه‌ای واقعاً منحصربه‌فرد، شدید و احساسی از رانندگی تمرکز دارد. والینت با ترکیب نهایی عملکرد، پویایی پیست‌محور و شدت یک هایپرکار، تعهد راسخ آستون مارتین را به ساخت خودروهای خاص و فوق‌العاده برای رانندگان واقعی تجسم می‌کند.

مهم‌ترین تغییر در شخصیت والیانت ، استفاده از دمپرهای Multimatic Adaptive Spool Valve (ASV) است که می‌توانند هر کدام از سی و دو منحنی دمپر را در کمتر از شش میلی‌ثانیه به طور همزمان تنظیم کنند.

آستون مارتین والیانت
نمای جانبی آستون مارتین والیانت

سیستم ASV واقعاً یک فناوری تعلیق پیشرفته است که به مهندسان آستون مارتین امکان می‌دهد طیف وسیعی از تنظیمات سواری و هندلینگ را انجام دهند.

این دمپرها کنترل دمپر سطح مسابقات را ارائه می‌دهند و پهنای باند کنترلی عملیاتی را ارائه می‌دهند که قبلاً فقط در بالاترین سطح مسابقات اتومبیل‌رانی دیده می‌شد.

دمپرهای Multimatic ASV فقط در دینامیکی‌ترین و خاص‌ترین خودروهای موجود یافت می‌شوند و در بازار پس از فروش موجود نیستند.

برای استفاده از محدودیت‌های بیشتر تنظیم تعلیق جدید و افزایش نیروی عمودی آیرودینامیک، هر یک از حالت‌های رانندگی از پیش تنظیم‌شده‌ی والیانت (Sport، Sport+ و Track) برای کمک به راننده در کاوش تدریجی در تمام عملکرد خودرو دوباره کالیبره شده‌اند.

اتصال، ثبات و اعتماد به نفس کلید اصلی هستند و راننده پیوندی عمیق با ماشین ایجاد می‌کند که به او اجازه می‌دهد تا کنترل عملکرد فراوان والیانت را در دست بگیرد و از کاوش کامل در توانایی‌های ارتقا یافته‌ی آن لذت ببرد.

طراحی بیرونی آستون مارتین والیانت

بدنه‌ی نمایشی والیانت بیانی صریح از هدف آن است. از طریق استفاده گسترده از فیبر کربن سبک‌وزن، مشخصات جذاب این خودرو نشان‌دهنده‌ی قدرت واقعی آن است.

پهن و عضلانی با ویژگی‌های تیز و تراشیده که برای تولید نیروی عمودی آیرودینامیک برای افزایش پایداری و به حداقل رساندن کشش سرعت طراحی شده است. هر اینچ از فرم بی‌نقص والیانت عملکردی و آیرودینامیکی دارد.

والیانت با حداکثر کارایی هوا را می‌شکافد و اسپلیتر جلوی عمیق آن به چسباندن دماغه به سطح زمین کمک می‌کند، در حالی که صفحات انتهایی چندلایه متمایز جریان هوا را در اطراف چرخ‌های جلو هدایت و صاف می‌کند.

درست بالای اسپلیتر، یک جلوپنجره‌ی جدید تمام فیبر کربنی برای افزایش جریان هوای خنک به موتور و کاهش وزن در جلو به منظور کمک به تمرکز وزن و بهبود هندلینگ نصب شده است.

در میان برجسته‌ترین ویژگی‌های عملکردی والیانت ، گلگیرهای جانبی عمیقاً مقعر و دیسک‌های آیرودینامیک فیبر کربنی نصب‌شده روی رینگ‌های ۲۱ اینچی منیزیم آن به چشم می‌آید.

این قطعات در هماهنگی با صفحات انتهایی اسپلیتر جلو، جریان هوا را در امتداد پهلوها صاف می‌کنند، تلاطم، کشش و لیفت را کاهش می‌دهند.

پوشش‌های آیرودینامیک که مستقیماً به رینگ‌های منیزیم فورج‌شده‌ی سبک‌وزن متصل شده‌اند، از چرخ‌های پوشانده‌شده‌ی رالی افسانه‌ای RHAM/1 ‘Muncher’ Le Mans 1980 الهام گرفته شده‌اند و تلاطم و کشش ایجادشده توسط چرخ‌های در حال چرخش را کاهش می‌دهند.

آستون مارتین والیانت
آستون مارتین والیانت

علاوه بر این، شش ورودی به طور استراتژیک قرار گرفته‌اند تا هوای خنک را به سمت ترمزهای سرامیک کربنی هدایت کنند تا عملکرد ترمز بهینه در هنگام استفاده در پیست حفظ شود و منافذی در اطراف محیط چرخ به دیسک‌های سرامیک کربنی اجازه می‌دهد تا گرمای شدید ایجادشده توسط آن‌ها را تخلیه کنند.

طراحی عقب والیانت به همان اندازه موثر و چشمگیر است، با دم خنجری تیز و درب صندوق عقب با زاویه تند که توسط یک بال ثابت برجسته تکمیل می‌شود.

این بال برای تعادل نیروی عمودی آیرودینامیک تولید شده توسط اسپلیتر جلو طراحی شده است و به وضوح نشان‌دهنده‌ی قابلیت‌های عملکردی والیانت است.

درب صندوق عقب یک تکه‌ی ثابت لولایی، پنلی شیشه‌ای عقب را پنهان می‌کند که به فضای بار برای نگهداری کلاه ایمنی و لباس‌های مسابقه‌ای دسترسی می‌دهد.

بسته‌ی آیرودینامیک با دیفیوزر عقب کاربردی کامل می‌شود. این دیفیوزر که با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) برای کاهش کشش و لیفت به طور مثبت طراحی شده است، از فیبر کربن ساخته شده است و این مزیت را دارد که وزن را در عقب کاهش می‌دهد.

دیفیوزر همچنین به قاب‌بندی سیستم اگزوز تیتانیومی چهار خروجی دیدنی والیانت کمک می‌کند که برای حداکثر تأثیر بصری طراحی شده است و برای جشن گرفتن صدای فوق‌العاده‌ی موتور V12 745 اسب بخاری تنظیم شده است.

فضای داخلی آستون مارتین والیانت

فضای داخلی والیانت مانند نمای بیرونی آن، ترکیبی درخشان از عملکرد مسابقه‌ای و طراحی بی‌نقص و تسلط بر مواد است که آستون مارتین به آن مشهور است.

کابین دو سرنشینه کاملاً با هیجان و هدف طراحی شده است. استفاده گسترده از فیبر کربن با روکش ساتن، تمرکز والیانت بر مواد سبک‌وزن را نشان می‌دهد، در حالی که قرارگیری دقیق پدهای صندلی و روکش‌های سبک‌وزن و خوش‌دوخت، راحتی، تجمل و حس لامسه‌ی هدفمند را به ارمغان می‌آورد.

توجه ویژه‌ای به نقاط تماس بین راننده و ماشین شده است. این امر با یک فرمان جدید آغاز می‌شود.

این فرمان که منحصر به فرد برای والیانت است و برای انعکاس اصالت و ارتباطی که در سراسر خودرو وجود دارد، طراحی شده است، کاملاً گرد با لبه‌ای نازک‌تر و پره‌هایی است که از دکمه‌ها عاری است تا حسی شهودی و بدون حواس‌پرتی را ارائه دهد.

برای تأکید بر ماهیت مکانیکی گیربکس دستی، یک برش در تونل انتقال دهنده دنده‌های گیربکس را که به سمت گیربکس شش سرعته ترانساکسل عقب می‌روند، نمایان می‌کند.

آستون مارتین والیانت
فضای داخل آستون مارتین والیانت

توسعه بر روی کامل کردن وزن و احساس تعویض دنده تمرکز داشته است، با یک دسته‌دنده کروی سفارشی جدید و شیفتر H-pattern که دقت و تلاش تعویض دنده را به حداکثر می‌رساند.

source

viraje.ir

توسط viraje.ir